دکتر سعیدلو تاکید کرد:توسعه ورزرش قهرمانی نیازمند برنامه ریزی علمی و عملی است

دکتر سعیدلو تاکید کرد:توسعه ورزرش قهرمانی نیازمند برنامه ریزی علمی و عملی است
معاون رییس جمهور ورییس سازمان تربیت بدنی گفت : فدراسیون نابینایان با بهره گیری از تجربیات کارشناسان مجرب ورزشی و استاتید دانشگاهی با نگرشی علمی و کارشناسانه ،بازسازی شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، دکتر علی سعیدلو در نشست بررسی عملکرد فدراسیون نابینایان که شب گذشته در سازمان تربیت بدنی برگزار شدبه توانمندی ها ی ورزشکاران نابینا و کم بینای کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت : متاسفانه این فدراسیون از تمام ظرفیتهای خود استفاده نکرده است.
وی ادامه داد : در این خصوص کسی رامقصر نمی دانم وبه دنبال مقصر هم نیستم، اما معتقدم اقدامات صورت گرفته برای این بخش از ورزش کشور کافی نبوده و این فدراسیون از پتانسیل بسیاربالایی برخورداراست.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه جوانان ایرانی بااستعداد ترین هادرجهان هستند به تفاوتهای ورزشکاران ایرانی و چینی اشاره کرد و افزود :به جای اینکه بگوییم ورزشکاران چینی با تمامی دنیا فرق دارند بیاییم دلایل مدال آوری آنها را مورد بررسی کارشناسانه قرار دهیم.
وی ادامه داد : ایرانی ها انسانهای متفاوتی هستند و من معتقدم جانباران و معلولان کشورمان متفاوت تر و با استعداد ترند و این تفاوتهارا می توان در مسابقات و پیکارهای برون مرزی به راحتی مشاهده کرد.
دکتر سعیدلو با تمجید از فداکاری ها و جانفشانی های جانبازان ایرانی در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حالا اگر مسئولان نظام به ویژه ورزشی ها برای این افراد کاری نکنند،این ظلم است.
رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه بایدتمام وقت در خدمت ورزش بودافزود: برای رسیدن به موفقیت کامل نیازمند تلاش شبانه روزی هستیم باید با عشق و علاقه تمام وقت در خدمت ورزش بود.
وی تعامل فدراسیون و دانشگاهها را در جهت توسعه ورزش دردو فدراسیون نابینان و معلولان و جانبازان موثر دانست و افزود: نگاه علمی به ورزش معلولان و جانبازان بنیان فدراسیونی جدید با آخرین متدهای علمی را ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه با تاکید براینکه مسوولان فدراسیون ها باید به کلیه امور اشراف کامل داشته باشند، اظهارداشت: مردم ایران چشم انتظار برنامه های مسوولان ورزش کشور هستند، بنابراین همه ما باید آماده خدمت به 70 میلیون ایرانی باشیم که از این تعداد حدود 600 هزار نفر آنها نابینایان هستند .
دکتر سعیدلو با اشاره به استفاده از نیروهای دانشگاهی وعلمی برای بازسازی نقاط کور فدراسیون و برنامه ریزی جدید یادآور شد :از همه ارگانها که با فدراسیون نابینایان مرتبط هستند کمک بگیرید تا به قله های مرتفع موفقیت دست پیدا کنید.
وی افزود: جوانان ایرانی همانطور که در 8 سال دفاع مقدس توانمندی های خود نشان دادند امروز در بخش ورزش می توانند افتخار آفرین باشند وبه عنوان سفیران ایران پیام جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برسانند .
رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید بر برگزاری المپیاد ایرانیان ویژه نابینایان اظهارداشت: در برگزاری این مسابقات وقفه ایجاد نکنید سازمان تربیت بدنی نیز از شما حمایت خواهید کرد .
دکتر سعیدلو خطاب به مسوولان فدراسیون نابینایان گفت: از حق ورزشکاران نابینا دفاع کنید در برگزاری جلسات تعلل نکنید، حتی اگر امکان داشت هر شب جلساتی را با پرسنل داشته باشید .
معاون رییس جمهور ورییس سازمان تربیت بدنی همچنین با مذموم خواندن روش گلخانه ای و از بین بردن حیاط خلوت ها در ورزش خاطر نشان کرد :توسعه ورزرش قهرمانی نیازمند برنامه ریزی علمی و عملی است با شعار دادن نمی توان به موفقیت دست یافت.
دکتر سعیدلو به نگاه ویژه سازمان تربیت بدنی به ورزش بانوان اشاره کردو افزود: ورزش بانوان نباید در درجه دوم اهمیت قرار بگیرد بلکه باید به الویت نخست فدراسیونها تبدیل شود .
در این جلسه رشیدی رییس فدراسیون نابینایان از تعامل این فدراسیون با آموزش وپرورش ،بنیاد مستضعفان ؛سازمان ملی جوانان خبرداد و گفت : در نظر داریم تاضمن گسترش افراد تحت پوشش برای همه شناسنامه تهیه کنیم ضمن اینکه در ورزش نابینایان به جزء قهرمانی در بخش همگانی در رشته های مختلف برنامه هایی داریم که در حال اجرایی کردن آن هستیم.
وی افزود :در بخش بودجه ای و امکانات نیاز به نگاه ویژه مسوولان سازمان تربیت بدنی داریم چون متاسفانه در بخش اسپانسر و پخش زنده مسابقات دچار مشکلاتی هستیم. امیدوارم با نگاه جدید سازمان تربیت بدنی و دکتر سعیدلو با نگرش جدید و حمایت بیشتر وشناسایی تمام افراد در سراسر ایران شاهد شکوفایی ورزش باشیم .
رییس فدراسیون نابینایان ادامه داد: ورزشکاران نابینا عموما از بازماندگان جنگ هستند که هر چه به انها برسیم کمترخدمت کرده ایم.
در این جلسه نایب رییس بانوان فدراسیون نابینایان نیز با تاکید براینکه نگاه به ورزش بانوان ضعیف است، یاداور شد :متاسفانه در فدراسیون نابینایان در قبال بانوان ضعف های زیادی وجود دارد که بسیار خوشحالیم با نگاه ویژه دکتر سعیدلو این موضوع در حال بررسی است.
وی افزود: متاسفانه مشکلاتی بزرگ در بخش ورزش بانوان وجود دارد که قادر به جوابگویی نیستیم چون امکانات کم ودست فدراسیون بسته است .
نایب رییس بانوان فدراسیون نابینایان خاطرنشان ساخت: در صورت سرمایه گذاری دراین بخش ، حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.
بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک دراین نشست همچنین از رفع مشکلات بودجه ای فدراسیون نابینایان و فدراسیون جانبازان توسط کمیته ملی المپیک خبرداد و گفت:‌ تلاش خواهیم کرد تا تقسیم بودجه ها عادلانه تر شود .
علی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت سازمان تربیت بدنی نیز در این جلسه با انتقاد از عدم کسب مدال در بازی های پارالمپیک خاطر نشان کرد :فدراسیون نابینایان نیاز به برنامه جامع دارد در پار المپیک متاسفانه فقط یک مدال توسط جودو کسب کردیم که توقع براین بود که حداقل دررشته هایی مثل دومیدانی 3 یا 4 مدال داشته باشیم ،در آموزش نیز باید دقت بیشتری برای جذب ورزشکاران نابینایان داشته باشیم .
سجادی معاون سازمان تربیت بدنی نیز در این جلسه تاکید کرد :در فدراسیون نابینایان به کار تخصصی نیازمندیم.
وی دست یابی به موفقیت را منوط به بهره گیری از نیروهای مجرب دانست و گفت:باید به آموزش وزیرساخت ها بهای بیشتری داده شود.
معاون سازمان همچنین بر تاسیس کتابخانه فدراسیون نابینایان تاکید کرد.
در پایان حمید قاسمی مشاور رییس سازمان و سرپرست روابط عمومی واموربین الملل سازمان تربیت بدنی نیز گفت :ورزش نابینایان در سال 1948 در لندن کلید خورد که هدف اصلی اش این بود که معلولین جنگ وارد عرصه ورزش شوند تا هزینه های درمان کمتر شود و پس از مدتی ورزش نابینایان به شکل حرفه ایی در امد.
قاسمی ادامه داد:درایران هم با تشکیل بانک اطلاعاتی می توانیم ظرفیت ها راشناسایی کرده وپس از ارزیابی و بهره گیری از تخصص دانشگاهیان در ورزش همگانی وقهرمانی به موفقیت دست پیدا کنیم.
لازم به ذکر است،در نشست بررسی عملکرد فدراسیون نابینایان ،افشارزاده ،سجادی ،سراجی ،قاسمی،رغبتی ،پارسا ،عالمی ومسوولان فدراسیون نابینایان حضور داشتند.

۱۳ دی ۱۳۸۸ ۱۲:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.