کمیته ملی المپیک ایتالیا: شک نکنید میلان هم میزبان المپیک زمستانی 2026 است

کمیته ملی المپیک ایتالیا: شک نکنید میلان هم میزبان المپیک زمستانی 2026 است
کمیته ملی المپیک ایتالیا اعلام کرد هیچ شکی درباره میزبانی میلان به همراه دو شهر دیگر این کشور برای بازیهای زمستانی 2026 نیست.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛"کارلو مورناتی" دبیر کل کمیته ملی المپیک ایتالیا اعلام کرد شکی نیست که میلان هم در پروسه میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 شرکت خواهد کرد.

کمیته ملی المپیک ایتالیا در حالی طرح میزبانی مشترک سه شهر میلان، تورین و کورتینا دامپتزو را مطرح کرده است که ماه گذشته شهردار میلان «جوزپه سالا» از ارائه این پیشنهاد عصبانی شد و اعلام کرد که میلان ترجیح می دهد به تنهایی میزبانی بازیهای زمستانی 8 سال آینده را به عهده داشته باشد. شهردار میلان در گفتگو با شبکه خبری RAI 3 اعلام کرد: کمیته ملی المپیک ایتالیا در ابتدا حمایت خود را از میزبانی میلان اعلام کرد اما در آخرین لحظات تصمیم گرفت که میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 را به طور مشترک در سه شهر برگزار کند.

او همچنین در ماه آگوست هم اعلام کرده بود که به نظرش این یک مساله پیچیده است و او اجازه نمی دهد که حق میلان به این راحتی از بین برود. در حالی که از ابتدا تعداد شهرها برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 زیاد بود، اما به تدریج مردم برخی از کشورهایی که خواهان میزبانی بودند به این مساله رای منفی دادند.

این در حالی است که کمیته بین المللی المپیک سال آینده میزبان این دوره از رقابتها را مشخص می کند.

ارزروم ترکیه یکی از جدی ترین رقبای دیگر شهرهای خواهان میزبانی این دوره از بازیهای المپیک زمستانی است.

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.