هجدهمین دوره بازیهای آسیایی- جاکارتا ؛طلای مرادی با طعم رکوردشکنی جهان

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی- جاکارتا ؛طلای مرادی با طعم رکوردشکنی جهان
وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا نمایندگان کشورمان در دسته 94 کیلوگرم به مصاف 8 وزنه‌بردار از کشورهای افغانستان، تایلند، کره‌جنوبی، قرقیزستان، چین تایپه، قطر، عربستان سعودی و هند رفتند که در پایان سهراب مرادی به مدال طلا و کیانوش رستمی به مدال نقره دست یافتند.

* یک‌ضرب:

سهراب مرادی برای نخستین حرکت یک‌ضرب وزنه 182 کیلوگرمی را درخواست کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. وی در دومین حرکت با انتخاب وزنه 189 کیلوگرمی به رکورد جهان که 188 کیلوگرم بود حمله کرد، اما در مهار این وزنه ناکام ماند. مرادی در سومین و آخرین حرکت یک ضرب بار دیگر وزنه 189کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه، یک رکورد جهانی دیگر را بعد از 19 سال شکست و به نام خود ثبت کرد.

این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه‌بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی 1999 آتن به ثبت رسانده بود. با ثبت این وزنه، رکورد بازی‌های آسیایی نیز در اختیار سهراب قرار گرفت.

سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا با مهار وزنه 233 کیلوگرمی در حرکت دوضرب و با ثبت مجموع 417 کیلوگرم رکورد دوضرب و مجموع جهان را شکسته بود تا بدین ترتیب رکوردهای هر 3 حرکت این دسته به نام سهراب ثبت شود.

 

کیانوش رستمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته ابتدا موفق به مهار وزنه 175 کیلوگرمی نشد، اما در دومین انتخاب این وزنه را بالای سر برد. وی در سومین حرکت نیز در مهار وزنه 185 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 175 کیلوگرم و جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

* دوضرب:

سهراب مرادی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه‌ 221 کیلوگرمی را درخواست کرد که این وزنه را به راحتی بالای سر برد. وی در دومین انتخاب وزنه 234 کیلوکرمی را انتخاب کرد تا یک بار دیگر به رکورد دوضرب جهان که با 233 کیلوگرم در اختیار خودش بود حمله کند، اما در این زمینه ناموفق بود. مرادی برای سومین حرکت بار دیگر وزنه 234 کیلوگرمی را درخواست کرد تا بار دیگر رکود دوضرب جهان را نیز بشکند، اما این بار هم ناموفق بود تا با همان 221 کیلوگرم به کار خود پایان دهد و با مجموع 410 کیلوگرم سیزدهمین مدال طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

کیانوش رستمی در نخستین حرکت دوضرب موفق به مهار وزنه‌ 218 کیلوگرمی نشد. وی در دومین تلاش 2 کیلوگرم به وزنه قبل اضافه کرد، اما این بار هم موفق به مهار وزنه 220 کیلوگرمی نشد تا در آستانه حذف و از دست دادن مدال نقره مسابقات قرا گیرد. رستمی در سومین حرکت نیز نتوانست وزنه 220 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا اوت شود.

در پایان رقابتهای یکضرب و دو ضرب دسته ۹۴ کیلوگرم نتایج زیر به ثبت رسید:
۱- سهراب مرادی از ایران/ یکضرب: ۱۸۹/ دوضرب: ۲۲۱/ مجموع: ۴۱۰
۲- فارس الباخ از قطر/ یکضرب: ۱۶۶/ دوضرب: ۲۱۵/ مجموع: ۳۸۱
۳- سارات سومپرادیت از تایلند/ یکضرب: ۱۷۰/ دوضرب: ۲۱۰/ مجموع: ۳۸۰

کیانوش رستمی که در یکضرب عنوان دومی را داشت، در دوضرب نتوانست حرکتی را با موفقیت انجام دهد و حذف شد.

۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.