با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک؛نشست رئیس شورای المپیک آسیا با روسای فدراسیونها برگزار شد

با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک؛نشست رئیس شورای المپیک آسیا با روسای فدراسیونها برگزار شد
ظهر امروز نشست روسای فدراسیون های ورزشی کشورمان با حضور شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا،دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان،دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،مهندس شهنازی دبیر کل،دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر داور زنی معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای،اعضای هیات اجرایی و دبیران فدراسیونهای ورزش در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این نشست دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ضمن خوشامد گویی به رئیس شورای المپیک آسیا ابراز داشت:البته دوست داشتیم شیخ احمد بیشتر در کشورمان می ماند اما این سفر را به فال نیک می گیریم. جلسات فشرده ای برگزار شده و مباحث خوبی در خصوص توسعه ورزش کشور داشتیم.
وی  خاطر نشان کرد:با توجه به هماهنگی خوب بین فدراسیون ها، کمیته و وزارت شاهد خیزش ورزش خواهیم بود. امروز جلسه ای با آقای جهانگیری برگزار شد و در این نشست سیاست های ایران در توسعه ورزش تبیین شد. امیدوارم این سفر ما را در اهداف مان یاری کند. ما میزبانی های زیادی را بعد از برجام داشتیم ٩٠ میزبانی داشتیم و موفقیت هایی زیادی هم در ورزش قهرمانی نصیب ما شده است.
وزیر ورزش خاطرنشان کرد: ما مدیران مطلع و قدرتمندی داریم که می توانند در مراجع بین المللی تاثیر داشته باشند. برای بازی های آسیایی هم از یک سال قبل در ستاد عالی مباحث بازیها را با هماهنگی خوب با کمیته دنبال کردیم. فدراسیون ها در جلسات شرکت داشتند. ما در رشته های مختلف آمادگی داریم با اعزام مربیان و مدرس به کشورهای آسیایی کمک کنیم.
همچنین دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز ضمن خیر مقدم به شیخ احمد و مدعوین عزیز گفت: امروز سرمایه های اصلی ورزش کشور در این سالن جمع شده اند، انسان های پاک و باتجربه و با انگیزه که هدفی جز فعالیت و خدمت برای ورزش ایران ندارند.
او افزود: در حال حاضر تمامی ظرفیت ورزش ایران در اردوهایی که در داخل و خارج کشور برپا است حضور دارند و برای بازی های آسیایی خود را آماده می کنند.
رییس کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: مهمترین نکته ای که می توانم به عنوان عامل موفقیت ورزش ایران از آن نام ببرم، وحدت و همدلی بین فدراسیون ها و وزارت و کمیته است.
او تصریح کرد: مهمترین نکته ای که در مورد ورزش می توانم بگویم سرمایه بزرگ اجتماعی است که ما در اختیار داریم ما بزرگترین ظرفیت ملی را در اختیار داریم به عنوان مثال در رشته ای مثل فوتبال ۴۰ میلیون هوادار به تماشای مسابقه می پردازند.
صالحی امیری افزود : همه این مجموعه که در حال حاضر در اینجا حضور دارند بسیار با انگیزه برای تامین مطالبات به حق مردم تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه ورزش امری اجتماعی و اخلاقی است یاد آور شد: واقعیت این است که اجتماعی کردن ورزش برای ما یک استراتژی است.چرا که جامعه جوان نیازمند  نشاط است و از ورزش می توان در ایجاد نشاط اجتماعی، سلامت روابط و ارتقای غرور ملی بهره برد.
رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به روسای فدراسیون ها با تاکید بر اهمیت بازی های آسیایی پیش رو خاطرنشان کرد: از شما انتظار کمک داریم تا بتوانیم در این رویداد نتایج خوبی بگیریم.
صالحی امیری خاطرنشان کرد: آمادگی برگزاری رویدادهای آسیایی و بین المللی را داریم و این کمک می کند زیر ساخت های خود را افزایش دهیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه جامعه زنان در ایران مطالبات جدی از ما دارند و در حال حاضر نیمی از دانشگاه های ما در اختیار این قشر جامعه است ، گفت: در حوزه ورزش قدم های جدی برداشته شده به طوریکه  بیش از 100 نفر از اعضای کاروان اعزامی را بانوان ما تشکیل می دهند.
صالحی امیری همچنین خطاب به رئیس شورای المپیک آسیا، احیای فدراسیون ورزش زنان کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انتظار داریم در این خصوص جنابعالی به ما کمک کنید.
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: با داشتن ظرفیتی بزرگ در کشور، جامعه مطالبه سنگینی دارد. دولت تلاش جدی برای تأمین بودجه داشت. تلاش ما این است در ایران ورزش را اخلاقی کنیم. اجتماعی کردن ورزش هم از نکات دیگر است. از روسای فدراسیون ها هم حمایت جدی می خواهیم.
صالحی امیری همچنین گفت: در کرسی های آسیایی انتظار ما این است که این کرسی ها در اختیارشان قرار بگیرد. اینجا و در آکادمی ظرفیت خوبی وجود دارد و برای میزبانی جلسات هیات اجرایی شورای المپیک آسیا آمادگی داریم.
بعد از صحبتهای رئیس کمیته ملی المپیک خلیلی رئیس فدراسیون سوار کاری،کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی و خانم نوری نائب رئیس فدراسیون هندبال نیز به ارائه نقطه نظراتی پرداختند.سپس شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا در نشست با روسای فدراسیون  های ورزشی گفت: بسیار خوشحالم در ایران هستم. مدت طولانی ایران نبودم. روابط من با ایران یکی دو روز نیست. خیلی از دوستانی که اینجا دور میز هستند، را می شناسم. نمی خواهم به جزییات بحث های مطرح شده، اشاره کنم. وزیر ورزش و صالحی امیری در این باره صحبت کردند خوشحالم همه صحبت ها را امروز شنیدم.
وی افزود: همیشه می گویم ایران همکار ماست. شاید همان طور که رییس فدراسیون دوومیدانی گفت، تَنش های سیاسی باشد اما در دنیای رقابت ارتباط هم وجود دارد.
شیخ احمد اشاره ای به گذشته کرد و گفت: خاطرم هست در گذشته در برهه ای از زمان به خاطر عدم اختیار عمل در سطح بالا بحث جدایی کمیته از وزارت مطرح و باعث مشکل شد این تفرقه باعث شد ورزش ایران کند شود. از زمان ورود سلطانی فر با او صحبت کردم قرار شد مشکل حل شود. فیلم انتخابات را امروز دیدم و متوجه شدم شما از انتخاب صالحی امیری خوشحالید. خوشحالم اینجا هستم، پیامی که اینجا از صالحی امیری شنیدم، از معاون اول هم شنیدم. بهترین فرصت برای همکاری است و شنیدم بودجه شما اضافه شده است. امیدوارم همه فدراسیون ها با کمیته همکاری کنند دوست داریم ورزش زنان رشد کند و کم کم این برنامه ها را جلو می بریم.
رئیس OCA در ادامه اظهار داشت: در رقابت ها همیشه ارتباط برقرار بود. تلاش کردیم ورزش ابزاری برای حل مشکل سیاسی باشد. در نشست اسپورت آکورد همه فدراسیون های بین المللی توضیحات خوبی درباره ایران داشتند.جاکارتا هم برای بازی های آسیایی تلاش می کند و در ادامه چین که میزبانی بازیها را دارند. همه تلاش می کنند وضعیت پارالمپیک هم بهتر شود. زمان خوبی برای همکاری نزدیک است.
رئیس OCA درباره ورزش زنان نیز گفت: با پیشنهاد ایران فدراسیون ورزش زنان مسلمان راه افتاد. حالا همه کشورها زنان خود را شرکت می دهند آن هم با حجاب که آخرین آن بسکتبال بود. ٢٠ سال تلاش کردیم و به نتیجه رسیدیم. امیدوارم این پروپوزال به مرحله اجرا برسد و فرصت زیادی برای زنان ایجاد شود. من خوشحالم آکادمی را می بینم در مراسم افتتاحیه بودم و بعد از آن بود که توان ورزشکاران خود را افزایش دادید. کشورهای دیگر هم آمدند و مدال گرفتند. امیدوارم بیشتر استفاده کنیم. بازهم می گویم خوشحالم اینجا هستم. ان شاءالله نشست هیات اجرایی OCA در ایران بر گزار می شود و روابط‌مان با کمیته ملی المپیک را نزدیکتر می‌کنیم. تلاش می کنیم ارتباط شما با فدراسیون های آسیایی و جهانی نزدیکتر شود.
وی درباره فدراسیون های مختلف گفت: امیدوارم همه رشته ها مثل دوومیدانی و هندبال موفق باشند، فدراسیون ٥ ستاره فوتبال هم همین طور باشد. با شیخ سلمان صحبت می کنم تا مشکل میزبانی رفت و برگشت حل شود.


۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.