در نخستین روز مسابقات انتخابی در اوماگ کرواسی;حضور مبینا حیدری در المپیک جوانان قطعی شد

در نخستین روز مسابقات انتخابی در اوماگ کرواسی;حضور مبینا حیدری در المپیک جوانان قطعی شد
نخستین روز آخرین مرحله انتخابی المپیک 2018 جوانان در اوماگ کرواسی با یک سهمیه برای نمایندگان کاراته ایران همراه بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در اولین مرحله انتخابی المپیک 2018 جوانان که با حضور 318 کاراته از 84 کشور در سالن مارینا لوینو شهرک اوماگ کرواسی در جریان است ، نماینده کاراته کشورمان در وزن ۵۹- کیلوگرم به فینال راه یافت تا بدین ترتیب اولین سهمیه المپیک 2018 بوینس آیرس را از آن خود کند.
در وزن منهای 59 کیلوگرم، جایی که مبینا حیدری دست حریفان را برای بلیط المپیک فشرد، کاراته ایران اولین سهمیه را دریافت کرد. حیدری گام نخست را با پیروزی 3 بر صفر برابر مارتا میکوایژ از لهستان برداشت. ون لین از چین تایپه و اوکسانا بازلوک حریفان بعدی مبینا حیدری بودند که اولی 7 بر یک و دومی پس از صفر – صفر در هانتی باخت.
چهارمین مبارزه حیدری مقابل نوال اتالب از بلژیک بود که پس از تساوی 4 بر 4، کاراته کای کشورمان با بهره گیری از قانون سنشو برنده دیدار شد.
حیدری در نیمه نهایی به مصاف آسیا اوخاتو، نایب قهرمان 2018 جوانان اروپا از فرانسه رفت و ۵ بر یک این حریف را شکست داد و اولین سهمیه المپیک برای کشورمان را به نام خود ثبت کرد.
با این برد حیدری به فینال راه یافت و ۳ بر صفر نتیجه را به آنا چرنیشوا از روسیه واگذار کرد و به مدال نقره رسید.
در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم, فاطمه خنکدار اول 6 بر یک بالتزی از یونان را برد، سپس در مصاف ملیوا ماریجا از مقدونیه 5 به یک پیروز شد. او در پیکار سوم موفق شد با حساب صفر-صفر و در هانتی از سد ایوانا کامنوا از بلغارستان بگذرد. این حریف بلغاری هشت ماه پیش در تنریف اسپانیا نایب قهرمان نوجوانان جهان شده بود.
اما نماینده کاراته دختران ایران در مهم ترین و نفس گیرترین رقابت خود مقابل اوکازاکی از تایلند، دختری با کوله باری از مدالهای رنگارنگ قاره ای و جهانی ۲ بر صفر شکست خورد و فردا برای کسب سهمیه المپیک به میدان خواهد رفت.
در وزن ۵۹+ کیلوگرم, نگین آلتونی بدون اینکه امتیازی از دست بدهد تا نیمه نهایی به خوبی پیش رفت.
آلتونی در گام نخست مقابل آلینا کارپیشینا از اوکراین قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران برنده تاتامی شد. او در دومین دیدار به مصاف میسارا بایومی از مصر رفت و با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید.
آلتونی در سومین مبارزه دلزا سجیجا سوئیسی را ۵ بر صفر برد و سپس در نیمه نهایی مقابل آنیکا سلید از نروژ قرار گرفت که با تساوی صفر بر صفر در هانتی شکست خورد و نتوانست به فینال برسد. آلتونی فردا برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان می رود.
در وزن ۶۱- کیلوگرم علیرضا فرجی تا یک قدمی فینال پیش رفت اما در نهایت یک گام کم آورد تا مبارزات خود را برای کسب سهمیه المپیک فردا پیگیری کند. او ابتدا حریفی از تاجیکستان را ۳ بر صفر برد, سپس ۲ بر صفر نماینده اوکراین را از پیش رو برداشت و در ادامه یک بر صفر کاراته کایی از فرانسه را مغلوب کرد . اما در دیدار چهارم یک بر صفر مقابل حریف ترکیه ای دارنده برنز جوانان اروپا در سال ۲۰۱۸ شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.
در وزن ۶۸- کیلوگرم, ابوالفضل میرزایی در اولین مبارزه خود مقابل نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ از دانمارک ۳ بر صفر شکست خورد و حذف شد.
در وزن ۶۸+ کیلوگرم, نوید محمدی یک بر صفر کاراته کا رومانیایی را برد و در دومین مبارزه پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل حریف مصری دارنده برنز جهان در سال ۲۰۱۷ باخت و حذف شد.
خنکدار, آلتونی, فرجی, میرزایی و محمدی فردا برای کسب سهمیه المپیک مجددا به روی تاتامی خواهند رفت که نفرات اول و دوم راهی المپیک می شوند.

۸ تیر ۱۳۹۷ ۲۲:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.