نخستین جلسه کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک برگزار شد

نخستین جلسه کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک برگزار شد
نخستین جلسه کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک صبح امروز در محل فدراسیون تنیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک در این نشست اعضای کمیسیون از جمله دکتر مهرافزا منوچهری (نایب رییس بانوان فدراسیون تنیس و رییس کمیسیون ورزش و محی زیست)،  دکتر علیرضا الهی (عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی)، دکتر داوود شجاعی زاده (استاد دانشکده بهداشت دانشگاه تهران)، سپیده خوشبختی (مربی اسکی و دبیر کمیسیون ورزش و محیط زیست)، محسن وحدانی (خبرنگار و تهیه کننده برنامه های ورزشی تلوزیون)، دکتر هومن بهمن پور (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی) و سمانه یارمحمدی (دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی – مدیریت استراتژیک) حضور پیدا کردند.
در ابتدای جلسه، دکتر منوچهری ضمن مروری بر اهداف و برنامه های کمیسیون مورد نظر خیر مقدمی نیز به اعضای جدید داشت.
در ادامه دکتر بهمن پور به منظور آشنایی اعضای جدیدالورود با پیشینه موضوع شرح مختصری از سوابق و فعالیت های کمیسیون داشت و هر یک از اعضا نقطه نظرات تخصصی خود را بیان نمودند.
پس از آن دکتر شجاعی زاده؛ بر تقویت جنبه تبلیغاتی و ترویجی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته و لزوم تداوم فعالیت ها و به ویژه جنبه های پژوهشی و تنظیم برنامه ها در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای کمیسیون تاکید کرد.
همچنین دکتر منوچهری با اشاره به فعالیت های تبلیغاتی این موضوع را بسیار مهم دانسته و بر جذب ورزشکاران شاخص و مدال آور تاکید داشتند.انجام مطالعات تخصصی نظیر ارزیابی اثرات زیست محیطی مجموعه های ورزشی شاخص در کشور یا تهران دیگر موضوعی بود که به عنوان گامی مهم مطرح شد و از سوی دیگر وی خواستار تدوین برنامه چهارساله برای کمیسیون بر اساس اساسنامه کمیسیون ها شدند.  
دکتر الهی نیز ضمن تشریح جزییات برنامه راهبردی کمیته ملی المپیک و لزوم درج مقوله محیط زیست در ساختار آن، بر انجام اقدامات ملی و نه صرفا استانی و تهرانی شدن برنامه ها تاکید داشت. همچنین پیشنهاد همکاری و مشارکت با وزارت آموزش و پرورش (جناب آقای دکتر حمیدی)، دانشگاهها و نیز آکادمی ملی المپیک و اعلام آمادگی برای جذب داوطلبان ورزشی به خصوص دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری از دیگر موارد مطرح شده در این خصوص بود.
در ادامه دکتر بهمن پور نیز خواستار ارایه برنامه های آموزشی ویژه کاروان اعزامی به مسابقات شد تا مسایل و جنبه های زیست محیطی توسط ورزشکاران و اعضای کاروان به درستی در دهکده ها و یا .... رعایت شود.  
حضور اعضای کمیسیون ورزشکاران در جلسات کمیسیون و بهره گیری از ارتباطات موثر آنان با سایر ورزشکاران و همچنین جذب دانشجویان و داوطلبان از موارد مطرح شده توسط دکتر خوشبختی بود.  در ادامه وی در مورد اهمیت بازنگری و ارزیابی یکی از مجموعه های ورزشی کشور و نیز اهمیت مقوله آموزش برای ورزشکاران و مربیان در محیطهای ورزشی، و حتی کارمندان کمیته ملی المپیک و سایر کارمندان در محیط های کار تاکید کرد.
 در پایان محسن وحدانی نیز ضمن ارائه تجربیات و نمونه‌هایی از اقدامات صورت گرفته در زمینه ورزش و محیط زیست و امور رسانه، پیشنهاداتی کاربردی در این زمینه از جمله استفاده از قابلیت های فضای مجازی و طراحی برنامه ها و یا تهیه محتواهای تخصصی با بهره گیری از فناوری رسانه ای داشت.
در پایان دستور کار آتی و برنامه های پیشنهادی کمیسیون به شرح زیر اعلام شد:  
_ تهیه بروشور برای بازیهای آسیایی جاکارتا با موضوع چگونه قهرمان محیط زیست باشیم؟  
_ تهیه و ارسال محتوا و یا پروژه برای کمیته بین المللی المپیک (IOC)
_ ارایه پیش نویس برنامه های آتی کمیسیون توسط اعضا  
_ ارسال اساسنامه و مدارک برای اعضای کمیسیون
_ رایزنی به منظور انتخاب و پیشنهاد مکانی مناسب به منظور احداث بوستان کاشت نهال توسط المپین ها  
_ انتخاب روز مشخص در تقویم به منظور برگزاری منظم جلسات کمیسیون  
_ رایزنی برای برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت ویژه کاروان اعزامی به مسابقات جاکارتا

۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.