درنشست بررسی عملکرد فدراسیون با حضور دکتر سعیدلو؛ نام فدراسیون بیماریهای خاص تغییر خواهد کرد

بررسی اساسنامه فدراسیون بیماریهای خاص وتغییر نام این فدراسیون درنشست بررسی عملکرد آن فدراسیون با حضور دکتر سعیدلو تصویب شد.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک ،دکتر سعیدلو درنشست بررس عملکرد فدراسیون بیماریهای خاص که در سازمان تربیت بدنی برگزارشد با تاکید بر تعامل میان سازمان تربیت بدنی و فدراسیونهای ورزشی اظهارداشت : هدف ما در سازمان تربیت بدنی، توسعه ورزش و دستیابی به هدف مشترک و فرصت سازی برای تمامی اقشار جامعه به ویژه بیماران خاص است.
وی افزود: این ارتباط زمینه نقدهای سازنده ، طرح مشکلات و بررسی در جهت مرتفع نمودن کمبودها را ایجاد می کند.
معاون رییس جمهور با تاکید بر خرد جمعی، برنامه ریزی ها و تصمیم سازی ها تصریح کرد: باید در تمامی مسائل شریک باشیم وبا همکاری یکدیگر مشکلات فرا روی ورزش کشور را مرتفع سازیم .
وی در ادامه با بیان اینکه تمامی مسولان ورزش کشور به یک دلی و همدلی اعتقاد دارند گفت:‌این نشستها می تواند زمینه ساز چنین ارتباطات سازنده ای شود.
رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به اهمیت فدراسیون بیماران خاص در توسعه ورزش برای افرادی که از شرایط ویژه جسمانی برخوردارند، اظهارداشت: 5 درصد از مردم از بیماری هایی رنج می برند که زندگی را برایشان سخت کرده است اما این فدراسیون می تواند با ایجاد تسهیلات این فرصت را برای این بخش مهم فراهم نماید.
دکتر سعیدلو با بیان اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی ،ایجاد شادابی و نشاط است گفت: نام بیماران خاص این ویژگی ورزش را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین پیشنهاد می کنم تا تغییر نام این فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد.
وی به سیاستهای توسعه ای سازمان تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: همه فدراسیونها باید برنامه های خود را برمبنای گسترش ورزش همگانی ، قهرمانی وزیرساختها تبیین کنند و بررسی و تغییر اساسنامه فدراسیون می تواند این فدراسیون را به این سمت حرکت دهد.
معاون رییس جمهور با آرزوی سلامتی برای تمامی مردم ایران به ویژه بیماران خاص اظهارداشت: ارتقاء سطح سلامتی این افراد از مهمترین وظایف دستگاه ورزش است و ما بعنوان خدمتگذاران ورزش باید تلاش کنیم تا با ایجاد امکانات و تسهیلات حضور تمامی بیماران خاص راکه فرزندان این سرزمین هستند را به سمت ورزش همگانی و قهرمانی ترغیب کنیم.
دکتر سعیدلو ادامه داد: بستر سازی ، برنامه ریزی و ایجاد انگیزه برای جذب این ورزشکاران باید از اهم برنامه های فدراسیون بیماران خاص باشد چراکه این عزیزان به دلیل بیماری تا پایان عمر آنها را درگیر می کند وما موظف هستیم با ایجاد تسهیلات ورزشی اجازه ندهیم از نظر روحی نیز دچار مشکل شوند.
وی توضیح داد : هرچند معتقدم بیماران خاص به دلیل تحمل رنجهای جسمانی نسبت به سایر افراد از انگیزه بیشتری برخوردارند، بنابراین کمترین تلاش، تحول در بخش های مختلف ورزش را در پی خواهد داشت.
معاون رییس جمهور ورییس سازمان تربیت بدنی با تاکید براینکه برای کمک به فدراسیون بیماری های خاص باید از نهادهای دیگر کمک گرفت، اظهارداشت : باید برای گسترش ورزش در بخش بیماری های خاص از بهزیستی ، وزارت بهداشت ، درمان و نهادهای دیگر دولتی وغیر دولتی کمک گرفت و زمینه ساز تحول ورزش در بخش بیماران خاص و گسترش این فدراسیون شد.
وی همچنین از مسئولان این فدراسیون خواست تاپایگاههای قهرمانی فدراسیون بیماریهای خاص را در سراسر کشور گسترش و تعداد رشته های ورزشی را افزایش دهند .
دکتر سعیدلو همچنین در این نشست از احداث یک ورزشگاه اختصاصی ویژه بیماریهای خاص خبرداد و افزود : توسعه زیرساختها و ایجاد امکانات ورزشی برای توسعه ورزش برای این بخش یک اصل و ضرورت است و سازمان تربیت بدنی از هیچ اقدامی برای این عزیزان کوتاهی نخواهد کرد.
در ادامه این جلسه فاطمی نسب نایب رییس فدراسیون بیماری های خاص ، ضمن قدردانی از حمایت های دکتر سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی گفت : ورزشکاران بیماریهای خاص افرادی هستند که می بایست تا پایان عمر خود دردهای جسمانی بسیاری را متحمل شوند و این مساله لزوم ایجاد امکانات بیشتر برای جلوگیری از ناراحتی ها روحی را ضروری می سازد.
وی توضیح داد :این فدراسیون پس از تاسیس در سال 1987 بیماران قلب ،کلیه ،کبد وغیره را تحت پوشش قرار داده است و چون معتقد هستیم ورزش بهترین راه برای کمک به این افراد برای ادامه زندگی با روحیه بالااست در بخش های همگانی و حرفه ای برنامه های ویژه را تبیین نمودیم.
فاطمی نسب افزود: ‌این فدراسیون فعالیت خود را با100 ورزشکار آغاز کرد وامروز توانسته ایم با برنامه ریزی این آمار را به رقم قابل توجهی افزایش دهیم .
وی ادامه داد :‌همین بس که تنها در مسابقات جهانی 1500 ورزشکار از 70 کشور دنیا حضور دارند و در فضایی ورزشی به طور حرفه ای فعالیتهای خود ر ا پیگیری می کنند.
نایب رییس فدراسیون بیماران خاص به عنوان هشتمی ایران با کسب 36 مدال در آخرین مسابقات جهانی اشاره کرد و افزود: با تلاشهایی که صورت داده ایم قصد داریم رشته های این فدراسیون در مسابقات اسیایی 2014 گنجانده شود.
دراین جلسه حمید سجادی معاون سازمان تربیت بدنی بر نگاه تخصصی مسوولان فدراسیون به ورزش بیماریهای خاص تاکید کرد و گفت: این رویکرد انگیزه بیماران برای حضور در میادین ورزشی را همچون شهروندان معمولی بیشتر می کند.
بهرام افشارزاده با اشاره به فعال نمودن هیاتهای ورزشی در سراسر کشور افزود: باید زمینه ای ایجاد شود تا یک ورزشکار دریک رده کارخود رادنبال کند تا با حضوردرمسابقات رده های موفقیت را یکی پس از دیگری طی نماید. ضمن اینکه قوی عمل کردن روابط بین الملل فدراسیون نیز می تواند زمینه ی رشد فدراسیون را فراهم کند.
غلامرضا پارسا نیز دراین باره خاطرنشان کرد : مهمترین مشکل این فدراسیون ساختار تشکیلاتی است تا این رشته به بیماران خدمت کند سازمان تربیت بدنی تمام تلاش خود را برای این رشته ورزشی انجام میدهد.
لازم به ذکر است در این جلسه ،سجادی ،سراجی،قاسمی،تاجیک ،رغبتی ،عالمی ،پارسا ومسوولان فدراسیون حضور داشتند .

۱۶ دی ۱۳۸۸ ۱۰:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.