دیدار رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا با رئیس کمیته ملی المپیک؛دکتر صالحی امیری: راگبی رشد خوبی در سالهای اخیر داشته است

دیدار رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا با رئیس کمیته ملی المپیک؛دکتر صالحی امیری: راگبی رشد خوبی در سالهای اخیر داشته است
"رضا آقا حسین" رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا به همراه رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی و رئیس انجمن راگبی ایران با حضور در کمیته ملی المپیک با دکتر صالحی امیری دیدار و گفتکو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ راین دیدار که با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کل،محمد علیپور عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی و حسن میرزا آقا بیک رئیس انجمن راگبی ایران در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد ،دکتر "سید رضا صالحی امیری" رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا و اشاره به جذابیت های تاریخی،فرهنگی و تمدن بزرگ ایران  ابراز داشت:بدون تردید ورزش نقش بسزایی در رشد و تعاملات فرهنگی بین کشور ها داشته و امیدوارم که مسئولان فدراسیون شرایطی را برای بازدید شما از اماکن تاریخی و فرهنگی ما بوجود آورند بخصوص که صحبتهای بسیاری از حمایتهای شما از راگبی ایران شده که بنوبه خود جای تقدیر و تشکر دارد.
وی ادامه داد:راگبی در کشورمان طی سالهای اخیر رشد خوبی داشته و با حضور این عزیزان توانسته موفق تر از قبل  نشان دهد بطوریکه الان راگبی در 20 استان فعال می باشد چرا که مدیران، ورزشکاران و در کل خانواده راگبی علاقه مندی خود را برای  توسعه این ورزش پرمخاطب نشان داده است.
رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:همانطور که کمیته ملی المپیک از این رشته با توجه به اینکه جذابیت دارد و نشاط آور است جهت رشد و ارتقای بیش از پبیش آن،قول همه  نوع همکاری  با مسئولین فدراسیون انجمن راگبی می دهد و از انها پشتیبانی می کند ، بالطع انتظار داریم شما هم این قول را بدهید که دوستان ما بتوانند در عرصه آسیا و جهان  صاحب کرسیهای بین المللی شوند.
پس از صحبتهای رئیس کمیته ملی المپیک  شاهرخ شهنازی ضمن ابراز خوشحالی از رشد این رشته در کشور گفت:خوشبختانه شناخت خوبی از راگبی دارم، دختران و پسران علاقه مند بسیاری به این رشته روی آورده و به آن مشغول هستند، راگبی رشته ای جذاب و پرطرفدار در دنیاست و بسیاری از کشورها اخبار آن را پیگیری می کنند.
شهنازی ادامه داد:خوشبختانه با تلاشها و پیگیریهای دوستان در فدراسیون و انجمن راگبی شاهدیم چند مدتی است حتی از سوی رسانه ها و صدا و سیما بهای لازم به این رشته داده می شود  که بیانگر تعامل  و زحمات مسئولان این رشته در داخل کشور است.
در ادامه علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی تصریح کرد:راگبی در ایران رشته جوانی است و تقریبا 15 تا 17 سال است که آغاز بکار کرده ولی در این 5 ساله رشد خوبی داشته است.
وی ادامه داد:صبح امروز جلسه خوبی با رئیس کنفدراسیون آسیا داشتیم، برنامه ها و فعالیتهای خود را برای یک دوره چهار ساله جهت رشد و ارتقای این رشته بررسی کردیم تا با پیگیریهای طرفین سطح راگبی ایران در پایان این دوره چهار ساله ارتقا یافته و به درجه  بسیار  مطلوبی برسد که بدون تردید برای دستیابی به این هدف  بخصوص در بخش استعدادیابی حمایت مسئولین کنفدراسیون آسیا را می طلبد.
رضا آقا حسین رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران ابراز داشت:از رئیس کمیته ملی المپیک بابت موافقت برای برگزاری این نشست تشکر می کنم چرا که بخوبی می دانم کمیته ملی المپیک به دنبال آماده سازی اعزام کاروانی قدرتمند به بازیهای آسیایی و المپیک جوانان است و  مشغله بسیاری دارد و این امر نشان دهند نگاه مثبت و حمایتی شما از رشته راگبی است.
وی تصریح کرد:راگبی ایران در حال تبدیل  شدن به یکی از ارگانهای رسمی و قدرتمند آسیا است و شک ندارم با حمایتهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و فدراسیون در آینده ای نزدیک  به رشته ای پر طرفدار همچون کشتی در ایران تبدیل خواهد شد و بطور قطع برای کسب کرسیهای مهم تر در قاره و جهان حمایتهای لازم را از ایران خواهیم داشت.
رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا در خاتمه خاطر نشان کرد:بدون تردید راگبی ایران مورد حمایت کنفدراسیون آسیا در تمامی عرصه ها خواهد بود ولی خواهشی که دارم اینست که در زمینه زیر ساختها بخصوص در تاسیس و راه انداز ی زمین اختصاصی برای این رشته حمایتهای لازم بشود چرا که این اتفاق نقش بسزایی در رشد و ارتقای آن خواهد داشت.
در خاتمه حسن میرزا آقا بیک رئیس انجمن راگبی ایران ضمن تقدیر از رئیس کمیته ملی المپیک و حمایتهای علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی و رئیس کفدراسیون آسیا به ارائه گزارشی از عملکرد راگبی طی چند سال اخیر و برنامه های آن در آینده پرداخت.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.