اتحاد دو کره برای روز المپیک

اتحاد دو کره برای روز المپیک
کمیته بین المللی المپیک جزئیات حضور مشترک دو کره در روز المپیک را تایید کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد جزئیات بیشتر این رویداد به عنوان بخشی از روند پروسه صلح دو کره در دست اقدام است.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک که در نشست debrief پیونگ چانگ در چین شرکت کرده بود با نمایندگانی از کمیته های ملی المپیک کره شمالی و نماینده کمیته ملی المپیک کره جنوبی دیدار کرد و از آنها خواست تا درباره برنامه های روز المپیک برنامه های خود را ارائه کنند.

همچنین نمایندگانی از کشورهای ژاپن و چین میزبانان دو دوره المپیک و همسایگان کره شمالی و کره جنوبی نیز در این نشست حضور داشتند. پیشنهاد این دو کشور اعزام یک تیم از قهرمانان تنیس روی میز به برنامه روز المپیک بود.

پس از آنکه کره شمالی در اقدامی بی سابقه در بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگی 2018 که ماه فوریه گذشته در کره جنوبی برگزار شد شرکت کرد کمیته بین المللی المپیک تلاش های گسترده ای برای اتحاد دو کره و شرکت ورزشکاران این دو کشور در قالب یک تیم انجام داده است.

توماس باخ دراین باره گفت:این نشست بخشی از ترویج صلح از طریق بازیهای المپیک است.

پیش از این رهبر کره شمالی در دیدار با رییس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده بود که ورزشکاران کشورش در بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی 2020 توکیو شرکت خواهند کرد.

۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.