انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹؛ پیروزی تیم ملی بسکتبال مقابل قزاقستان/ صعود قاطع به مرحله دوم

انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹؛ پیروزی تیم ملی بسکتبال مقابل قزاقستان/ صعود قاطع به مرحله دوم
تیم ملی بسکتبال دومین دیدار خود در پنجره سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی را با پیروزی برابر قزاقستان به پایان رساند.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال،در چارچوب رقابت های بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین و از پنجره سوم این مسابقات، امروز دوشنبه تیم ملی بسکتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف قزاقستان رفت و مقابل این تیم به برتری ٨٨ بر ٥٦ دست یافت.

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی بازیکنانی بودند که با نظر مهران شاهین طبع در ترکیب تیم ملی بسکتبال برای آغاز دیدار برابر قزاقستان قرار گرفتند اگرچه در جریان چهار کوارتر به تناوب از دیگر ملی پوشان نیز استفاده شد.

ملی پوشان بسکتبال ایران در حالی مقابل قزاقستان صاحب برتری شدند که نتیجه کوارتر اول را با ٢٥ اختلاف امتیاز به سود خود تمام کردند. آنها در این کوارتر با حملات گسترده و استفاده از ضعف حریف در دفاع زیر تور به کرات صاحب موقعیت گلزنی شدند.

برخلاف این کوارتر که با فشار حملات پی در پی ملی پوشان کشورمان در زیر سبد حلقه و بعضا کناره های زمین همراه بود، در کوارتر دوم قزاق ها از تلاش برای نفوذ به دفاع ایران بیشتر و بهتر نتیجه گرفتند و توانستند این کوارتر را با برتری خود تمام کنند اگر چه تیم ایران در مجموع نیمه اول صاحب برتری ٤٥ بر ٣١ شدند.

آغاز نیمه دوم دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و قزاقستان هم با برتری ملی پوشان کشورمان همراه بود. هماهنگی و کار گروهی آنها در این کوارتر هم موقعیت های گلزنی زیادی را ایجاد کرد که قزاق ها سَد کردن و دفاع برابر آنها ناکام بودند. در کوارتر پایانی هم بازیکنان قزاقستان برای کسب امتیاز بیشتر و کاهش اختلاف امتیاز تلاش داشتند اماحملات ایران نتیجه بخش بود.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و قزاقستان به شرح زیر است:

ایران ٨٨- قزاقستان ٥٦
(٣١ بر ٦)، (١٤ بر ٢٥)، (٢٠ بر ٩)، (٢١ بر ١٥)

تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار رفت مقابل قزاقستان نیز صاحب برتری شده بود.

تیم ملی بسکتبال ایران که پیش از این صعود خود به مرحله بعدی رقابت های انتخابی جام جهانی را قطعی کرده بود، با کسب پیروزی در دیدار امروز صدرنشینی خود در گروه D را تثبیت کرد.

در مرحله دوم رقابت های انتخابی جام جهانی ٢٠١٩ چین، تیم ملی ایران دیدارهای خود را در گروه F همراه با تیم های قزاقستان و برنده دیدار قطر و عراق (دیگر تیم های گروه D) و سه تیم برتر گروه B دنبال خواهد کرد.

۱۲ تیر ۱۳۹۷ ۰۸:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.