سرپرست کاروان ایران بعد از پایان اجلاس بیشکک:جاکارتا تمام تلاش خود را برای میزبانی مطلوب بازیها بکار برده است /نشست های دو جانبه خوبی برگزار کردیم

سرپرست کاروان ایران بعد از پایان اجلاس بیشکک:جاکارتا تمام تلاش خود را برای میزبانی مطلوب بازیها بکار برده است /نشست های دو جانبه خوبی برگزار کردیم
طبق گزارشاتی که مسئولین ستاد برگزاری بازیها اعلام کردند تمامی سالن های مسابقات در جاکارتا، حومه و پالم بانگ طبق برنامه احداث و یا تعمیر و تجهیز شده اند تا این کشور بتواند در تاریخ مشخص میزبان ورزشکاران قاره آسیا باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان ورزشی اعزامی کشورمان به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا پس از بازگشت از اجلاس بیشکک در خصوص این نشست اظهار داشت:نشست بیشکک مختص سرپرستان کارونهای اعزامی به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا بود که با هماهنگی شورای المپیک آسیا و همچنین ستاد برگزاری بازیها برگزار شد. در این نشست تمامی بخش ها و کمیته های ستاد برگزاری بازیها گزارشهای کاملی را از روند فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو ارائه دادند تا سرپرستان کاروان ها درجریان آخرین تغییر و تحولات بازیهای پیش رو قرار گیرند.
وی ادامه داد: شورای المپیک آسیا جهت بازدهی و بهره وری هر چه بیشتر، نشست سرپرستان کاروان ها را در چند مرحله و برای مناطق مختلف برگزار می کند که این نشست برای کشورهای منطقه آسیای میانه و غرب آسیا برگزار شد و 19 کشور در آن حضور یافتند.
سجادی با اشاره به آمادگی میزبان در بحث سخت افزاری یادآرو شد:طبق گزارشاتی که مسئولین ستاد برگزاری بازیها اعلام کردند تمامی سالن های مسابقات در جاکارتا، حومه و پالم بانگ طبق برنامه احداث و یا تعمیر و تجهیز شده اند تا این کشور بتواند در تاریخ مشخص میزبان ورزشکاران قاره آسیا باشد.
سرپرست کاروان کشورمان یادآور شد: این جلسه که اینجانب به همراه دکتر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و خانم اسلامیان مدیر روابط بین الملل کمیته در آن حضور داشتیم، نشست ماقبل نهایی ثبت نام تمام کاروانها بود که می بایست تمام مسایل مربوط به یک کاروان اعزامی از ثبت نام گرفته تا اسکان، تغذیه، امنیت و ..... در آن مورد بررسی قرار می گرفت. در همین خصوص نشست های دو جانبه و اختصاصی بین هر کشور و مسئولین هر کمیته ستاد برگزاری بازیها نیز جهت آخرین تاییدیه ها و هماهنگی ها انجام شد. در بخش اسکان افراد خارج از دهکده که اکثرا مسئولین هستند نیز 2 هتل معین شد که رایزنی های اولیه برای رزرو تعدادی اطاق صورت پذیرفت.
سجادی تعداد رشته های نهایی این دوره از بازیها را 40 رشته اعلام کرد و افزود: 28 رشته المپیکی به اضافه 4 رشته ای که در المپیک 2020 برگزار خواهد شد در کنار 8 رشته غیر المپیکی، ورزشهایی هستند که در این دوره از بازیها شاهد رویدادهایشان خواهیم بود.
وی به تلاشهای میزبان برای رفع مشکلاتIT  و اینترنت بازیها بخصوص برای خبرنگاران اشاره کرد و گفت: طبق گزارشات اعلام شده از سوی مسئولین بازیها، اپراتور "تلکام سل" بعنوان اسپانسر مخابراتی بازیها برای هر کدام از شرکت کنندگان سیم کارتهایی با امکان ارائه اینترنت 3G  و قابل افزایش به 4G را در نظر گرفته تا مشکلات این بخش ، بازیها را تحت الشعاع قرار ندهد.
سجادی ادامه داد: در خصوص بحث حمل و نقل خبرنگاران هم که انتقادات زیادی مطرح بود و میزبان اعلام کرده بود امکان سرویس دهی ندارد ، تصمیم بر آن شده که اتوبوسهایی استاندارد با برنامه ریزی مشخص و معین همانند سایر بازیها در اختیار این بخش قرار گیرد که اطلاعات تکمیلی آن بزودی برای کمیته ارسال خواهد شد.
وی از راه اندازی سیستم الکترونیکی ثبت نام ستاد برگزاری بازیها برای کشورهای مختلف خبر داد و گفت: خوشبختانه سیستم ETS که همان ثبت نام الکترونیک بازیهاست راه اندازی و در این نشست به بهره برداری رسید تا بتوانیم بصورت آنلاین پروسه ثبت نام اعضای کاروان را پیگیری کنیم.
سرپرست کاروان کشورمان در ادامه به کارگاه یک روزه کمیته بین المللی المپیک برای بازیهای المپیک 2020 توکیو در حاشیه این نشست اشاره کرد و گفت: روز دوم اجلاس به برپایی این کارگاه اختصاص داشت که با برنامه ریزی صورت گرفته توسط IOC مباحث مختلفی از جمله وظایف سرپرستان،حضور شرکت کنندگان، هزینه ها، نحوه کسب سهمیه، بانوان، تغذیه، اسکان، دوپینگ، مدیریت بحران، کنترل بودجه و محیط زیست به تفکیک مطرح شد و در ادامه نمایندگان کمیته بین المللی و همچنین مدعوین به بحث و بررسی و تبادل نظر جهت هم افزایی دوسویه پرداختند که کارگاهی خوب و حاوی مطالب کاربردی برای اعضا بود.
وی ادامه داد: چالش های پیش روی کمیته بین المللی و همچنین کاروانهای اعزامی از نکات اصلی این نشست بود که ما هم بطور فعال در طرح مباحث و ارائه راهکار شرکت کردیم.
وی در پایان گفت: نشست بعدی سرپرستان کاروانها در فاصله 5 تا 10 روز قبل از افتتاحیه بازیها خواهد بود که طی آن سرپرست کاروان و کادر سرپرستی هر کشور ثبت نام نهایی را انجام داده و مشخصات دقیق شرکت کنندگان هر کشور مشخص می شود. امیدوارم با همکاری خوب وزارت ورزش، فدراسیونها و تلاش و پیگیری مربیان و ورزشکاران بتوانیم نتایجی در خور نام کاروان ورزشی کشورمان در این دوره از بازیها بدست آوریم.


۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.