گزارش نشست فوق العاده ISSF ؛ ایران بازیها را بدون نام خلیج همیشه فارس برگزار نمی کند / اصرار اعضای هیات اجرایی ISSF بر حذف نام مقدس خلیج فارس

گزارش نشست فوق العاده ISSF ؛  ایران بازیها را بدون نام خلیج همیشه فارس برگزار نمی کند / اصرار اعضای هیات اجرایی ISSF بر حذف نام مقدس خلیج فارس
اصرار کشورهای عربی و اعضای هیات اجرایی ISSF بر حذف نام خلیج فارس و پافشاری نمایندگان اعزامی کشورمان بر درج این نام ملی و ارزشمند در نهایت به لغو میزبانی کشورمان از این دوره از پیکارها انجامید.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ به دنبال اختلافات موجود بین ISSF و کمیته برگزاری دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی عصر روز گذشته جلسه فوق العاده ای با حضور اعضای هیات اجرایی ISSF و مسئولین ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در محل کمیته ملی المپیک عربستان  صعودی تشکیل گردید.
در ابتدای این نشست نمایندگان و بازرسین اعزامی ISSF  که از ایران بازدید بعمل آورده بودند اعلام نمودند در بازدیدهای انجام شده قبلی کلیه زیرساخت ها و امکانات ورزشی ، تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای برگزاری کامل مسابقات جهت برگزاری میزبانی ایده آل تدارک دیده شده و مورد تایید می باشد. ضمن اینکه کمیته برگزاری بازیها در ایران آمادگی لازم برای میزبانی این دوره از بازیها را دارا بوده و از این جهت از جمهوری اسلامی ایران تشکر نمودند.
سپس نمایندگان ISSF حاضر در جلسه به بحث و بررسی در خصوص مسایل مورد اختلاف پرداختند که تعدادی از حاضرین نظرات خود را مطرح و در نهایت موارد ذیل بعنوان جمع بندی مذاکرات عنوان شد:
1-   عنوان گردید به نظر می رسد وضعیت ایران از جهت بیماری کنترل بیماری آنفلونزای نوع a مشخص نگردیده  و وزارت بهداشت و درمان ایران تاییدیه مکتوب لازم از جهت تضمین کنترل قطعی این بازیها را ارائه ننموده است.
2-   تعدادی از اعضا، مخالف درج نام مقدس خلیج فارس در مدارک و نقش مدالهای دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی بوده و خواستار حذف نام خلیج فارس از کلیه مدارک بازیها(مدالها، لوگوها و کتابچه های فنی و سایر اسناد بازیها) بودند. دلیل اعلام شده از سوی آنان بدن ترتیب بود که در دوره اول بازیهای کشورهای اسلامی، عربستان در مدارک خود از عنوان مجعول"خلیج عربی" استفاده نموده بود که این موضوع با اعتراض جمهوری اسلامی ایران مواجه گردید و ISSF موضوع را بررسی و درخواست حذف نام خلیج عربی را از عربستان نمود و این نام از مدارک بازیها حذف شد. لذا در این دوره که درج نام خلیج فارس مورد اعتراض برخی از کشورها می باشد، ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی نیز باید نسبت به حذف نام خلیج فارس از کلیه مدارک اقدام نماید.
پس از طرح مسایل فوق از سوی برخی اعضای ISSF ، نمایندگان ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی پاسخ موارد فوق را به شرح زیر ارائه نمودند:
الف – در رابطه با بیماری آنفلونزای نوع آ از طرف مقامات مسئول وزارت بهداشت و درمان ایران اعلام گردید که این بیماری در ایران تحت کنترل درآمده و هیات اعزامی متعهد شده تا نامه رسمی این تاییدیه وزارت بهداشت را در طول 15 روز آینده اخذ و به ISSF ارائه نماید. از سوی نمایندگان اعزامی ایران اعلام شد که در این مورد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
ب- در رابطه با حذف نام مقدس خلیج فارس از اسناد و مدارک دومین دوره بازیها نیز توضیحات به شرح ذیل ارائه گردید:
1-  اولا موضوع درج نام خلیج فارس در اسناد و مدارک این دوره از مسابقات پیش از این به امضاء طرفین رسیده و اسناد و مدارک آن نیز موجود می باشد که به ISSF ارائه گردید.
2-  حذف نام مجعول " خلیج عربی" در دوره اول این بازیها اقدامی منطقی و لازم بوده که انجام گردیده و در خصوص این اقدام ارزشمند از ISSF  تشکر می شود.
3-  در رابطه با نام مقدس خلیج فارس توضیح داده شد که این نام دارای سابقه و پیشینه چند هزار ساله در تاریخ  و فرهنگ و تمدن ایران و جهان می باشد و این نام به تائید نهادهای بین المللی رسمی مانند سازمان ملل متحد نیز رسیده است و حذف آن که جزء لاینفک نقشه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است با هیچ مدرک و دلیل قانع کننده ای از اسناد و مدارک بازیها امکان پذیر نمی باشد.
در پایان جلسه؛اعضای هیات اجرایی ISSF پس از استماع اظهارات نمایندگان هیات اعزامی ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی و علیرغم ارائه دلایل قانع کننده ، در کمال تاسف و تعجب و بدون ارائه هیچ گونه دلیل منطقی نسبت به عدم برگزاری دومین دوره بازیها به میزبانی ایران اعمال نظر و اتخاذ تصمیم نمودند.
گفتنی است، مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و ستاد بازیها، بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته و قائم مقام ستاد بازیها، شاهرخ شهنازی دبیر کل ستاد بازیها،گروه اعزامی کشورمان به مجمع فوق العاده ISSF را تشکیل می دادند.

۲۷ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.