رییس کمیته ملی المپیک کره جنوبی: با رژه مشترک موافقیم ولی یک تیم واحد سخت است

رییس کمیته ملی المپیک کره جنوبی: با رژه مشترک موافقیم ولی یک تیم واحد سخت است
"لی کی هیونگ" رییس کمیته ملی المپیک و ورزش کره جنوبی اعلام کرد که شک دارد این احتمال فراهم شود تا تیم های کره شمالی و کره جنوبی با یکدیگر در قالب یک تیم در رقابتهای امسال بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ با حریفانشان رقابت کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛هیونگ همچنین اقرار کرد که مشکل است دو کشور را با هم در یک رویداد ورزشی مشخص دید. لی کی هیونگ هفته آینده در لوزان سوییس با شیخ احمد آل فهد آل صباح رییس شورای المپیک آسیا درباره چشم انداز حضور یک تیم متحد در بازیهای آسیایی ماه آگوست دیدار و گفتگو می کند.

رییس کمیته ملی المپیک و ورزش کره جنوبی در گفتگو با خبرگزاری یونهاپ گفت که او اطمینان دارد که ورزشکاران دو کشور با یک پرچم در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی جاکارتا شرکت می کنند اما صحبت کردن درباره اینکه آنها در قالب یک تیم نیز به جاکارتا اعزام شوند آسان نیست.

تاکنون رشته های ورزشی بسکتبال، قایقرانی کانیونگ، ژیمناستیک، جودو، قایقرانی روئینگ، سافت تنیس و تنیس روی میز از این ایده استقبال کرده و علاقه خود را نشان داده اند.

لی گفت:من با رژه دو تیم با یک پرچم مشکلی ندارم اما اینکه در قالب یک تیم واحد با هم رقابت کنند صحبت کردن در موردش آسان نیست.

رهبر کره شمالی پس از دیدار با توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده بود که ورزشکاران کشورش از این پس در تمامی رویدادهای ورزشی شرکت می کنند.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.