قرارداد همکاری IOC با گروه C40

قرارداد همکاری IOC با گروه C40
کمیته بین المللی المپیک متعهد شد همکاری های لازم را در مورد برنامه هایی برای پیشگیری از تغییرات آب و هوایی با شهرهایی که میزبانان بازیهای المپیک و پارالمپیک آینده هستند داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛بر این اساس توافق نامه ای بین شهرهای گروه C40 که با 96 شهر مهم جهان در ارتباط هستند درباره موضوع تغییرات آب و هوایی و اقلیمی بسته شد. پاریس میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی 2024 یکی از شهرهای گروه C40 است که خانم «آن هیدالگو» شهردار پاریس ریاست این گروه را به عهده دارد.

گروه رهبری آب و هوای کلانشهرها که شهرهای C40 (قبلا شهرهای C20) نامیده می شد، گروهی از شهرهایی هستند که برای کاهش وارد شدن گازهای کربن دار و تطبیق با تغییرات آب و هوایی کره زمین کار می کنند.

عضو کمیته بین المللی المپیک در این نشست گفت:چهار شهر آینده میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی و زمستانی شهرهایی هستند که در این گروه حضور دارند و انتظار می رود که شرایط لازم را برای توسعه پایدار فراهم کنند. امروزه محیط زیست یکی از دغدغه های کشورهای جهان است و شاهد هستیم که با پیشرفت علم و تکنولوژی چه آسیب های جبران ناپذیری به کره زمین وارد شده است.

کمیته بین المللی المپیک در راستای فعالیت های زیست محیطی خود همکاری های لازم را در جهت حفظ محیط زیست و کاهش گازهای کربن دار انجام می دهد و در فعالیت هایی که در این زمینه انجام شود به عنوان شریک شهرهای میزبانان آینده بازیهای المپیک سهم خود را ادا می کند.» پاریس، لس آنجلس و پکن از جمله شهرهای مهم این گروه به شمار می روند.

۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.