"تجدید نظر اتحادیه جهانی کشتی در لغو میزبانی جام جهانی" تشریح پیگیری ها و دیپلماسی ورزش از زبان دبیر کل کمیته ملی المپیک: لالوویچ قول داد مجددا میزبانی مسابقات را به ایران بدهد/ همدلی وزارت ورزش، کمیته و فدراسیون این اتفاق مهم را رقم زد

"تجدید نظر اتحادیه جهانی کشتی در لغو میزبانی جام جهانی" تشریح پیگیری ها و دیپلماسی ورزش از زبان دبیر کل کمیته ملی المپیک: لالوویچ قول داد مجددا میزبانی مسابقات را به ایران بدهد/ همدلی وزارت ورزش، کمیت
دبیر کل کمیته ملی المپیک از تجدید نظر رئیس اتحادیه جهانی کشتی در لغو میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی با دستور و پیگیری مستقیم شخص وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک خبر داد.
در پی اتفاقات اخیر فدراسیون کشتی و لغو میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی که پیگیری آن در دستور کار کمیته ملی المپیک قرار گرفته بود شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک توضیحاتی را پیرامون مسایل پیش آمده و روند فعالیتهای انجام شده ارائه داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ شهناری در ابتدای این گفتگو در خصوص نحوه مطلع شدن از لغو میزبانی مسابقات جام جهانی اظهار داشت: هم ما و هم وزارت ورزش و جوانان از طریق فضای رسانه ای در جریان این خبر و اتفاق قرار گرفتیم و این در حالی بود که هیچ نامه ای از کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر این موضوع دریافت نکرده بودیم.
وی در ادامه گفت: متعاقب این اتفاق با دستور وزیر ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک جلسه ای با حضور مسئولین وزارت ورزش  و کمیته ملی المپیک تشکیل و تصمیم بر این شد تا فورا نامه ای در حمایت از تمامی برنامه های فدراسیون کشتی بخصوص حمایت از میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی تنظیم و به اتحادیه جهانی کشتی ارسال گردد. 
همانطور که پیش از این هم اعلام شد در این نامه خطاب به لالوویچ صراحتا اعلام کردیم که دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه خود را از فدراسیون کشتی و میزبانی با شکوه این مسابقات اعلام می دارند و در همین نامه خواستار تجدید نظر اتحادیه جهانی کشتی از لغو این میزبانی شدیم.
شهنازی یادآور شد: در نامه ارسالی کمیته ملی المپیک این موضوع را هم تاکید کردیم که بر اساس تصمیم مجمع عمومی فدراسیون کشتی که به تازگی برگزار شده استعفای خادم مورد موافقت اعضا قرار نگرفته و وی همچنان رئیس فدراسیون کشتی ایران است؛ ما هم او را رئیس می دانیم هر چند که خود ما هم تا روز مجمع از لغو میزبانی خبری نداشتیم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک درخصوص سایر اقدامات انجام شده از سوی کمیته المپیک و وزارت ورزش در این زمینه اظهار داشت: متعاقب ارسال نامه به اتحادیه جهانی کشتی، نشستی فوری را با حضور معاون ورزش قهرمانی و سایر مسئولین وزارت، نایب رئیس فدراسیون کشتی و مسئولین اداره کل خوزستان برگزار کردیم تا یکبار دیگر مسایل مربوط به میزبانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در این جلسه تصمیم بر این شد که اینجانب بعنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک تماسی تلفنی را با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی داشته باشم و موضوع را شخصا پیگیر کنم.
وی ادامه داد: در تماس تلفنی با ایشان ابتدا از اتفاق افتاده و لغو میزبانی ایران گله کردم و خواستار توضیح در خصوص این تصمیم اتحادیه جهانی شدم.  لالوویچ در پاسخ به من اعلام کرد که در تاریخ  18 اسفند - 9 مارچ نامه ای به امضای نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران به اتحادیه جهانی ارسال شده که دلایل اصلی لغو میزبانی، موضوع و موارد درج شده در همان نامه است.  لالوویچ اعلام کرد در نامه ارسالی از فدراسیون ایران چند نکته مهم نهفته شده که مهمترین آن استعفای رئیس فدراسیون کشتی این کشور است. در ادامه نامه عنوان شده که کلیه اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی نیز استعفا داده اند؛ سپس ذکر شده که اسپانسر این رشته هم دیگر تمایلی به ادامه فعالیت با فدراسیون کشتی ایران را ندارد، ضمن اینکه نایب رئیس فدراسیون کشتی در نامه ارسالی تاکید کرده وضعیت امور اداری فدراسیون هم غیر فعال شده است.
سخنگوی کمیته ملی المپیک با اشاره به این موضوع که طبق صحبتهای رئیس اتحادیه جهانی مشخص است که فدراسیون کشتی ایران در نامه ارسالی از برگزاری مسابقات ابراز ناامیدی کرده و زمینه این تصمیم اتحادیه جهانی را مهیا کرده تصریح کرد: لالوویچ با بیان این مسایل و مطالبی که در نامه ارسالی ایران عنوان شده بود از من سوال کرد اگر شما جای من بودید و با همچنین نامه و شرح وضعیتی از کشور میزبان مسابقاتی با این اهمیت روبرو می شدید آیا تصمیمی غیر از تصمیم من می گرفتید؟ آیا لغو میزبانی در کشوری که خودش رسما اعلام می کنید رئیس، شورای فنی، اسپانسر، امور اداری و .... نداریم کار اشتباهی بوده؟
شهنازی در ادامه یاد آور شد: لالوویچ بعد از دریافت این نامه به تمام کشورهای شرکت کننده در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی رسما اعلام کرده که بلیط و تدارکات خود را برای مسابقاتی که باید 12 و 13 مارچ در ایران برگزار می شد لغو کنند تا در خصوص میزبان و تاریخ بعدی تصمیم گیری شود.
دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: در ادامه این گفتگوی تلفنی که بیش از یک ساعت طول کشید با ابراز تاسف از این واقعه به ایشان اعلام کردم که شخصا علاقه شما به کشتی ایران و هواداران میلیونی این رشته در کشورم را می دانم و طبق مذاکرات حضوری فیمابین که در زمان حضورتان در ایران انجام شد آگاهم که شما حامی کشتی ایران هستید؛ بنابراین پیام وزیر ورزش و معاونین و همچنین رئیس کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی را مبنی بر ادامه ریاست آقای خادم بر فدراسیون کشتی و حمایت همه جانبه از برنامه های ایشان بخصوص برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی اعلام می نمایم.
وی ادامه داد: در ادامه گفتگو مجددا به لالوویچ گفتم که هفته پیش مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون مبنی بر استعفای خادم تشکیل شده و تمام اعضای مجمع به اتفاق با ستعفای وی مخالفت کرده اند که وی "متعجبانه" اعلام کرد از برپایی این مجمع و تصمیمات آن بی اطلاع است. بنابریان اعلام کردم در اولین فرصت شرح اتفاقات مجمع و همچنین درخواست جدید میزبانی از طرف فدراسیون کشتی ایران بصورت مکتوب به دست شما خواهد رسید.
شهنازی با اشاره به رایزنی صورت گرفته در خصوص تجدید نظر اتحادیه جهانی کشتی در خصوص لغو میزبانی بیان کرد: بار دیگر پیام و درخواست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را مبنی بر تجدید نظر در تصمیم به وی اعلام کردم و اطمینان دادم که تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا بهترین میزبانی را از مسابقات جام جهانی داشته باشیم؛ بنابراین خواستار برگزاری این مسابقات با بهترین کیفیت در خوزستان هستیم. ایشان هم قول داد تا مجددا میزبانی را به ایران بدهد و درخواست کرد برای تعیین زمان جدید مسابقات مذاکراتی را داشته باشیم.
وی در ادامه اظهار داشت: بسیار خوشحالم پیگیری های وزارت ورزش، کمیته و فدراسیون کشتی که در فضایی کاملا تفاهمی انجام شد به نتیجه نشسته و با پیاده سازی یک دیپلماسی درست و دقیق ورزشی مجددا شاهد میزبانی این مسابقات در کشور عزیزمان ایران خواهیم بود. بعد از جلسه پایانی ما که کاملا تحت نظارت و راهبری دکتر سلطانی فر و دکتر صالحی امیری برگزار می شد نیز مقرر شد تا نایب رئیس فدراسیون کشتی نامه ای را به اتحادیه جهانی کشتی مبنی برتصمیمات مجمع عمومی فدراسیون و مهیا بودن شرایط و اعلام آمادگی کامل وزارت، کمیته، اداره کل خوزستان و فدراسیون تهیه و ارسال کند که خوشبختانه این مورد هم انجام شد.
شهنازی در پایان گفت: لالویچ در پایان صحبتهای تلفنی از حسن نیت مقامات ورزشی ایران تشکر کرد و خواستار این شد تا مراتب قدردانی ایشان را به اطلاع مسئولین وزارت و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برسانم.من هم جا دارد از درایت و مدیریت خوب وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و همچنین همکاری خوب معاون ورزش قهرمانی وزارت، مدیر کل تربیت بدنی خوزستان و نایب رئیس فدراسیون کشتی که برای به ثمر رسیدن این پیگیری ها لازم و به جا بود تقدیر و تشکر کنم.
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.