عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: باید از این غیرت مسئولان ورزش کشور تشکر کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: باید از این غیرت مسئولان ورزش کشور تشکر کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام مسئولان کشور در عدم پذیرش درخواست فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی را قابل تقدیر دانست و گفت: باید از مسئولان ورزش کشور تشکر کنیم که این غیرت را بخرج داده اند و حاضر نشدند به خاطر یک موضوع بی اهمیت اصول و ارزش های کشورمان را زیر پا بگذارند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ پرویز سروری در ادامه خاطرنشان کرد: ما اصول و استقلال و ارزش و باورهایی داریم که به هیچ وجه از آنها کوتاه نمی آییم. موضوع خلیج فارس نیز یکی از خط قرمزهای ماست که نمی توانیم در خصوص حفظ آن کوچکترین عقب نشینی کنیم.
وی با اشاره به اقدام مسئولان ورزش کشورمان در خصوص مبادله میزبانی دومین دوره بازیهای همبستگی با تاریخ و هویت چند هزارساله کشورمان گفت: مسئولان ورزش کشورمان بهترین تصمیم را گرفته اند و در صورتی که اقدامی عکس این حرکت را انجام می دادند مورد بازخواست ملت ایران قرار گرفته و مردم با آنها برخورد می کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس هشتم شورای اسلامی خطاب به مسئولان ورزش کشورمان تاکید کرد: هنوز مسئولان ورزش کشورمان می توانند از طریق مجامع بین المللی و حقوقی موضوع را پیگیری کنند و علاوه بر ایستادگی بر اعتقادات کشورمان، از بازپس گیری میزبانی این مسابقات نیز دفاع کنند. چه اینکه میزبانی این بازیها حق کشور و مردم ماست.
سروری با بیان این مطلب که از میان حق بزرگتر و کوچکتر باید حق بزرگتر را حفظ کرد اذعان داشت: موضوع خلیج فارس ، به تمامیت ارضی کشورمان مربوط می شود و میزبانی بازیهای همبستگی یکی دیگر از حقوق مردم کشورمان است. اما میان حق بزرگتر و کوچکتر، باید گفت که حفظ نام خلیج فارس حقی بزرگتر از برگزاری این بازیهاست.
وی در ادامه افزود: ما نمی توانیم از تمامیت ارضی خود بگذریم و اجازه دهیم تا کشورهای دیگر از خط قرمز ما عبور کنند. لذا اگر بنا بر این باشد که این مسابقات را به بهای حذف نام خلیج فارس برگزار کنیم، بهتر اینست که نام خلیج فارس را حفظ کنیم و این مسابقات را برگزار نکنیم.
۲۷ دی ۱۳۸۸ ۱۱:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.