نماینده شورای المپیک آسیا با نمایندگان دو کره دیدار می کند

نماینده شورای المپیک آسیا با نمایندگان دو کره دیدار می کند
شورای المپیک آسیا اعلام کرد آنها با نمایندگانی از کشورهای کره شمالی و کره جنوبی فردا دیدار می کنند تا در مورد حضور احتمالی یک تیم مشترک از دو کشور در بازیهای آسیایی جاکارتا تصمیم گیری کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در حالی که کمتر از 50 روز به شروع هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ زمان باقی است دو کره توافق کرده اند که زیر یک پرچم واحد در مراسم افتتاحیه این رقابتها که روز 18 آگوست در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می شود شرکت کنند. اما قرار است در جلسه فردا سه طرف در مورد احتمال حضور یک تیم واحد متشکل از ورزشکاران دو کره در این بازیها تبادل نظر کرده و شرایط آن را بررسی کنند.

این اتفاق تا این لحظه آخرین تلاش از سری روابط ورزشی دو کشور برای توسعه صلح و کاهش تنش های در شبه جزیره کره است. دو کشور در اولین گام با یک پرچم مشترک در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کره جنوبی ماه فوریه شرکت کردند. پس از این اتفاق رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در دیدار با توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکاران این کشور را به بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی توکیو 2020 هم اعزام خواهد کرد.

کومار تیواری نماینده شورای المپیک آسیا در ملاقات فردا گفت: لحظه هیجان انگیزی برای شبه جزیره کره است و ورزش نقش مهمی در صلح آمیز کردن روابط دو کشور بازی می کند. ما امیدواریم که این همکاری ها توسعه پیدا کند و در بازیهای آسیایی پیش رو تاریخ ساز شود.» هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ از 18 آگوست تا دوم سپتامبر در اندونزی برگزار می شود.

۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.