آریین منش ،نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:از تصمیم مسئولان ورزش کشور حمایت می کنیم

آریین منش ،نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:از تصمیم مسئولان ورزش کشور حمایت می کنیم
یک مسابقه که معلوم نیست چه جایگاهی در عرصه بین المللی دارد، نمی‌تواند عامل روی برگردانی ایران از هویت و تاریخ چند هزارساله خود باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛جواد آریبن منش ،نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به گرفتن حق میزبانی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی از ایران به خاطر تاکید ایران بر حفظ نام خلیج فارس در این مسابقات با بیان مطلب فوق گفت: در طول سالیان گذشته تلاش ایران همواره بر حفظ هویت اسلامی بوده است، اما این کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس که ادعای  همبستگی بودن هم دارند، ظاهرا اصلا برایشان این مساله اهمیتی ندارد.
وی در ادامه اظهار داشت: در مواردی آقایان می‌آیند و می‌گویند ورزش نباید سیاسی باشد، اما وقتی می‌بینند اتفاقی بر خلاف میلشان در عرصه ورزش جریان دارند فورا سیاست را وارد عرصه می‌کنند و می‌خواهند از طریق اعمال فشار روند را عوض کنند.
وی افزود: اصلا مگر کل ارزش این مسابقات چقدر است که بخواهیم تاریخ و هویت خود را با آن معاوضه کنیم.
وی با حمایت از تصمیم مسئولان ایرانی در تصمیم این اتخاذ گفت:اسناد معتبر فراوانی هست که بر عنوان خلیج فارس در طول تاریخ تاکید می‌کند، حال این‌ها می‌خواهند با یک مسابقه ورزشی همه چیز را عوض کنند. این نشدنی است و ما هیچ گاه به چنین ذلت‌هایی تن در نمی‌دهیم.
آرین منش در پایان گفت: چنین اتفاقاتی، اهانت به خلیج فارس واهانت هویت ایران ماست و ما هرگز در برابر چنینی اقداماتی کوتاه نخواهیم آمد.

۲۸ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.