عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:تصمیم مسئولان ورزش کشور نشان داد ملت ایران از حق و حقوق خود نمی گذرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:تصمیم مسئولان ورزش کشور نشان داد  ملت ایران از حق و حقوق خود نمی گذرد
دکتر زهره الهیان در خصوص بازپس گیری میزبانی دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی از ایران گفت: موضوع خلیج فارس از موضوعاتی است که به تمامیت ارضی کشور ایران باز می گردد و بر اساس شواهد و مدارک موجود و اسنادی که در سازمان ملل وجود دارد، خلیج فارس از دیرباز خلیج «فارس» بوده و باقی خواهد ماند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی از کشورها شیطنت هایی را انجام می دهند تا نام تاریخی خلیج فارس را عوض کنند، اما به لحاظ سیاست خارجی و دیپلماتیک نظام به طور قاطع به دنبال احیای نام خلیج فارس است. هم اکنون نیز در نقشه های موجود این نام «خلیج فارس» است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اقدام  مسئولان ورزش کشور را بسیار پسندیده و صحیح عنوان کرد و افزود: میزبانی دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، اما نه آنقدر که به خاطر برگزاری این بازیها نام خلیج فارس را نقض کنیم. بنابراین سیاست صحیح آنست که مسئولان ورزش کشورمان انتخاب کرده و به حذف این نام معترض شده اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام مسئولان ورزش کشورمان برای افکار عمومی کشورهای منطقه و تمام کشورهای جهان این پیام را دارد که ما با قاطعیت و ثبات قدم به دنبال حفظ حق و حقوق خود در عرصه بین المللی هستیم و حتی به گران ترین بها آن را از دست نخواهیم داد.
۲۷ دی ۱۳۸۸ ۱۱:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.