برنامه های ویژه IOC برای شرکت ورزشکاران کره شمالی در مسابقات

برنامه های ویژه IOC برای شرکت ورزشکاران کره شمالی در مسابقات
کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد برنامه های ویژه ای برای کمک به ورزشکاران کره شمالی جهت شرکت در بازیهای آینده این کمیته در دو کشور همسایه کره یعنی ژاپن و چین دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک درباره برنامه های آتی این کمیته برای کمک به کره شمالی گفت:ما در نظر داریم برنامه های ویژه ای را برای ورزشکاران کره شمالی در نظر بگیریم و به آنها این اجازه را بدهیم تا در بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی توکیو 2020 و بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی پکن 2022 حضور داشته باشند.

این رویکرد کمیته بین المللی المپیک در حالی رخ می دهد که چند ماه قبل رهبر کره شمالی "کیم جونگ اون" در دیدار با توماس باخ اعلام کرده بود که علاقمند است تا ورزشکاران کشورش در بازیهای آتی المپیک شرکت کنند.

همچنین کره شمالی برای توسعه و شناخت و ترویج هجدهمین دوره بازیهای آسیایی که از 18 آگوست در اندونزی برگزار می شود برنامه های ویژه ای تدارک دید. توماس باخ گفت:من در طول دیدارم از کره شمالی و ملاقات با کیم جونگ اون رهبر این کشور این تعهد را گرفتم که ورزشکاران این کشور نه فقط در بازیهای توکیو 2020 و پکن 2022، بلکه در بازیهای المپیک تابستانی جوانان بوینس آیرس که ماه اکتبر برگزار می شود و همچنین بازیهای لوزان 2020 نیز شرکت کنند.

رییس کمیته بین المللی المپیک تاکید کرد که این کمیته برنامه های ویژه ای دارد تا ورزشکاران کره شمالی بتوانند در تمامی مسابقات پیش رو شرکت کنند.

۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.