دکتر صالحی امیری در مراسم بزرگداشت روز معلم:آنچه امروز در آموزش و پرورش کاشته شود فردا برداشت خواهد شد

دکتر صالحی امیری در مراسم بزرگداشت روز معلم:آنچه امروز در آموزش و پرورش کاشته شود فردا برداشت خواهد شد
دکتر صالحی امیری در مراسم بزرگداشت روز معلم یکی از مهمترین موضوعات مهم آموزش و پرورش را اجتماعی شدن آن دانست.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه ناحیه 2 آموزش و پرورش شهر ری  ضمن تکریم و تقدیر از معلمان زحمت کش این سرزمین اظهار داشت:باید دیوارهای آموزش و پرورش برداشته و دانش آموزان در متن اجتماعی زیست کنند چرا که نمی توانیم میان خانواده،همسالان،شبکه اجتماعی،آموزش و پرورش و جامعه تفکیک قائل شویم.
وی ادامه داد:آموزش و پرورش،سرمایه ملی است و برای حرکت به سمت قله نیازمند نقشه راه و ساختن جاده هستیم،بر این اساس مطمئنا برای رسیدن به قله های توسعه در این سرزمین ریل گذاری توسعه ملی ما از  آموزش و پرورش آغاز خواهد شد. اگر باور داریم که دهه آینده، امروز در مدرسه ها ساخته می شود همین امروز بایستی ریل گذاری صحیح در آموزش و پرورش را آغاز کنیم.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود:مدرسه کانون اول حرکت به سمت توسعه است، اگر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارای نقاط ضعف هستیم ریشه اش در آموزش و پرورش است.امروز آموزش و پرورش به عنوان بخشی از پازل اجتماعی است و جدا از سایر نهادهای اجتماعی نیست اگر آموزش و پرورش را در ردیف دیگر سازمانها قرار دهیم ظلم بزرگی به این نهاد است  همه بایستی در خدمت این نهاد باشند .
وی خاطر نشان کرد: آموزش وپرورش بایستی به فضای اجتماعی راه پیدا کند  و در این فضا فعالیت و با تربیت اجتماعی نحوه استفاده مناسب از فضای مجازی را آموزش دهد  و آموزش آن بایستی در مدرسه صورت بگیرد.
صالحی امیری تصریح کرد:نقطه آغاز مهارتی و تربیتی،مدرسه و پیش از مدرسه است و هر آنچه امروز کاشته شود فردا درو خواهد شد ما نیازمند جامعه شناسان و روانشناسان در مدرسه هستیم بایستی مهارتهای لازم را آموزش دهیم،بنابراین مقاوم سازی در آموزش و پرورش را در اصولی چون زیست جمعی،سازگاری اجتماعی ، همدردی اجتماعی، هم نوایی اجتماعی، گفت و گوی اجتماعی و ... می دانیم .
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر مقوله انسجام ملی یاد آور شد : بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند انسجام ملی است ما باید به به دانش آموزان بیاموزیم که هیچ تفاوتی میان اقوام ، زبان ها و ادیان در کشور وجود ندارد و همه در یک اصل با هم برابریم و آن اصول انسانی است و بایستی این مفهوم را در مدرسه آموزش دهیم.آموزش و پرورش کانون اصلی تولید و بازتولیدنشاط اجتماعی است،نشاط بخشی از حیات اجتماعی است و به معنای مجموعه تحولاتی است که در اطراف انسان شکل می گیرد .







۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.