مراسم تودیع و معارفه رییس آکادمی ملی المپیک برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رییس آکادمی ملی المپیک برگزار شد
صبح امروز و با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مراسم تکریم، تجلیل و معارفه رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، صبح امروز و با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، دبیر کل کمیته ملی المپیک، اعضای هیات اجرایی، جمعی از روسای فدراسیون ها، مشاورین ارشد کمیته و میهمانان دانشگاهی، مراسم تودیع و معارفه ریاست آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ابرازداشت:اولین نکته این است که اصل گردش منجر به رویش می شود و هیچ موجودی در نظام خلقت از اصل گردش و رویش مستثنی نیست امروز آقای باقرزاده اینجاست، فردا آقای قراخانلو آغاز می کند و پس فردا یک عزیز دیگری، این موضوع در حوزه مدیریتی هم وجود دارد همین عزیزانی که اینجا حضور دارند همه مدیران ورزشی ما بودند و امروز در فدراسیونها هستند،شاید فردا در همین جایگاه بایستند و صحبت کنند.
وی خاطر نشان کرد:نکته دوم این است که آکادمی ماهیت متفاوتی دارد همه تلاش ها در ورزش برای رشد یک ورزش است ولی  بر اساس منشور المپیک تلاش در آکادمی برای تکامل است.
رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:نکته سوم که باید به آن توجه داشته باشیم تعیین ملاک سنجش عملکرد یک مجموعه؛رضایت مخاطبین آن مجموعه است.از این منظر معیارهای سنجش ما بایستی مخاطب محور باشد.نکته دیگر بحث آموزش است و بازگشت به ماموریت ذاتی آکادمی در توجه مستمر به آموزش، تیمهای ملی و توجه جدی به نظام سنجش و نظام های علمی است.
صالحی امیری وظایف آکادمی المپیک را از دو بعد مورد اشاره قرار داد و گفت:نکته اول،پژوهش علمی و آموزش است و دیگری تمرین تیمهای ملی، سنجش، تست و... که ضمن تقویت این دو بال باید آکادمی را به جایگاه و هدف اولیه خود بازگرداند.
رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه ضمن تشکر از زحمات  باقرزاده گفت: خود آقای باقرزاده نیز اصرار داشتند که هر چه زودتر تکلیف رئیس آکادمی که دو سال و نیم بود با سرپرست اداره می شد مشخص شود که ما بعد از جمع بندیهای لازم از دکتر رضا قراخانلو دعوت کردیم تا ایشان ضمن ادامه راه دکتر باقرزاده، آکادمی را به اهداف بلندی که مدنظر جامعه ورزش است برساند.
سپس فضل الله باقر زاده ضمن خیر مقدم به ریاست کمیته ملی المپیک و دیگر میهمانان گفت: نتیجه تلاشهای من و همکارانم در آکادمی این است که اکنون نگاه فدراسیون های ورزشی به این مجموعه تغییر کرده و آکادمی جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است. ما در این مدت با تمام وجود در خدمت فدراسیون های ورزشی بودیم و به شخصه یکی از بهترین دوران مدیریتی ورزشی خود را در این مسئولیت گذرانده ام.
رضا قراخانلو در ابتدای صحبت های خود ضمن تشکر از دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای هیات اجرایی که به وی برای پست ریاست آکادمی المپیک اعتماد کرده اند گفت: بنده تمام مسئولیت هایی که تا کنون داشتم را با جدیت انجام داده ام چرا که معتقدم باید تلاش کنیم مدیون شهدا و جانبازان نباشیم.
قراخانلو گفت: زمانی که آقای هاشمی طبا ساختمان آکادمی ملی المپیک را ساخت بسیاری به او خرده گرفتند که هزینه های انجام شده برای ساخت آکادمی بسیار زیاد است ولی گذر زمان نشان داد که دلیل دید وسیع ایشان که این مجموعه را با عشق و علاقه ساختند چه بوده است .
رئیس آکادمی ملی المپیک در ادامه  ضمن بیان این جمله که همه ما باید تلاش کنیم تا آکادمی دائماَ در شرایط اوج باشد گفت: ما ابتدای شروع بکار آکادمی که مرکز تمرینات برتر ورزشکاران تیم های مختلف ورزشی بود علاوه بر خدمت به تمام تیم های ورزشی به آموزش علمی چند کشور همسایه پرداختیم اما در ادامه احساس شد که استفاده ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی از امکانات آکادمی کم شده است.
وی در ادامه گفت: ما باید در آکادمی به بحث امیدها و نام آوران المپیک توجه بیشتری کنیم به جوانان در فدراسیون ها و تیم های ورزشی فرصت دهیم،از طرفی باید نگاه جدی تری به بانوان شود البته قرار بر این نیست که آکادمی را به دانشگاه تبدیل کنیم ولی باید این مکان با دانشگاه مرتبط باشد و با همکاری این نهاد علمی،دوره های آموزشی دو ساعته تا دو ساله را برگزار کنیم.پس عزممان را جزم می کنیم تا ازظرفیت اینجا به نحو احسن استفاده شود تا ضمن خدمت به جامعه ورزش قهرمانی با کمک خدا بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.
در این مراسم شاهرخ شهنازی دبیر کل،نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به جاکارتا،طاهریان نائب رئیس کمیته ملی المپیک،علی دادگر،عبدی افتخاری،کیکاووس سعیدی،علیرضا رحیمی از اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه کمیته،شعبانی مشاورر ئیس و رئیس کمیسیون رسانه و جمعی از مدیران و کارمندان آکادمی و کمیته ملی المپیک حضور داشتنند.



۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.