رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران خراسان:ورزشکاران نشاندهنده هویت و غرور ملی هستند

رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران خراسان:ورزشکاران نشاندهنده هویت و غرور ملی هستند
موفقیت در ورزش یکی از راه‌های موثر برای ایجاد نشاط در جامعه است و در این بین ورزشکاران ملی پوش با مدال آوری در رقابتهای بین المللی ضمن ایجاد شادی در بین مردم باعث افزایش غرور ملی می شوند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران خراسانی که در مسابقات بین‌المللی افتخارآفرینی کرده‌اند، اظهار کرد: مدال‌آوران را صرفا به عنوان فردی که مدالی در مسابقات آسیایی و جهانی  کسب کرده‌اند نمی‌بینیم بلکه فراتر از مدال، این عزیزان معیار هویت و غیرت ایرانی هستند.
وی ادامه داد: تمام ورزشکارانی که برای ملت شادی کسب کردند، نشان‌دهنده هویت و غرور ملی هستند و یکی از دلایل گرایش مردم به ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی،حفظ سلامتی و افزایش نشاط روح و جسم است.
صالحی امیری عنوان کرد: قبل از حضور در این مراسم با حضور مسئولین ورزش کشور نشست ستادی عالی بازیهای آسیایی را برای رویکرد ورزشکاران در جاکارتا برگزار کردیم تا بتوانیم در سال ٩٧ با کسب مدال برای جامعه شور و نشاط به ارمغان آوریم.
رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: شبی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، میلیون‌ها نفر از مردم ایران خوشحالی خود را نشان دادند و یا در بازیهای المپیک و آسیایی مدال آوری ما باعث ایجاد موج مثبتی شد و این مهم، نشان‌دهنده عمق ورزش در میان مردم است.
وی تصریح کرد: قطعا باید به قهرمانان کشور افتخار کنیم، زیرا با وجود اینکه برخی کشورهای همسایه ورزشکاران زیادی را به تابعیت خود در می‌آورند تا بتوانند مدال کسب کنند، اما ورزشکاران قهرمان ما عاشقانه برای کشور خود تلاش می‌کنند تا ضمن طنین انداز کردن سرود ملی کشورشان دل مردم عزیز را شاد کنند و برگزاری چنین مراسم هوشمندانه ای تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه آن برای مدال آوری و توجه خانواده ها و جوانان به ورزش خواهد داشت.
صالحی‌امیری اضافه کرد: اگر ورزشکاری از خراسان مدال کسب کند، نه تنها مردم خراسان خوشحال می‌شوند بلکه تمام ایران از این موضوع خوشحال هستند ورزشکار، نشان‌دهنده اخلاق و فضیلت‌هاست، وقتی نام جهان پهلوان تختی به میان می‌آید یاد نشاط و اخلاق  این ورزشکار خواهیم افتاد. فلسفه تشکیل المپیک اخلاق و  همبستگی است، به این فضیلت‌ها در ورزش باید افتخار کنیم.

 

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.