هجدهمین دوره بازیهای آسیایی-جاکارتا؛طلسم شکنی واترپلو با مدال برنز

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی-جاکارتا؛طلسم شکنی واترپلو با مدال برنز
تیم ملی واترپلوی ایران با غلبه بر چین توانست مدال برنز بازی‌های آسیایی اندونزی را به خود اختصاص دهد.

گزارش خبرنگار اعزامی  از اندونزی، مردان واترپلو ایران که به دنبال شکستن طلسم 44 ساله کسب مدال واترپلو بازی‌های آسیایی بودند از ساعت 13:30 امروز (شنبه) مقابل چین به میدان رفتند. پیش از این دیدار تیم کره جنوبی با پیروزی مقابل سنگاپور در رده پنجم ایستاد و سنگاپور ششم شد. همچنین عربستان نیز با برتری مقابل اندونزی در جایگاه هفتم قرار گرفت.

تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های کره‌جنوبی و سنگاپور به برتری رسید و مقابل قزاقستان شکست خورد و به عنوان تیم دوم راهی مسابقه یک‌چهارم شد. پس از آن واترپلوئیست‌های ایران با شکست عربستان به نیمه نهایی رسیدند و با شکست برابر ژاپن و باز ماندن از راه‌یابی به فینال، برای کسب مدال برنز این رقابت‌ها مقابل تیم چین به آب زدند.

این دیدار که نبرد دو تیم خوب آسیا به شماز می رفت در ابتدا به سود چین پیگیری می شد اما تلاش ملی پوشان ایران تا پایان نیمه نخست کار را به تساوی کشاند. مردان واترپلو ایران که خوب می دانستند برای رسیدن به مدال تنها یک نیمه فرصت دارند، در ادامه روند کار را در دست گرفتند و با اختلاف یک گل پیش افتادند اما در ۳۰ ثانیه پایانی بازی یک گل از مهاجم چینی ها کار را به تساوی در پایان وقت قانونی بازی کشاند.

پنالتی مقام سوم این بازی ها را تعیین می کرد. ایران در نهایت در ضربات پنالتی ۸ بر ۷ پیروز شد.

 مدال واترپلو شصتمین مدال کاروان بود. سجادی سرپرست و رحیمی معاون کاروان ورزشی کشورمان بهمراه محسن رضوانی رئیس فدراسیون، هادی ساعی و دهخدا اعضای کادر سرپرستی کاروان ورزشی کشورمان با حضور در استخر ورزشگاه “جی بی کی” به تماشای دیدار رده بندی مسابقات واترپلوی بازیهای آسیایی جاکارتا بین تیم ملی ایران و چین نشستند.

پس از این مسابقه علیرضا پیروزخواه، کاپیتان تیم ملی واترپلو از بازی‌های حرفه‌ای خداحافظی کرد.

 

۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.