سجادی :مبحث پزشکی در همه فدراسیون‌ها باید یک ضرورت تلقی شود

سجادی :مبحث پزشکی در همه فدراسیون‌ها باید یک ضرورت تلقی شود
تصحیح باور فدراسیون‌های ورزشی در خصوص مبحث پزشکی ورزشی یکی از مواردی است که فدراسیون پزشکی ورزشی باید گام‌های موثری برای تحقق آن بردارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛حمید سجادی رییس امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی گفت: این فدراسیون هر چند بدون مدال است ، اما همت این فدراسیون زمینه ساز و پشتیبان مدال‌های رنگارنگ ورزش کشور است بر این اساس سازمان تربیت بدنی فدراسیون پزشکی ورزشی را در راه تصحیح نگاه همه فدراسیون‌ها به مقوله پزشکی ورزشی یاری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه روسای فدراسیون‌های ورزشی همگی باید عدم حضور تیم پزشکی را در کنار خود یک خلا بزرگ تلقی کنند بنابراین همان طور که این مساله در باشگاه‌ها نهادینه شده در فدراسیون ها هم باید به عنوان یک ضرورت بسیار مهم نهادینه شود.
سجادی در خصوص خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی، تصریح کرد: این فدراسیون باید در کنار مبحث درمان، دیگر حوزه های پزشکی را نیز فعال کند چرا که سازمان تربیت بدنی، فدراسیون پزشکی ورزشی را متولی تمامی حوزه های پزشکی ورزشی می‌داند.
وی با تاکید بر لزوم اصلاح اساسنامه فدراسیون پزشکی ورزشی ، یادآور شد: فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان متولی امر سلامت جامعه ورزشی هم در بعد قهرمانی و هم در بعد همگانی با تمام قوا به دنبال حفظ و ارتقای سلامت جامعه ورزش باشد البته در این راه سازمان تربیت بدنی پشتیبان فدراسیون پزشکی ورزشی است.
بر اساس این گزارش ، در مجمع فدراسیون پزشکی ورزشی با رای اعضای مجمع ، محمد هاشمی سیاوشانی به عنوان بازرس فدراسیون انتخاب شد . ضمن اینکه افزایش تعرفه عضویت کمیته خدمات درمانی از 3 هزار به 4 هزار تومان برای سال 89 مصوبه امروز مجمع بود.
طبق این مصوبه فدراسیون پزشکی ورزشی نیز خدمات خود را در سه بند افزایش می دهد. یعنی در افزایش سقف پرداخت بیمه درمان از یک میلیون و هشتصد هزار تومان به 2 میلیون تومان، افزایش غرامت پرداخت نقص عضو از 2 میلیون و 250 هزار تومان به 2 میلیون و 500 هزار تومان و افزایش غرامت فوت ناشی از حوادث ورزشی از 4 میلیون و 500 هزار تومان به 5 میلیون تومان.

۲۴ دی ۱۳۸۸ ۱۳:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.