ساپارو به طور جدی میزبانی المپیک زمستانی 2026 را می خواهد

ساپارو به طور جدی میزبانی المپیک زمستانی 2026 را می خواهد
ساپاروی ژاپن برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این در حالی است که پیش از این رقابت بر سر گرفتن میزبانی این دوره از بازیها بین هفت کشور در جریان بود ولی کشورهی سوییس و اتریش از ادامه رقابت برای کسب میزبانی انصراف دادند.
 ژاپن در سال های 1972 و 1998 میزبانی این رقابتها را به عهده داشته است. در سال 1972 ساپارو میزبان بود و در سال 1998 ناگانو. همچنین ژاپن میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی 2020 را هم عهده دار است. سال گذشته ساپارو تجربه میزبانی بازیهای آسیایی زمستانی را به عهده داشت و شیخ احمد پس از حضور در اجلاس این رقابتها به طور تلویحی اعلام کرد که ژاپن توان میزبانی دوره بعدی این رقابتها را دارد.
 با این حال کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 سپتامبر سال آینده در میلان ایتالیا اعلام می شود.
 این در حالی است که میلان به همران تورین ایتالیا از جمله شهرهایی هستند که این رقابتها را می خواهند. همچنین براساس پیش بینی های انجام شده ارزروم ترکیه یکی از رقبای سرسخت شهرهای باقیمانده در این رقابت به شمار می رود.
 کمیته بین المللی المپیک بارها اعلام کرده است که مزایای میزبانی بازیهای المپیک برای شهر میزبان فراتر از آن چیزی است که فکر می کنند. کمیته بین المللی المپیک از اقدام سیون و گراز پس از انصراف از رقابت رضایت نداشته است.

۲۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۸:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.