لیگ جهانی کاراته وان استانبول؛7 کاراته کا ایران در یک قدمی طلا و برنز

لیگ جهانی کاراته وان استانبول؛7 کاراته کا ایران در یک قدمی طلا و برنز
تیم ایران در نخستین روز رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان ترکیه در 3 وزن 60-، 67- و 75- کیلوگرم مردان 3 فینالیست داشت و 2 تیم کاتا و نیز نمایندگان اوزان 55- کیلوگرم بانوان و 67- کیلوگرم مردان به دیدار رده بندی راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان از صبح امروز با حضور 607 کاراته کا از 63 کشور در شهر استانبول ترکیه آغاز شد و امیر مهدی زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم، سیدعلی کریمی در وزن منهای 67 کیلوگرم و بهمن عسگری در وزن منهای 75 کیلوگرم مردان فینالیست شدند و تیم های کاتای صرافی بهنام آذربایجان شرقی و اراک و نیز طراوت خاکسار در وزن منهای 55 کیلوگرم بانوان و امیررضا میرزایی در وزن منهای 67 کیلوگرم مردان به دیدار رده بندی راه یافتند.
در کاتای انفرادی بانوان، نگین باقری ابتدا نئومی نیکوسانتی از ایتالیا را 5 بر صفر برد. در ادامه 4 بر یک از ناتسوکی شیمیزو حریف ژاپنی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.
در کاتای تیمی مردان، تیم اراک با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون ۵ بر صفر تیم ایتالیا را مغلوب کرد و در دومین دیدار 4 بر یک مغلوب تیم ملی مراکش شد.
تیم صرافی بهنام آذربایجان شرقی دیگر تیم کاتا با ترکیب احد شاهین، فرزاد محمد خانلو و سهند اسلامی در اولین مبارزه 5 بر صفر مغلوب تیم ملی ترکیه شد.
تیم مرکزی) با تیم آذربایجان و تیم صرافی بهنام آذربایجان شرقی تیم کویت روز یکشنبه برای کسب مدال برنز دیدار می کنند.
در وزن ۶۰- کیلوگرم، امیر مهدی زاده ابتدا ۴ بر صفر بر اولگ ملخین از بلاروس غلبه کرد سپس با همین نتیجه استپان افمنکو از روسیه را برد و در ادامه 2 بر یک نناد دلوویچ از مونته نگرو را برد.
او در نیمه نهایی یک بر صفر آنجلو کریسچنزو از ایتالیا را شکست داد و راهی فینال شد.
مجید حسن نیا دیگر کاراته کا این وزن در اولین دیدار با نتیجه ۴ بر 3 آنتونیو واستولا از ایتالیا را برد و سپس 6 بر 2 مقابل دارخان اسدیلوف از قزاقستان مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.
در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمن یار ۵ بر یک آروره بورکوئیس از فرانسه را شکست داد و سپس 10 بر صفر چیناتسو ایندو از ژاپن را مغلوب کرد و در ادامه 3 بر یک از آیچا سایا از مراکش شکست خورد و حذف شد.
در همین وزن نسرین دوستی ابتدا و پس از تساوی یک بر یک در مقابل چانیاتوک چیپنسوک از تایلند با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد. سپس 3 بر صفر لکساندرا پوپ از رومانی را برد و در سومین دیدار پس از تساوی صفر بر صفر مقابل دالیا اسدولینا از روسیه در هانتی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.
در وزن ۶۷- کیلوگرم، هامون درفشی پور ۵ بر یک بر لئوناردو رودریگز از مکزیک غلبه کرد.
درفشی پور در دومین دیدار ۲ بر یک علی ییلماز از ترکیه را برد.
او در سومین دیدار پس از تساوی یک بر یک مقابل فهد الخاتمی از عربستان با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد.
درفشی پور در چهارمین مبارزه 3 بر صفر مقابل امیرعلی از قزاقستان شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.
در همین وزن سعید احمدی ابتدا ۳ بر یک لورنزو میلانی از ایتالیا را برد. احمدی در دومین دیدار ۴ بر صفر جردن توماس از انگلیس را برد. سومین مبارزه احمدی مقابل علی برناوی از عربستان بود که 4 بر 3 به برتری رسید.
احمدی 3 بر 2 نتیجه را به تورال آقالارزاده از آذربایجان واگذار کرد و حذف شد.
امیررضا میرزایی ۵ بر یک جیانلوکا دویو از ایتالیا را برد. او در دومین دیدار خود 5 بر 4 مقابل هیرتو گومیو از ژاپن مغلوب شد
او در جدول شانس مجدد4 بر یک جس روسیلو از بلژیک را برد سپس 2 بر صفر حریف ترکیه ای را مغلوب کرد و در ادامه 3 بر صفرایکبولجان اوزاکوف از ازبکستان را شکست داد و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز با تولار آقالارزاده از آذربایجان دیدار میکند.
سیدعلی کریمی در اولین مبارزه ۴ بر 3 بشار النجار از اردن را شکست داد. او سپس موفق شد 6 بر 2 رافیض حسن اف از آذربایجان را شکست دهد.
کریمی در ادامه 4 بر یک سامی انخالی از اسپانیا را پشت سر گذاشت. کریمی ۳ بر صفر سنجر عبدکریم اف از ازبکستان را برد.
در نیمه نهایی کریمی یک بر صفر دیدار امیرعلی از قزاقستان را برد و فینالیست شد.
در وزن ۵۵- کیلوگرم، فاطمه چالاکی در اولین دیدار ۲ بر یک امی کونل از اسکاتلند را شکست داد. چالاکی در ادامه 4 بر صفر ویکتوریا سمانیکوآ از اسلواکی را مغلوب کرد. او در سومین بازی 3 بر یک گلمیرا اوسانوا از قزاقستان را مغلوب کرد.
او در ادامه 2 بر صفر مقابل ون یو ژون از چین تایپه شد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه 2 بر سک مغلوب دورتا باناژک از لهستان شد و حذف گردید.
در همین وزن آویشن باقری ۲ بر یک سیدا جیدا از الجزایر را برد. سپس 2بر صفر آروژان مختار از قزاقستان را شکست داد. باقری یک بر صفر جولیا ریتر از اتریش را مغلوب کرد. او 3 بر یک از سارا کاردین از ایتالیا شکست خورد و در جدول شانس مجدد 2 بر صفر مغلوب کاراته کایی از ژاپن شد و از دور رقابتها کنار رفت.
طراوت خاکسار دیگر نماینده این وزن ۴ بر صفر فدریکا ریکاردی از ایتالیا را برد و در ادامه ۳ بر صفر توبا یاکان از ترکیه را شکست داد.
خاکسار در ادامه یک بر صفر سابینا زاخاروا از قزاقستان را برد و به نیمه نهایی رفت. او در دیدار نیمه نهایی 3 بر یک از ون یو ژون از چین تایپه شکست خورد و برای کسب مدال برنز روز یکشنبه به روی تاتامی می رود.
در وزن ۷۵- کیلوگرم ، باربد صداقت در اولین دیدار مقابل الکساندر چربان از روسیه به تساوی صفر بر صفر رسید و در هانتی برنده میدان شد.
صداقت در سومین بازی 4 بر 2 نیکاتی پینارباشی از ترکیه را برد و گام به دور بعد گذاشت. او چهارمین بازی 5 بر صفر مقابل گابور هارسپتکی از مجارستان باخت و حذف شد.
در این وزن بهمن عسگری ۶ بر صفر دایسوکه واتانابه از ژاپن را مغلوب کرد. سپس پس از تساوی یک بر یک مقابل روسلان یسماخانبت از قزاقستان با رای داور برنده میدان شد.
او در سومین دیدار به تساوی صفر بر صفر مقابل چون سو از چین تایپه رسید و در هانتی با ۵ پرچم پیروز شد.
عسگری در نیمه نهایی هم مقابل گابور هارسپتکی از مجارستان بعد از نتیجه یک بر یک برنده تاتامی شد. با این برد عسگری راهی فینال شد و روز یکشنبه با نماینده اوکراین دیدار میکند.
در همین وزن ابراهیم حسن بیگی با نتیجه 6 بر ۴ ریوتا ناکامورا از ژاپن شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.
علی اصغر آسیابری در اولین دیدار 4 بر 3 از پاول آرتامونوف از استونی شکست خورد و حذف شد.

۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.