موافقت IOC با روشن شدن مشعل توکیو 2020 در منطق زلزله زده ژاپن

موافقت IOC با روشن شدن مشعل توکیو 2020 در منطق زلزله زده ژاپن
کمیته بین المللی المپیک با روشن کردن مشعل بازیهای المپیک توکیو 2020 در سالگرد زلزله این کشور موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "توماس باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد با روشن کردن مشعل بازیهای المپیک توکیو 2020 همزمان با سالروز زلزله ویرانگر در شرق این کشور در تاریخ 11 ماه مارچ سال آینده موافق است. از این زلزله بزرگ 9 سال می گذرد.

توماس باخ در گفتگو با "کیدو نیوز" از این تصمیم حمایت کرد. باخ گفت:این یک ایده فوق العاده است، کمیته بین المللی المپیک بلافاصله این طرح را قبول کرد چرا که IOC متعهد است در توسعه و بازسازی مناطق آسیب دیده پیش قدم باشد.

طبق یک رسم قدیمی و همیشگی مشعل بازیهای المپیک در ورزشگاهی در آتن خواستگاه اصلی المپیک روشن شود، اما در این دوره مشعل به ژاپن فرستاده خواهد شد در مناطق زلزله زده روشن شود. زلزله مناطق فوکوشیما، ایواته و میاگی را با خسارت های گسترده و تلفات جانی بسیار پشت سر گذاشت.

حرکت مشعل بازیهای المپیک توکیو 2020 از تاریخ 26 ماه مارچ سال آینده از فوکوشیما آغاز می شود. مشعل بازیها به مدت 121 روز سرتاسر ژاپن را طی خواهد کرد.

همچنین "ماسا تاکایا" سخنگوی تیم میزبانی این رقابتها به ژاپن تایمز گفت:من هر زمان که به این مناطق سفر می کنم از بازسازی این بخش ها متعجب می شود و خوشحالم که روند بازسازی با سرعت در حال انجام است.

کمتر از 700 روز تا شروع بازیهای المپیک توکیو 2020 زمان باقی است.

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.