رضایت مسوولان برگزارکننده بازیهای جاکارتا از کیفیت هوا

رضایت مسوولان برگزارکننده بازیهای جاکارتا از کیفیت هوا
وزیر محیط زیست و جنگلداری اندونزی طی بیانیه ای اعلام کرد که هوای جاکارتا و پالمبنگ برای بازیهای در پیش خوب است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری آنتارا "سیتی نوربایا باکار" وزیر محیط زیست و جنگلداری اندونزی روز جمعه با انتشار بیانیه ای گفت که هوای دو شهر جاکارتا و پالمبنگ نسبتا خوب است و مشکلی از بابت میزبانی هجدهمین دوره بازیهای آسیایی پیش رو وجود ندارد.

خانم سیتی نوربایا باکار همچنین گفت:بررسی کیفیت هوای این دو شهر توسط سیستم نظارتی کیفیت هوا (AQMS) که در دو شهر میزبان این بازیها راه اندازی شده است ارزیابی می شود. AQMS دستگاهی است که با اطلاعات دقیق زمانی می تواند کیفیت محیط اطراف را نشان دهد، بدین معنی که با بررسی وضعیت هوا ذرات معلق در هوا را اعلام می کند که 5/2 میکروگرم از این ذرات در هوا وجود دارد. دو دستگاه AQMS شامل ایستگاه های ثابت و متحرک هستند که در پالمبنگ از ژانویه 2017 کار ارزیابی وضعیت هوا را آغاز کرده است.

در جاکارت نیز یک دستگاه ثابت از دوم ماه می که توسط سه دستگاه متحرک حمایت می شود کار بررسی هوا را انجام می دهد. براساس اطلاعات بدست آمده میزان ذرات معلق در هوای پالمبنگ از ژانویه تا ماه آوریل 9/13 (سیزده ممیز نه) میکروگرم و در جاکارتا 35 میکروگرم گزارش شده است. ضمن آنکه براساس قانون دولتی شماره 41 اندونزی در سال 1999 استاندارد هوای روزانه تا 65 میکروگرم و براساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت میزان این ذرات باید 25 میکروگرم باشد.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۸:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.