با میزبانی دکتر صالحی امیری برگزار شد؛دومین گردهمایی روسا و دبیران کل اسبق کمیته ملی المپیک با مسئولین ورزش کشور

با میزبانی دکتر صالحی امیری برگزار شد؛دومین گردهمایی روسا و دبیران کل اسبق کمیته ملی المپیک با مسئولین ورزش کشور
جمعی از روسا و دبیران کل اسبق کمیته ملی المپیک شب گذشته و با دعوت دکتر صالحی امیری در نشستی با مسئولین فعلی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیتهای پیش روی ورزش کشورمان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دومین گردهمایی روسا و دبیران کل اسبق کمیته ملی المپیک با مسئولین فعلی ورزش کشور شب گذشته و با دعوت مجدد دکتر صالحی امیری برگزار شد.
 در این نشست دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، دکترصالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،دکتر داورزنی معاون وزارت ورزش، دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به جاکارتا، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک،دکتر رحیمی معاون کاروان اعزامی،بهرام افشارزاده،مهندس کیومرث هاشمی، مهندس محمد علی آبادی، دکتر مهدی کرباسیان،مهندس علی کفاشیان،امیر حسینی و دکترحسن غفوری فرد از روسا،دبیران و خزانه داران اسبق کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس آکادمی ملی پارالمپیک خانم دکتر محمدیان معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش،دکترطاهره طاهریان نائب رئیس کمیته ملی المپیک،مجید کیهانی،علیرضا رحیمی،علی دادگر،مجید شایسته،عبدی افتخاری،کیکاوس سعیدی،هادی ساعی از اعضای هیات اجرایی و مهندس کریمی رئیس شرکت تجهیز و توسعه حضور داشتند.
در ابتدای این نشست رییس کمیته ملی المپیک بعنوان میزبان ضمن خیر مقدم و تشکر بابت حضور میهمانان اظهار داشت: هدفمان از تشکیل جلسات اینچنینی فقط یک نکته است و آن اینکه می خواهیم اعلام کنیم هر درختی برای سبز بودن باید به ریشه هایش فکر کند و ریشه های کمیته ملی المپیک شما عزیزان هستید. این حضور شما در کنار ما پیام اخلاقی ویژه دارد تحت این عنوان که ما شما عزیزان را می بینیم برای خدمات و تلاشهای تک تک شما ارزش قایلیم و در مقابل شما نیز اعلام می کنید که قلبتان برای رشد و تعالی ورزش ایران می تپد.
دکتر صالحی امیری با تاکید بر اینکه اولویت فعالیتهای کمیته ملی المپیک بر ایجاد آرامش و انسجام و همدلی در جامعه ورزشی بنا شده اظهار داشت: انگیزه ام برای حضور در ورزش ابتدا خدمت به جامعه جوان و پر امید ورزش و سپس کمک به دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بود که البته برای این موضوع نیز همدلی، یکدلی، انسجام و  تکصدایی را در راس امور قرار دادم.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از هر گونه تنش و حاشیه که می تواند مجموعه ورزش را از راه اصلی خود به دور کند رسما اعلام کردیم ورزش نمی تواند چند متولی و محور داشته باشد و به سامان برسد. اعتقاد داشته و داریم که نتیجه تلاش و فعالیت چهارگانه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیونهای ورزشی زمانی به سرانجام خواهد رسید که محور و متولی وزارت ورزش باشد و بقیه در کنار وزیر محترم و دوشادوش وزارت ورزش برای یک هدف گام بردارند.
دکتر صالحی امیری تصریح کرد:تشکیل ستاد عالی ورزش و پیگیری کلیه مصوبات کمیته ملی المپیک، کادر سرپرستی و هیات اجرایی در این ستاد نیز گواه بر اعتقاد قلبی ماست تا به جامعه اعلام کنیم تصمیمات و اهداف ما تصمیمات و اهداف وزارت ورزش و مسیر و هدف وزارت ورزش ، مسیر و هدف کمیته ملی المپیک است که خوشبختانه این نگاه در کلیه فدراسیونها و ارکان دیگر ورزش نیز حاکم شده و در حال حاضر بهترین شرایط همدلی و دوری از حواشی را شاهد هستیم که البته لازمه نتیجه گیری هر مجموعه ای می باشد.
صالحی امیری در ادامه گزارشی در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در کمیته ملی المپیک از جمله تدوین برنامه استرتژیک کوتاه و بلند مدت کمیته، شفاف سازی در کلیه امور بخصوص فعالیتهای مالی و بکارگیری بزرگان ورزش برای رشد و توسعه امور ارائه داد و گفت: در کنار این موارد که باز هم تمام آنها با هماهنگی وزارت ورزش بوده و خواهد بود تاسیس موزه ملی ورزش ایران و راه اندازی پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران را در دستور کار قرار داده ایم تا در این بخش که مغفول مانده بود نیز گامی موثر برداشته باشیم.
در ادامه این نشست دکتر سجادی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به جاکارتا گزارش کاملی را در خصوص تعداد اعضای کاروان، فعالیتهای صورت گرفته در خصوص ثبت نام، رزرو محل اسکان ورزشکاران در داخل دهکده و باقی اعضا در هتل ها، هماهنگی در خصوص ترانسپورت، تهیه بلیط هواپیما، البسه کاروان، تعداد رشته ها، تعداد رویدادها،شرایط میزبان، برنامه ریزی برای حضور کاروان در دو شهر پالمبانگ و مناطق مختلف جاکارتا ارائه داد و گفت: خوشبختانه تمامی فعالیتها طبق برنامه مدونی که آماده کرده بودیم پیش رفته و حتی در برخی از قسمتها با کمک همکارانم در کادر سرپرستی از برنامه جلوتر هم هستیم.
وی ادامه داد: تمام تلاشمان بر این است که کاروان بدون دغدغه اعزام شده و اسکان یافته و بتواند ادامه تمرینات آماده سازی خود را در دهکده بازیها پیگیر نموده و انشاالله حاصل زحمات فدراسیون، مربیان و خود ورزشکاران با کسب بهترین نتیجه به پایان برسد. برای آماده سازی و اعزام رشته های مختلف از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نمی کنیم و شکی ندارم که این کاروان بعنوان یکی از بزرگترین کاروانهای اعزامی به بازیهای آسیایی حداقل در بخش مدالی آنهم مدال طلا نتایجی دلچسب  بدست خواهد آورد.
در ادامه نشست دکتر اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای المپیک جوانان نیز گزارش کاملی از تعداد سهمیه و فعالیتهای صورت گرفته ارائه داد و گفت: کاروانمان تا کنون برای حضور در سومین دوره بازیهای المپیک جوانان که با هدف ترویج اخلاق و فرهنگ ورزشی همگام با منشور المپیک برگزار می گردد 36 سهمیه بدست آورده که نسبت به دوره قبل بازیها حدودا دوبرابر شده است. پیش بینی کادر سرپرستی نیز بر این است که در بخش مدالی و جایگاهی نیز عنوانی بهتر از دور قبل که بیست و چهارم شدیم بدست خواهیم آورد.
دکتر داورزنی معاون وزارت ورزش و جوانان هم در ادامه نشست فعالیتهای صورت گرفته در معاونت قهرمانی وزارت را تشریح کرد و از تلاشهای مجموعه کمیته ملی المپیک که همگام با وزارت صورت پذیرفته تقدیر و تشکر نمود.
در ادامه نشست هر کدام از میهمانان نقطه نظرات، دیدگاه ها و رهنمودهای خود برای موفقیت کاروان اعزامی به جاکارتا و بوینس آیرس ارائه دادند.
دکتر فریبا محمدیان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در این نشست حضور پررنگ و پرتعداد بانوان در کاروان اعزامی به جاکارتا را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: از بازیهای آسیایی 1951 تا کنون در تمام ادوار بازیهای آسیایی پرچمدار کاروان ورزشی ایران از بین برادران شایسته و پسران قهرمان کشورمان بوده و حال اعتقاد داریم برای ارج نهادن به جایگاه بانوان شایسته کشورمان که طی چند سال اخیر افتخارات ارزشمندی را برای ایران اسلامی بدست آورده اند این بار پرچمدار را از بین دختران و بانوان شایسته انتخاب کنید که مطمئنا اثرگذاری فرهنگی فراوان و انگیزه سازی مناسبی را بهمراه خواهد داشت.
سپس دکتر قراخانلورئیس آکادمی ملی المپیک نیز از فعالیتهای صورت گرفته  در آکادمی ملی المپیک برای سرویس دهی مناسب و کامل به ملی پوشان اعزامی گزارشی را ارائه داد و افزود: تلاش ملی پوشان فوتبال در جام جهانی  سرمایه اجتماعی ما را اضافه کرد و بار دیگر بزرگی و تاثیرگذاری مقوله ورزش را به همگان ثابت کرد. تلاش مدیران ورزش باید با این هدف صورت پذیرد تا جامعه بریا شایستگی و تلاش قهرمانانش ارزش قایل باشد نه فقط مدال و عنوان و جایگاه.
مهندس کفاشیان بحث حضور شایسته بانوان فوتسالیست در رقابتهای قهرمانی آسیا را مطرح کرد ، مهندس مجید شایسته رییس فدراسیون تنیس وعضو هیات اجرایی بحث توجه هر چه بیشتر به اقتصاد ورزش با توجه به پتانسیل بالای ورزش و استفاده از نخبگان برای این موضوع را مطرح کردند.
دکتر مسعود سلطانی فر ، وزیر ورزش و جوانان در پایان نشست ضمن تقدیر و تشکر از دکتر صالحی امیری که با رویکردی تعاملی وارد کمیته ملی المپیک شد و توانست تلاشهای مدیران قبلی کمیته ملی المپیک را سامان و استمرار بخشد و استفاده از تمامی  ظرفیت ها را در برنامه قرارداده که این جمع هم حاصل نگاه تعاملی ایشان است افزود: حضور دکتر صالحی امیری در این مدت باعث ایجاد تعامل ، وحدت ، اخوت و همدلی در کلیه بخشها شده ، این در حالی است که  رویکرد وزارت نیز از ابتدا ایجاد آرامش و دوری از هرگونه حاشیه و التهاب بوده است . نگاه وزارت و کمیته ملی المپیک ایجاد فضای برابری در تمامی ارکان ورزش است تا زمینه توسعه ورزش فراهم گردد.
سلطانی فر در ادامه ضمن تبریک پیروزیهای اخیر تیمهای ملی ورزش کشورمان در رشته های والیبال ، بسکتبال و بخصوص فوتبال  به مردم و میهمانان حاضراظهار داشت : خوشبختانه پیروزیهای فوتبال اتفاق بزرگ تاریخی بود که با خودنمایی خوب ملی پوشان باعث ایجاد شور و نشاط و انسجام ملی در جامعه شد که نشان دهنده هنر ورزش و بخصوص فوتبال است .
وی در ادامه با تاکید بر قابلیت های ورزش افزود: در این ایام همه مردم و مسئولین بدور از گرایشهای سیاسی ، قومیت ها و طبقات ، قلبشان برای تیم ملی و پیروزی آن می تپید . فضای بسیار خوبی بود که به ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در سراسر جامعه منتج شد و این همان هنر ورزش است و همه بایستی تلاش کنیم تا در بازیهای آسیایی و المپیک نتیجه ای اینچنینی داشته باشیم . یعنی برای مردم تلاش ، زحمت ، استقامت  و ازخودگذشتگی ورزشکاران ارزش داشته باشد و نه تنها کسب نتیجه،ما شاهد بودیم که علی رغم عدم کسب نتیجه  مردم باز هم شادی کردند .
وزیر ورزش و جوانان در ادامه با تاکید بر اینکه ورزش را مقدمه ای برای پرکردن اوقات فراغت جامعه نمی دانیم افزود : ما اعتقاد داریم ورزش می تواند باعث شادی و نشاط و طراوت در جامعه شود و بر این اساس فعالیتهای بی شماری را در دستور کار قرارداده ایم و با اصلاح چارت وزارت ورزش تلاش داریم موانع را از پیش روی فعالیتها برداشته و در راستای توسعه و تعالی ورزش گام برداریم .
وی در پایان ،توجه به اقتصاد ورزش ، شناسایی جاذبه های خوب طبیعی برای توسعه گردشگری و توریسم ورزشی ، زمینه سازی سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی و نظارت ویژه بر امور فدراسیونها و استفاده از امکانات ورزشی سایر ارگانها در جهت ترویج ورزش همگانی و سلامت جامعه را از الویت های وزارت ورزش و جوانان برشمرد .
در خاتمه نشست فوق مدعون محترم هر کدام ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مسائل ورزش کشورپرداختند.

 

۱۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.