امین نیکفر، مربی تخصصی دانشگاه استنفورد آمریکا شد

امین نیکفر، مربی تخصصی دانشگاه استنفورد آمریکا شد
امین نیکفر، مربی ایرانی که سابقه ی حضور در دوره از بازی های المپیک را در کارنامه دارد، از سوی مسئولین دانشگاه استنفورد بریج آمریکا به عنوان مربی پرتابی این دانشگاه انتخاب شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون دو و میدانی ، امین نیکفر، قهرمان پرتاب وزنه و فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیا در سال 2006 و رکورددار پرتاب وزنه ی ایران که در سه فصل گذشته در دانشگاه "سوت ایسترن لوییزیانا" ی آمریکا به عنوان مربی پرتاب وزنه،  پرش ارتفاع و کمک مربی مشغول به فعالیت بوده است، از سوی مسئولین دانشگاه استنفورد آمریکا به عنوان مربی پرتاب های دو و میدانی این دانشگاه معرفی شد.
کریس میلتنبرگ، مدیر حوزه ی دو و میدانی دانشگاه استفورد در خصوص این اتفاق گفت: «ما از پیوستن امین به برنامه های دو ومیدانی دانشگاه استنفورد بریج بسیار هیجان زده و خرسندیم. من و دیگر افراد کادر مربیگری پس از ساعت ها گفت و گو و تبادل نظر با امین به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که وی مناسب ترین گزینه برای دانشگاه و برنامه های ما است.»

 امین نیکفر سابقه ی مریبگری "الکس یانگ"، را در مسابقات قهرمانی پرتاب چکش مردان آمریکا و مسابقات قهرمانی پرتابی ان سی ای ای (مجمع ورزشی کالج ملی آمریکا) را در سال 2017 در اختیار دارد. یانگ به مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد و همچنین در مسابقات پرتاب چکش انجمن ان سی ای ای به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. نیکفر در طول مدت فعالیت خود به عنوان مربی در دانشگاه سوت ایسترن لوییزیانا 4 افتخار را برای کشور آمریکا به دست آورد. او مربی 11 صعود کننده به مسابقات انجمن ان سی ای ای آمریکا و هم چنین 9 قهرمان در مسابقات سوت لند (زیر شاخه ی انجمن ان سی ای ای ) بوده است.
نیکفر که متولد سن خوزه ی آمریکا است، در بازی های المپیک پکن سال 2008 و المپیک لندن 2012 و در دوره از مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته است. وی 9 دوره قهرمان ایران بوده و شش بار رکورد ملی پرتاب وزنه را جا به جا کرده است. او در سال 2004 قهرمان پرتاب وزنه ی آسیا شد و در سال 2009 نیزدر بازی های داخل سالن آسیا به عنوان قهرمانی دست یافت. گفتنی است نیکفر از سال 2004 تا کنون در رتبه ی ششم فهرست بهترین پرتابگر های وزنه ی کالیفرنیا قرار دارد. بهترین رکورد وی با 20.05 متر که در سال 2011 به ثبت رسید، هنوز رکورد ملی ایران محسوب می شود.
میلتنبرگ در ادامه افزود: «تجربه ی امین به عنوان المپین دو دوره از بازی های المپیک، دانش آموخته و ورزشکاری که در کالیفرنیا تحصیل کرده و به عنوان مربی نیز در کالج ها ی دانشگاه های آمریکا فعالیت داشته او را به بهترین گزینه برای ما تبدیل کرد و من بی شک اطمینان دارم که امین به رشد و پیشرفت دو و میدانی و به خصوص ماده های پرتابی ما کمک شایانی خواهد کرد که امیدواریم  با این کمک هر ساله در کشور آمریکا جزو بهترین ها باشیم.»
امین نیکفر در خصوص پیوستن به این دانشگاه گفت: «از مسئولین دو و میدانی دانشگاه استنفورد سپاسگزارم که فرصت حضور در این جا را برایم فراهم ساختند. استفورد، دانشگاه و انتخابی درست برای پیشرفت است و من از حضور در این جمع بسیار مفتخرم.»

۹ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.