خیری،عضو فراکسیون ورزش مجلس: صیانت از خلیج فارس جزئی از مذهب ، دین و هویت ماست

خیری،عضو فراکسیون ورزش مجلس: صیانت از خلیج فارس  جزئی از مذهب ، دین و هویت  ماست
هویت و تاریخ ایران اسلامی چیزی نیست که بخواهیم آن را با هر چیز دیگری معاوضه کنیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛احد خیری عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرفتن حق میزبانی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی از  کشورمان به خاطر تاکید  مسئولان ورزشی ایران بر حفظ نام و یاد خلیج فارس در این مسابقات گفت: خلیج فارس همیشه فارس بوده و ایرانی است و هیچ اقدامی نمی‌تواند آن را دچار جعلیات کند.
وی افزود: انسان‌های تازه به دوران رسیده می‌خواهند به زور هم که شده برای خودشان هویت بسازند. برای همین می‌آیند و نام خلیج فارس را جعل می‌کنند در حالی که تا چندی پیش در کتاب‌های درسی خودشان هم از عنوان خلیج فارس استفاده می‌کردند.
وی با تقدیر از اقدام مسئولان ورزش کشور در پاسداری از هویت ایرانی خلیج فارس گفت: خلیج فارس مهد هویت ملی و تاریخی ایران زمین و بخش لاینفک سرزمین ایران می باشد و در طول تاریخ مایه مباهات ایرانیان بوده و خواهد بود .
وی با تاکید بر لزوم این هویت تاریخی گفت: خلیج فارس برای ایرانیان تنها یک نام نیست بلکه یک هویت ملی و جزجدا ناپذیر  فرهنگ ایرانی و اسلامی ایرانیان است.   
این نماینده مجلس افزود: خلیج فارس یک دریای ایرانی  و جزئی ازایران است که ابعاد مختلف اجتماعی ، تاریخی ، جغرافیا ، سیاسی ، فرهنگی و شخصی و دینی و هویت ملی در آن نهفته است و باید از آن پاسداری کرد.
 وی با بیان اینکه خلیج فارس یک میراث فرهنگی برای ماست که از نیاکان ما به ما رسیده است  اظهار داشت :  صیانت از خلیج فارس  جزئی از مذهب ، دین و هویت شخصی ماست. 
وی در پایان بر ضرورت حفظ منافع ملی در هر عرصه ای گفت: نام خلیج فارس به گواهی منابع تاریخی نامی است به جای مانده از کهن‌ترین دوران های تاریخ که با هویت سرزمین کهنسال ایران پیوندی دیرینه دارد. با این همه چند سال است که برخی کشور های تازه به دوران رسیده، نام خلیج فارس را با پسوند جعلی به کار می برند تا شاید از این رهگذر، هویتی ساختگی برای کشورهای خود درست کنند. اما اسناد فراوانی در دسترس است که بر خلاف ادعای پوچ آنها بر دیرینگی نام اصیل « خلیج فارس » گواهی می دهد.

۲۸ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.