در روز ناکامی بزرگان کاراته در روتردام هلند؛2 طلا و یک برنز در انتظار کاراته کاهای ایران در لیگ جهانی

در روز ناکامی بزرگان کاراته در روتردام هلند؛2 طلا و یک برنز در انتظار کاراته کاهای ایران در لیگ جهانی
بهمن عسگری و کاتای تیمی مردان برای کسب مدال طلا و تیم کاتای تبریز برای مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان هلند به میدان می روند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته،در روزی که بزرگان کاراته همچون صدرالدین سایماتوف، رافائل آقایف آذربایجانی، بروس داگلاس برزیلی، لوئیجی بوسا ایتالیایی وآندره س مادیرا ونزوئلایی ناکام بودند، تیم ایران دو فینالیست داشت.
سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان به میزبانی روتردام هلند و با حضور 683 کاراته کا از 74 کشور از امروز آغاز شد و بهمن عسگری در منهای 75 کیلوگرم با شکست دادن تمامی حریفان فینالیست شد. در کاتای تیمی، تیم تهران با ترکیب امیربهادر تدین، روزبه روشنی و سهیل ساجدی فر با غلبه بر رقبا به فینال راه یافت و تیم شهرداری تبریز با ترکیب سهند اسلامی، فرزاد محمدخانلو و احد شاهین هم برای کسب مدال برنز روز یکشنبه به مصاف تیم ترکیه می رود.
در وزن منهای 75 کیلوگرم، بهمن عسگری در مبارزه اول 2 بر صفر از سد متیوس لیسکووسکی از اسلواکی گذشت. عسگری در دیدار دوم یک بر صفر توماس اسکات امریکایی را برد.
او در سومین دیدار در حالی که 3 بر صفر مقابل داستونبیک اتابولاف از ازبکستان پیش بود، حریف هانسوکو شد تا عسگری 8 بر صفر برنده میدان باشد.
عسگری در چهارمین مبارزه 4 بر 2 لوگان داکوستا از فرانسه را برد و راهی دور نیمه نهایی شد.
او در نیمه نهایی5 بر صفر استانیسلاو هورنا از اوکراین نفر دوم رنکینگ جهان و دارنده طلای بازیهای جهانی، برنز جهان، ۲ نقره اروپا و ۴ طلا کاراته وان را شکست داد و فینالیست شد.عسگرییکشنبه به مصاف کن نیشیمورای ژاپنی می رود.
در کاتای تیمی مردان، تیم ایران با ترکیب امیربهادر تدین، روزبه روشنی و سهیل ساجدی فر در مبارزه نخست 4 بر یک از سد تیم ایتالیا گذشت. در دومین دیدار 3 بر 2 تیم مونته نگرو را برد و فینالیست شد.این تیم روز یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ایتالیا می رود.
و تیم شهرداری تبریز با ترکیب سهند اسلامی، فرزاد محمدخانلو و احد شاهین 3 بر 2 از تیم ایتالیا شکست خورد و به جدول شانس مجدد رفت. تیم ایران در این گروه 4 بر یک تیم کرواسی را مغلوب کرد تا برای کسب مدال برنز روز یکشنبه مقابل تیم ترکیه قرار گیرد.
در کاتای انفرادی بانوان، نگین باقری ابتدا 3 بر 2 تریانا دی اونفریو از ایتالیا دارنده برنز امیدهای جهان در سال 2015 و طلای امیدهای اروپا در سال 2014 را برد و سپس 4 بر یک نوریا اسکودرو از اسپانیا را شکست داد.
باقری در سومین مبارزه 4 بر یک مغلوب هیکارو اونو از ژاپن دارنده یک طلا، 6 نقره و 2 برنز لیگ های جهانی از سال 2016 تا 2018 شد و با شکست 3 بر 2 هیکارو اونو ژاپنی مقابل ساندرا سانچز اسپانیایی، نگین باقری از دور رقابتها کنار رفت.
در وزن 50- کیلوگرم، سارا بهمنیار 3 بر صفر ماریا دامیلدئو از ایتالیا را برد و در ادامه موفق شد مقابل سرینه لونس از فرانسه 4 بر یک به برتری برسد و در بازی سوم 3 بر 2 مقابل سروتینا ساری سوکاتندل از اندونزی نایب قهرمانی آسیا در سال 2017 و دارنده یک نقره و 3 برنز کاراته وان مغلوب شد و به جدول شانس مجدد رفت.
او در این گروه به مصاف مولدینگ ژانگ بیربای از قزاقستان و 3 بر 2 مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.
در همین وزن نسرین دوستی در اولین مبارزه 3 بر 2 روکو سانچز از اسپانیا را شکست داد. سانچز در سال 2014 بر سکوی سوم رقابتهای جهانی ایستاد.
او در دومین دیدار 4 بر 3 برابر نورانا آلیوا از آذربایجان دارنده یک نقره و 4 برنز از رقابت های لیگ جهانی کاراته وان شکست خورد و حذف شد.
در وزن 55- کیلوگرم،آویشن باقری 2 بر یک مقابل ناتالی سزپوندر از لهستان مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.
در همین وزن فاطمه چالاکی در اولین مبارزه برابر والنتینا زولوتاروا از کانادا به تساوی 2 بر 2رسید که با استفاده از قانون سنشو حریف کانادایی برنده تاتامی شد تا چالاکی از دور رقابتها کنار رود.
طراوت خاکسار دیگر کاراته کا این وزن در اولین دیدار یک بر صفر مقابل بشری توسان از ترکیه شکست خورد و حذف شد.
این کاراته کای ترکیه برنز امیدهای اروپا 2015 و برنز بزرگسالان اروپا 2016 و 1 طلا و 2 نقره لیگ جهانی کاراته وان را پشتوانه خود دارد.
در وزن 67- کیلوگرم، امیررضا میرزایی در اولین دیدار یک بر صفر نتیجه را به سوچیرو ناکانو از ژاپن دارنده طلا امیدهای جهان و نقره امیدهای آسیا در سال 2017 و سه برنز لیگ های جهانی کاراته وان واگذار کرد و حذف شد.
در وزن 75- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری بود که ابتدا 7 بر یک روبین وینترس از آلمان را برد و در مبارزه دوم مقابل مورات اوز از ترکیه به تساوی 2 بر 2 رسید و این حریف ترک بود که با استفاده از قانون سنشو برنده میدان شد.
این کاراته کای ترکیه در رقابت های قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۸ به مدال نقره دست یافت.
در همین وزن ابراهیم حسن بیگی 6 بر 4 مغلوب نیک گریس از هلند شد.
فردا و در دومین روز رقابتها، رزیتا علیپور دروزن منهای 61 کیلوگرم، در وزن منهای 68 کیلوگرم: مبینا کاویانی و مهتاب اسماعیلی و در وزن به اضافه 68 کیلوگرم، حمیده عباسعلی و محدثه آقایی در بخش بانوان و در بخش مردان، ابوالفضل شهرجردی، امیربهادر تدین و احمدرضا محمودی در کاتای انفرادی، در وزن منهای 84 کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب، مهدی خدابخشی، مهدی قراری زاده، علی فداکار و کیوان بابان و در وزن به اضافه 84 کیلوگرم،سجاد گنج زاده، صالح اباذری، سامان حیدری و ذبیح اله پورشیب به مصاف رقبا می روند.

۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۹:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.