مصاحبه رضا علیپور در گفتگو با سایت انجمن ورزشهای جهانی:فقط به برنده بودن فکر می کنم

مصاحبه رضا علیپور در گفتگو با سایت انجمن ورزشهای جهانی:فقط به برنده بودن فکر می کنم
سرگرمی من کوهنوردی است و دوست دارم با دوستانم در کوه های ایران سنگ نوردی کنم .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛سایت فدراسیون جهانی سنگ نوردی گفتگویی را با رضا علیپور سرعتی ترین سنگ نورد جهان انجام داد که در زیر می خوانیم.
پیش از همه تبریک می گوییم برای کسب عنوان برترین ورزشکار سال ، این عنوان برای شما چه معنی دارد ؟
علیپور: از شما بابت تبریکات شما تشکر می کنم و البته از همه هوادارن و طرفدرانی که به من رای دادن هم قدردانی و تشکرمی کنم ، این عنوان برای من بسیار پر معنی است ، زیرا نه تنها این عنوان مایه افتخار من است بلکه افتخاری برای کشور من هم مست ، چیزهای زیادی به کسب این عنوان متصل است مردم بسیاری از کشورم که من رو حمایت کردند و در حال حاضر احساس خوبی دارند . اگرچه کوهنوردی با سرعت جزء رشته های المپیکی نیست ولی به نظر می رسد مردم کشورم خوب با این رشه آشنا هستند . سایر جاها خیلی  به من رای ندادن . طرفدرانم به من اعتماد کردند و این برای من خیلی با معنی است .
شما بیش از 90 هزار رای آوردید ، چگونه می شود طرفداران رابه حمایت از شما تشویق کرد ؟
علیپور: تا جاییکه من می دانم بیشترین طرفدراران من از ایران بودند ، این چیز عجیبی نیست ، من از ایران هستم و مردم در کشور من یک قهرمان را دوست دارند. اعتراف می کنم که نتایج را روز به روز چک کردم و معلوم شد که من فرصتی برای برنده شدن در این جایزه دارم. بنابراین از دوستانم خواستم که از من حمایت کنندو آنها هم این کار را کردند .
لطفا  از تجاربتون در مسابقات جهانی صخره نوردی  بگید ؟
علیپور : من زمان زیادی را آنجا سپری کردم (Wroclaw) ،بازی های جهانی یک تجربه فوق العاده بود. این مسابقات با مسابقات جهانی یا مسابقات دیگر در رشته ورزشی من متفاوت است. این رویداد چند ورزشی است و شما کشور خود را نشان می دهید. برنده مدال طلای یک رویا را تحقق بخشید. تبدیل شدن به قهرمان مسابقات جهانی یکی از اهداف تعیین شده من بود. من نتوانستم در رقابت های دوره قبل در کالی شرکت کنم و مطمئن نیستم که من به بازی های  بیرمنگام در سال 2021  نیز اعزام شوم . بنابراین من به Wroclaw رفتم و نمی توانستم به چیزی جز کسب  مدال طلا فکر کنم. احساس کردم بدنم برای رسیدن به مدال طلای اول برای ایران در بازیهای جهانی آماده بود. و بنابراین من انجام دادم بله، زمان بسیار خوبی در Wroclaw داشتم.
چگونه می توان  برای بالارفتن از  دیواری با ارتفاع 15 متر در کمتر از 7 ثانیه تمرکز کرد؟
علیپور :  شکی نیست که این کار با قدرت و تکنیک انجام می شود. در طول رقابت نیز موضوع تمرکز است. در حالی که من صعود می کنم، سعی می کنم این کار را با تمام توانم انجام دهم. من در مورد گذشته فکر نمی کنم و به آینده فکر نمی کنم. من فقط به آنچه در حال حاضر مهم است فکر می کنم. زمانیکه بچه بودم  بودم، هر زمان که رقابت می کردم، تلاش می کردم که قهرمان باشم. اما من می خواهم به این اضافه کنم: من ترجیح می دهم که یک بازنده قوی باشم تا  یک برنده ضعیف.
وقتی تمرین نمی کنید یا رقابت می کنید چه کار می کنید؟ آیا شما سرگرمی دارید؟
پاسخ : بله، سرگرمی من  کوهنوردی است! من دوست دارم که با دوستانم در کوه های ایران سنگ نوردی کنم .
بعد چه؟ آیا اهداف دیگری هم دارید ؟
پاسخ :  همیشه به دنبال آن بودم که برنده باشم . من در سال جاری در تور جهانی IFSC رقابت خواهم کرد و البته می خواهم از عنوان قهرمانی جهانم دفاع کنم. من می خواهم رکورد جهانی جدیدی را ثبت کنم . شاید تصورش رو هم نکنید که  شاید بتوانم در رقابت های المپیک توکیو 2020 شرکت کنم. در نهایت با شانس کمی که دارم ، شاید بتوانم از عنوانم در  منچستر یونایتد در بیرمنگام  هم دفاع کنم. هنوز تعداد زیادی از صعود ها وجود دارد.

۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.