خوشقدم: تا المپیک بوینس آیرس 3 قله را باید فتح کنیم

خوشقدم: تا المپیک بوینس آیرس 3 قله را باید فتح کنیم
سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان دختر کاراته با تاکید بر اینکه از روند پیشرفت بازیکنانش راضی است گفت: بزرگترین پیشرفت، خودباروی است که ملی پوشان نوجوان و جوانان کاراته به آن رسیده اند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  و به نقل از سایت فدراسیون کاراته؛سمانه خوشقدم  گفت: در سال جدید 3 مرحله اردو را پشت سر گذراندیم و بچه ها نشان دادند مرحله به مرحله در حال پیشرفت هستند و به این خودباوری رسیده اند که می توانند در میادین سخت به مدال برسند. در واقع پایه های موفقیت هر تیم از فعل "خواستن" آغاز می شود.
خوشقدم گفت: البته نوجوانان و جوانان شرایط روحی و روانی خاص خودشان را دارند که بر این اساس جدا از مسائل تکنیکی و تاکتیکی در بحث روحی و ذهنی نیز روی بچه ها کار می کنیم تا در شرایط استرس تحت تاثیر فشار مسابقات قرار نگیرند.
سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان گفت: به لحاظ امکانات سخت افزاری نسبت به حریفانمان ممکن است یکی دو پله عقب تر باشیم اما کاراته ایران در سالهای گذشته نشان داده که این کمبودها مانع موفقیت نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که به کسب سهمیه المپیک 2018 جوانان و موفقیت در بوئنوس آیرس چقدر امیدوار است، گفت: واقعیت این است که در بحث رنکینگ حریفان مان جلوتر از ما هستند؛ آنها قبل از جهانی اسپانیا در آبان ماه برای المپیک استارت زدند اما ما بعد از مسابقات جهانی.
وی افزود: در حال حاضر ما اول باید به فکر کسب سهمیه باشیم و پس از آن به مدال المپیک فکر کنیم که البته من در هر دو زمینه بسیار خوشبین هستم.
خوشقدم با اشاره به مسابقات پیش رو گفت: تا المپیک ما باید چند قله را فتح کنیم قله اول مسابقات قهرمانی آسیاست که ماه آینده در ژاپن برگزار می شود، مرحله بعدی مسابقات انتخابی المپیک در بلغارستان است که تحت عنوان لیگ جهانی برگزار می شود آخرین مرحله کسب سهمیه اوماگ کرواسی است که عناوین بدست آمده قهرمانان در این رقابت بسیار حائز اهمیت است. ما تمریناتمان را طوری طراحی می کنیم که بچه ها در این 3 رویداد با بهترین آمادگی حضور داشته باشند.
خوشقدم با اشاره به کمبود دیدار تدارکاتی گفت: ما این کمبود را با مسابقاتی که با نمایندگان استانها برگزار می کنیم جبران خواهیم کرد. برای مرحله چهارم از ملی پوشان امید و برگزیدگان کاراته استان تهران خواسته ایم تا علاوه بر تمرین مشترک مسابقات دوستانه ای را هم با آنها برگزار کنیم.
سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان دختر در خاتمه گفت: بعد از این اردو، مراحل پنجم و ششم تا زمان اعزام به مسابقات در تهران پیگیری خواهد شد.

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.