تبریک کمیته ملی المپیک بمناسبت فرا رسیدن سال نو

تبریک کمیته ملی المپیک بمناسبت فرا رسیدن سال نو
کمیته ملی المپیک فرا رسیدن سال نو را به ملت بزرگ ایران و جامعه ورزش کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در متن پیام تبریک فوق آمده است:
نوروز، این جشن ملی و باستانی ایرانیان، در طول سالیان دراز از گزند روزگار مصون مانده و هر سال پربارتر و پررنگ‌تر زیبایی خود را به رخ می‌کشد.نوروز بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی ایرانیان است. این جشن به‌عنوان یک جشن ملی دیرپا، هیچ‌گاه اسیر سکون و ایستایی نشده و همواره با پویایی تمام، دقایق گفتمانی فرهنگ متعالی ایرانی را بازتاب داده است و به یگانه نقطه اتصال و اشتراک هویتی و به‌تعبیری شناسنامه مشترک و منحصربه‌فرد همه ایرانیان تبدیل شده است.
نوروز نماد وحدت، انسجام، همدلی و هم‌نوایی ایرانیان است. به این اعتبار که این جشن ملی چونان چتری وسیع، همه طوایف، اقوام، مذاهب و سلیقه‌های متفاوت فکری و فرهنگی را دربر گرفته است و  در این ایام، روح نشاط ملی و گذشت در یکایک افراد دمیده می‌شود. از همین منظر، نوروز را می‌توان نماد صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دانست و در چهره آن درس سازگاری انسان با خود و دیگران را بازخوانی کرد.
نوروز نماد زیبایی، زیبادوستی و زیبا زیستن برای ایرانیان است. نقطه اشتراک و تلاقی فرهنگ‌های منطقه بزرگ فارسی‌زبانان است. این جشن چونان نخ تسبیحی کشورهای مختلف خاورمیانه، آسیای میانه، قفقاز، شبه‌قاره هند و بالکان را به هم متصل کرده و بیش از ٣٠٠ میلیون نفر از مردم ١١ کشور جهان را به هم پیوند می‌دهد. نوروز در کنار نوشدن جهان و طبیعت، نماد نوشدن درون و زنگارزدایی از دل‌ها و پاک‌شدن روح انسانی از کدورت‌هاست،نمایش توجه به محیط‌ زیست و طبیعت انسانی است و چه  بسیار فصل مشترکی است میان نوروز و فضایل ورزش بخصوص ورزش قهرمانی آنجا که  فرزندان این مرز و بوم با مدال آوری خود در عرصه بین المللی عامل وحدت،همدلی،غرور ملی،جوانمردی،نشاط،گذشت،صلح و دوستی، در بین مردم می شوند.
امید است در سال 97 جامعه ورزش کشور  در کنار توجه به ارزش های اسلامی فرهنگی،با موفقیت خود در میادین بین المللی موجی ازنشاط،همدلی و غرورملی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورند.


۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۹:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.