در نشست شورای راهبردی تصویب شد؛تدوین نظام نامه توسعه ورزش همگانی و تفریحی

در نشست اخیر کمیته ورزش همگانی شورای راهبردی ورزش کشور، تدوین نظام نامه توسعه ورزش همگانی و تفریحی با تجمیع دو جزوه توسعه ورزش همگانی و تفریحی و راهکارهای توسعه ورزش همگانی به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در این نشست که به ریاست حمید قاسمی دبیر شورای راهبردی و با حضور محمد جوادی پور، دبیر جلسه، محمد علی قره، غلامعلی علی پور،مهدی طالب پور، غلامرضا پارسا، رحیمی، سهرابیان، غلامرضا جعفری، بهمن نیکخو، ماندانا رسولی، اسدی و بهمنی برگزار شد، حمید قاسمی پیشنهاد کرد عنوان نظام نامه به سند ارائه شده برای توسعه ورزش همگانی اطلاق شود چرا که این عنوان هر دو بعد سیاستگزاری و اجرای را شامل می شود.
وی همچنین پیشنهاد تجمیع سند مذکور و سایر طرح‌های ارائه شده به منظور پرهیز از اطلاعات پراکنده و دستیابی به یک مجموعه کامل قابل فهم و درک جهت عامه مردم و تاکید بر پرهیز از تدوین اسناد مشمول الفاظ کیفی و فاقد کیفیت اجرایی را مطرح کرد.
در ادامه ماندانا رسولی ، ارائه سند اجرایی اهداف ورزش همگانی ابلاغ شده به کشورهای عضو فدراسیون بین المللی ورزش برای همه را مورد تاکید قرار داد.
بر اساس این گزارش، محمد علی قره بر پرهیز از طرح مطالب تکراری و توجه به عملی کردن مباحث تاکید کرد و خواستار توجه به سه عامل دلایل عدم پرداختن مردم به ورزش، دلایل عدم موفقیت سازمان ورزش در این زمینه و بررسی راهکارهای اجرایی شد.
مهدی طالب پور هم با اشاره به این موضوع که ورزش های همگانی باید ساده، فراگیر و دارای استمرار باشند، گفت: در استخراج راهبردهای اتخاذ شده در این حوزه باید به مواردی نظیر شناخت سلایق مخاطبان، مشوق ها و محرک ها، هدفمندکردن برنامه ها، شناخت و آگاهی و اطلاع رسانی و آموزش توجه ویژه داشت.
سهرابیان یکی دیگر از اعضای حاضر در جلسه هم، اهمیت عملیاتی بودن و محتوای ارائه شده را مورد اشاره قرار داد و نقش آموزش و پرورش را در توسعه ورزش همگانی حیاتی دانست.
غلامرضا پارسا در ادامه جلسه گفت: با توجه به اینکه ورزش موضوعی شناختی است و باید در میان مردم شناخت لازم را ایجاد کرد . علاوه بر این در دسترس بودن اماکن ورزشی جذب مردم به ورزش اهمیت زیادی دارد از طرفی مهمترین مساله در این میان فرهنگ سازی است که باید راهکاری عملیاتی در این زیمنه استخراج و به مرحله اجرا درآید.
غلامرضا جعفری هم توجه به دسته بندی مخاطبان ورزش همگانی از نظر شرایط سنی، جنسی و شناخت سلایق آنها را یک ضرورت دانست.
رحیمی یکی دیگر از اعضای حاضر در جلسه وجود زیر ساخت‌های لازم را گام نخست در توسعه ورزش همگانی دانست.
در پایان محمد جوادی پور تصریح کرد: تاکنون برای فراهم سازی امکان دستیابی عموم به اماکن ورزشی فعالیت هایی صورت گرفته و این امر باید از سوی سایر دستگاهها نیز مد نظر قرار گیرد.
وی همچنین بر افزایش فعالیت ها و برنامه ها و فراهم آوردن انگیزه توسعه مشاکرت مردم در ورزش همگانی تایکد کرد.
گفتنی است، مقرر شد جلسه بعدی شورای راهبردی 27 دی ماه برگزار شود و در آن جلسه نظرات اعضای کمیته همگانی درباره نظام نامه توسعه ورزش همگانی و تفریحی استماع شود.

۲۰ دی ۱۳۸۸ ۱۳:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.