لیگ ملت های والیبال ؛ایران 2 – صربستان 3

لیگ ملت های والیبال ؛ایران 2 – صربستان 3
شاگردان کولاکوویچ در دومین دیدار خود در هفته چهارم برابر تیم صربستان شکست خوردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون والیبالُ تیم ایران  برابر دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۶ باخت .
قضاوت این بازی بر عهده اسکات از کانادا و ماکیاس از مکزیک بود .
در این بازی ترکیب شروع کننده برای ایران همان ترکیب روز بازی با لهستان بود . معروف ، یلی ، فائزی ، شفیعی ، شریفی، عبادی پور و مرندی و حضرت پور از سوی کولاکوویچ به میدان رفتند و گربیج هم لوبوریک ، جووویچ ، پودراسکانین ، لیسناک ، کواچوویچ ، ایوویچ و ماج استروویچ بهترین هایش را راهی بازی کرد .

◼️ست اول ۲۵ بر ۲۱ ایران

در ست اول این ایران بود که بسیار دقیق و محاسبه شده با حریف بازی را با سرویس های حساب شده و هدفمند پرشی عبادی پور و شریفی و سرویس های پرشی موجی شفیعی و فائزی پیش برد و با دریافت های مطلوب و روی پاس های معروف تمامی برنامه دفاعی و حملات کناره آنتن حریف را خنثی کرد و توانست ۲۵ بر ۲۱ برنده شود .
گربیچ در همان نیمه راه ست اول با بیرون کشیدن لوبوریک و فراخواندن آتاناسوویچ در اندیشه جبران مافات در ست دوم افتاد .
◼️ست دوم؛ ۲۵بر ۲۲ صربستان

ست دوم را صرب ها متفاوت تر آغاز کردند و این در حالی بود که تیم ایران همانند ست اول بود و عقب ماندگی سه امتیازی را جبران و حتی به برتری ۱۶ بر ۱۴ در دومین وقت استراحت هم رسید .
درخشش شریفی و عبادی پور در کناره های آنتن و با توپگیری خوب حضرت پور ایران تیم برتر میدان شد . اما تغییرات صورت گرفته در تیم صربستان و‌ تعویض پاسور اصلی و آمدن کوشتیک و لیسناک با کراسمانوویچ ورق برگشت و عدم موفقیت مهاجمان ایران در موج حمله اول و دفاع نکردن آتاناسوویچ و ایوویچ کار دست تیم ایران داد و با خارج شدن کنترل بازی صرب ها توانستند با برتری ۲۵ بر ۲۲ پیروز شوند . حتی ورود میرزاجانپور و مجرد هم گره گشا نشد و‌ تیم ایران که در میانه راه به بازی برگشته بود در نهایت بازی را واگذار کرد .
◼️ ست سوم : ۲۷ بر ۲۵صربستان
ست سوم را ایران خوب شروع کرد و در حالی که حتی ۸ بر ۶ در وقت اول فنی پیش بود در بازی پایاپای نیمه راه با مصدومیت ناخواسته مرتضی شریفی روبرو شد و با وجود آمدن میرزاجانپور و جایگزینی غلامی به جای فائزی دچار شوک و برتری ۱۶ بر ۱۵ آن جای خود را به برتری ۱۹ بر ۱۶ حریف داد .
در این لحظات صرب ها با ترکیبی جواب گرفته از ورود کراسمانوویچ ، کوشتیک و آتاناسوویچ و کاتیک با درخشش یک تنه و سرویس ها و حملات پشت خط آتاناسوویچ و تا حدودی ایوویچ تیم ایران را تحت فشار قرار داده بودند . اما این پایان کار نبود و باز هم تیم ایران بود که با حمایت پرشور تماشاگران با درخشش معروف ، عبادی پور و میرزاجانپور به بازی برگشت ، اما صد حیف و افسوس که درست در امتیازات پایانی روی سرویس معمولی به خارج رفته یلی و یک دفاع ناقص دو نفره بازی نزدیک را باخت !
◼️ ست چهارم : ۲۵ بر ۱۹ ایران

در ست چهارم ایران با انگیزه بالا برای جبران به میدان آمد و نکته مهم بهبود دریافت ها بود که باعث شد تا سرعتی زن ها در حمله به روند تهاجمی تیم در کنار قدرتی ها کمک کنند . تیم ایران به لطف پاس های بی نقص معروف و درخشش غلامی ، شفیعی ، عبادی پور و میرزاجانپور به بازی بر گشت و علی رغم یکه تازی آتاناسوویچ بازی را برد .
◼️ ست پنجم : ۱۵ بر ۱۱ صربستان
در ست پنجم آتاناسوویچ که بی مهار می نمود نقش زیادی در برتری تیمش داشت و عامل اصلی تعویض زمین در امتیاز ۸ بر ۴ شد .
هنگامی که ایران روی توپگیری و سرویس دو امتیاز گرفت گربیچ وقت استراحت گرفت . در شروع دو‌باره صربستان با ایوویچ و آتاناسوویچ باز هم به روند امتیازگیری ادامه داد و در نهایت فاتح این بازی نفس گیر شد .

۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.