پایان دوره فنی سولیداریتی رشته موج سواری در چابهار

پایان دوره فنی سولیداریتی رشته موج سواری در چابهار
دوره فنی موج سواری برای نخستین بار به صورت رسمی و با حمایت المپیک سولیداریتی از تاریخ 28 تیر ماه در چابهار آغاز و در تاریخ 5 مردادماه 97 به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مدرسان بین المللی  این دوره آقای Andrew Joyce از نیوزلند و خانم Carolina Aguilar از کاستاریکا معرفی شده از سوی فدراسیون بین المللی موج سواری ضمن آموزش فنون پایه تا پیشرفته موج سواری، در دو بخش زنان و مردان، آموزش های مهمی نیز در سطح داوری، امداد و نجات داشتند.
انجمن موج سواری ایران که زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی کشور فعالیت می نماید، تلاش نمود با حضور 80 درصدی مربیان بومی استان های مختلف کشور، امکان آموزش را برای مربیان سراسر ایران در این رشته فراهم نماید.
کلاس ها صبح و بعداز ظهر به صورت تئوری و عملی برگزار گردید و ضمن  گرفتن آزمون های روزانه، مطابق قوانین بین المللی این رشته در آموزش، سوالاتی نیز در قالب کتاب تمرین در اختیار مربیان قرار گرفت که موظف هستند  طی یک سال کار عملی به آنها پاسخ داده و برای فدراسیون بین المللی ارسال نمایند.
مربیان حاضر در پایان این دوره موفق  به کسب گواهینامه سولیدرایتی شدند. همچنین فدراسیون بین المللی این رشته، پس از جمع بندی آزمون های حضوری و نیز دریافت پاسخنامه های ذکر شده، مربیان حاضر در دوره را جهت کسب کارت مربیگری موج سواری ارزیابی خواهند شد.
مطابق ارزیابی مدرسان بین المللی از دوره، اکنون مربیان این دوره می توانند نقش بزرگی در اشاعه و گسترش این ورزش در سطح ایران داشته و ضمن پیاده سازی طرح های استعدادیابی می توانند به کارآفرینی و توسعه گردشگری نیز کمک نمایند.
با پتانسیل و توانای های مربیان این دوره، در آینده، مدرسین بین المللی می توانند صرفا جهت بازررسی و نظارت بر روند فعالیت مربیان و ورزشکاران در ایران حضور یابند.
قابل ذکر است، رشته موج سواری برای اولین بار در برنامه بازی های  المپیک توکیو 2020 قرار گرفته است.


۷ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.