دیدار رئیس بخش ورزش و جوانان یونسکو با دبیر کل کمیته ملی المپیک

دیدار رئیس بخش ورزش و جوانان یونسکو با دبیر کل کمیته ملی المپیک
الکساندر شیشلیک رئیس بخش ورزش و تربیت بدنی یونسکو با حضور در کمیته ملی المپیک با شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این دیدار شاهرخ شهنازی ضمن خیر مقدم به رئیس ورزش و تربیت بدنی یونسکو از سفر به ایران ابراز داشت: ورزش نقش بسزایی در گسترش صلح و برادری و برابری داشته و در این بین یونسکو بخوبی توانست در این زمینه در عرصه جهانی فعالیت و نقش بسزایی ایفا نماید که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی ادامه داد:کشور ایران با توجه به قدمت و تاریخ پر افتخارش پس از پیروی انقلاب اسلامی در زمینه ورزش سرمایه گذاری خوبی کرده و  جهت توجه هر چه بیشتر به ورزش بومی محلی ،گسترش ورزش در میان بانوان و مبارزه با دوپینگ تلاش بسیاری کرده است.
دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد:تاکید مسئولان ورزش ایران و کمیته ملی المپیک بر داشتن ورزش پاک باعث گردید تا ضمن آموزش و نظارت های لازم،  بتوانیم همواره کاروانی پاک در اعزام به بازیهای المپیک و یا آسیایی داشته باشیم.
شهنازی خاطر نشان کرد: توجه به ورزش بانوان،همچنین ورزشهای بومی محلی از الویت های ورزش کشور و کمیته ملی المپیک بوده بطوریکه امروز  زنان ورزشکار ایرانی پا به پای مردان در رقابتهای بین المللی مدال کسب می کنند همچنین تاکید و توجه بسیاری بر گسترش ورزش های بومی و محلی داشته و حتی فدراسیون های د اخلی و بین المللی هم داریم و هر ساله به مناسب روز جهانی المپیک ما آنرا  بطور هفتگی در اکثر شهر های دور افتاده و مراکز تاریخی و طبیعی با برپایی ورزشهای روستایی،محلی و بومی روز المپیک را گرامی می داریم و حاضریم در این زمینه همکاری همه جانبه ای با یونسکو داشته باشیم.
در ادامه الکساندر شیشلیک رئیس ورزش یونسکو ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران اظهار داشت:بدون تردید ایران با توجه اینکه در سالهای اخیر رشد خوبی در زمینه ورزش داشته است می تواند همکاری خوبی با ما داشته باشد و در برخی زمینه ها همچون رشته های رزمی می توانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.
وی تصریح کرد:بدون تردید هر چقدر ورزش در بین ملل و مردم افزایش یابد جدای از افزایش سلامتی، باعث گسترش صلح جهانی خواهد داشت که البته باید مراقبت های لازم هم از آن بشود.
رئیس بخش ورزش و تربیت بدنی یونسکو خاطر نشان کرد:ورزش زنان در ایران طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی در عرصه قهرمانی و همگانی داشته و این امر بر کسی پوشیده نیست.


۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۹:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.