شهر گراز اتریش از ادامه رقابت برای میزبانی المپیک زمستانی 2026 منصرف شد

شهر گراز اتریش از ادامه رقابت برای میزبانی المپیک زمستانی 2026 منصرف شد
شهر گراز اتریش از ادامه رقابت برای کسب میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 انصراف داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛کمیته ملی المپیک اتریش طی بیانیه ای اعلام کرد که این انصراف به دلیل عدم حمایت های لازم از سوی مقامات استانی بوده است. در ادامه این بیانیه آمده است:رقابت برای میزبانی این دوره از بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 «غیر شدنی» بود و ما حمایت های لازم و تعهدات سیاسی واضحی از مقامات استان استیریا دریافت نکردیم.

این در حالی است که چند هفته گذشته نتایج یک مطالعه سه ماهه نشان می داد که امکان تقاضا برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 شهر گراز «کاملا شدنی» است و هزینه آن بیش از یک میلیارد یورو معادل 3/1 (یک ممیز سه) میلیون دلار آمریکا خواهد شد. گراز دومین شهر بزرگ اتریش پس از وین است که مرکز ایالت استیریا است. این تحقیق که توسط دانشگاه فنی شهر گراز و دانشگاه تحقیق و علوم کامپوس انجام شده بود و اعلام می کرد که برگزاری میزبانی در این منطقه «شدنی و بدون ریسک بزرگ» است.

همچنین در این تحقیق اعلام شده بود که گراز از نظر موقعیت جغرافیایی در نقشه شرایط بسیار خوبی دارد و تبلیغات برای اخذ میزبانی این شهر ارزش لازم را دارد. متقاضیان میزبانی گراز اعلام کرده بودند که گراز از نظر داشتن زیر ساخت ها و امکانات برای بازیهای مهیج زمستانی آمادگی لازم را دارد. در حالی که قرار است میزبان این دوره از رقابتهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 سال آینده مشخص شود، شهرهای ارزروم و کالگری، ساپارو و استکهلم و دو شهر تورین و میلان ایتالیا هم خواهان گرفتن میزبانی این دوره از بازیها هستند. ماه گذشته شهر سیون یکی از کانتون های سوییس اعلام کرد که به دلیل هزینه های این میزبانی از رقابت با سایر شهرها کناره گیری می کند. مردم سیون معتقد بودند که هزینه هایی که برای این رقابتها بایستی انجام شود باید خرج مردم این شهر شود.

۱۷ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.