کره شمالی و جنوبی در سه رشته مشترک به جاکارتا می روند

کره شمالی و جنوبی در سه رشته مشترک به جاکارتا می روند
کره شمالی و کره جنوبی در سه رشته ورزشی به طور مشترک در بازیهای آسیایی شرکت می کنند. نمایندگان کشورهای کره شمالی و جنوبی امروز طی دیداری با حضور نماینده شورای المپیک آسیا توافق کردند که در سه رشته ورزشی در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کره ای ها در رشته های بسکتبال، قایقرانی دراگون بوت racing و بوئینگ به طور مشترک با رقیبان خود به رقابت می پردازند. تیم های بسکتبال زنان 5×5 زنان، تیم های مردان و زنان در قایقرانی دراگون بوت racing و سه زیر مجموعه روئینگ به طور مشترک در جاکارتا به میدان می روند.

کومار تیواری نماینده شورای المپیک آسیا و مدیر بخش روابط بین المللی و ملی کمیته ملی المپیک درباره این توافق گفت:یک اتفاق تاریخی برای شورای المپیک آسیا و قاره آسیا خواهد بود که دو کشور کره شمالی و کره جنوبی در قالب سه تیم به طور مشترک در بازیهای آسیایی پیش رو شرکت می کنند.

وی گفت:آنها پیش از این در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ زیر یک پرچم مشترک رژه رفته بودند و همکاری های بیشتر این دو کشور به صلح آمیز شدن و دوستانه شدن روابط دو کشور کمک می کند.

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ از 18 آگوست تا دوم سپتامبر در اندونزی برگزار می شود. دو کشور کره شمالی و کره جنوبی در راستای روابط صلح آمیزی که با یکدیگر آغاز کرده اند قصد دارند که در بازیهای آسیایی نیز به طور مشترک به میدان بروند. پیش از این کره شمالی در گفتگو با توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک تاکید کرده بود که از این پس ورزشکاران این کشور در رقابتهای ورزشی شرکت می کنند.


۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.