گزارش روزنامه ورزشی گازتا دلااسپورت از توسعه واترپلو ایران

گزارش روزنامه ورزشی گازتا دلااسپورت از توسعه واترپلو ایران
روزنامه ورزشی گازتا دلااسپورت یکی از رسانه‌های پر بازدید ورزشی جهان در خصوص تیم ملی ایران نوشت: تیم ایران با شجاعت و سرمایه گذاری در تلاش است تا با ارتقاء هرچه بیشتر کیفی خود با دیگر تیم‌های قدرتمند قاره آسیا برای راهیابی به بازی‌هی توکیو به رقابت بپردازد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  روزنامه ورزشی گازتا دلااسپورت یکی از رسانه‌های پر بازدید ورزشی جهان در خصوص تیم ملی ایران مطلبی منتشر کرد.
در این مطلب آمده است: تیم ملی واترپلو ایران به بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ چشم دوخته است. این تیم با شجاعت و سرمایه گذاری در تلاش است تا با ارتقاء هرچه بیشتر کیفی خود با دیگر تیم‌های قدرتمند قاره آسیا برای راهیابی به بازی‌های توکیو به رقابت بپردازد. سرمربیگری این تیم با الکساندر چریچ ، قهرمان سابق شنای صربستان، برنده سه مدال المپیک و سه مدال اروپایی و نشان‌ها و افتخارات متعدد دیگر این رشته است. تیم ملی واترپلو ایران که چند روزی در اردوی تدارکاتی در اوستیا رم بسر برد، به رهبری چیریچ موفق شده فاصله بین خود و دیگر تیم‌های برجسته آسیا را کاهش دهد.
همکاری بین این تیم و فدراسیون ملی شنای ایتالیا با سفر پائولو بارلی، رئیس فدراسیون، به تهران در سال ۲۰۱۷ آغاز شد. تیم ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ ، تمام تلاش خود را برای راهیابی به المپیک توکیو به کار خواهد بست. تقریبا تمامی باشگاه‌های دسته اول واترپلو ایران در تهران هستند ولی در شهرهای دیگر مانند تبریز ، اصفهان ، کرمانشاه، یزد ، شیراز و امیدیه نیز مسابقات برگزار می‌شود. در شهرهای مختلف باشگاه‌های شنا در سطح نوجوانان فعالیت می‌کنند، ولی تقریبا در تمامی موارد شناگران مطرح مجبورند به تهران منتقل شوند. در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها‌، گروه‌های ورزشی نظامی به ورزشکاران اجازه فعالیت در سطوح بالا را فراهم می‌کند.
چیریچ که به پیشنهاد محسن رضوانی ، رئیس فدراسیون شنا ایران به آن کشور رفته است می‌گوید: من ۹ ماه از سال را در ایران هستم و به تدریج که با ایرانی‌ها آشنا می‌شوم، بیشتر از آنها خوشم می‌آید. برخلاف آنچه در خارج و از سوی رسانه‌های گروهی گفته می‌شود ایرانی‌ها یک ملت زحمتکش ، سخاوتمند، جدی و دارای غرور هستند. ۹۵ درصد از جوانان ایرانی به دانشگاه می‌روند. تاریخ و فرهنگ این کشور به ۷۰۰۰ سال پیش می‌رسدو ایران امروز وارث امپراطوری عظیم دیروز است. من به عنوان یک صربستانی مانند ایرانی‌ها با جنگ آشنا هستم و می‌دانم که چطور از خارج ، چشم طمع به کشورهای دارای منابع طبیعی دوخته می‌شود. این کشور در زمینه‌های علمی نیز پیشرفت‌های زیادی کرده و برای مثال در زمینه روباتیک بعد از ژاپن دومین کشور جهان است. این کشور در برخی تخصص‌های جراحی در مقام اول جهان است و با مهارت در درمان بیماری‌هایی مانند سرطان فعالیت میکند.

 

۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.