اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک و فدراسیونهای جهانی

گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛علاقه مندان به اخبار کمیته بین المللی المپیک و فدراسیونهای جهانی می توانند اهم اخبار ماه پایانی سال 2009 میلادی را مطالعه کنند.


بهرئیس
• ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک در اوائل هفته جاری در مراسم افتتاح کنگره سالانه بازرگانی بلژیک پیرامون ارزش های ورزش قابل اجرا در تجارت در بروکسل نطقی ایراد کرد.
فدراسیون های بین المللی ورزشی
فدراسیون های بین المللی تابستانی
• فدراسیون بین المللی پاروزنی ، فیزا ، اسامی برندگان جوائز 2009 را اعلام کرده است. این برندگان عبارتند از : در رده مربی پاروزنی سال : "تام ترهاآر" از آمریکا ، در رده پاروزن مرد سال : "ماهه دریس دیل" از نیوزیلند ، در رده پاروزن زن سال : "ارین کافارو" و "سوزان فرانسیا" زوج آمریکایی ، در رده پاروزنی قابل تطبیق : "تام آگار"  از انگلستان و در رده خدمات شایان برای پاروزنی بین المللی " دون دولاندز" از نیوزیلند عضو افتخاری شورای فیزا. جوائز در ضیافت شام که در جریان کنفرانس سالانه مربیان در تاریخ بیست و سوم ژانویه 2010 برگزار می شود ارائه خواهند شد.
• فدراسیون بین المللی بسکتبال ، فیبا ، کتابچه مالی ورزشکاران را اخیرا منتشر کرده است. ویژگی های سابقه یک ورزشکار ، زمینه اهداف مالی روشن ، اجتناب از ولخرجی و نگاهی به فراتر از ایام بازیگری  در بین موضوع های بیشماری می باشند که در این راهنما مورد حل و فصل قرار گرفته اند.
• همایش سالانه فدراسیون بین المللی بوکس ، آیبا ، به ریاست "چینگ – کوئو وم" عضو کمیته بین المللی المپیک در جریان جام ریاست آیبا در تاریخ دهم دسامبر در باکو (آذربایجان) برگزار شد. موضوع این همایش "چگونگی بهبود توسعه مشت زنی بانوان" بود. "نیوا امبولونیا ، نائب رئیس کمیسیون بانوان آیبا ، "کریستی هالبرت" منشی کمیسیون و "چارلز باتلر" رئیس کمیسیون پزشکی آیبا در بین سخنرانان قرار داشتند. جوائز آیبا 2009 همچنین به "دومینکو والنتینو" بوکسور سال از ایتالیا ، "سرگئی سوبی لینکی" بوکسور جوان سال از روسیه "نیکولای خروموف" مربی سال از روسیه و "ماریوس گومی" داور سال از لهستان تعلق گرفتند. جایزه سال کمیسیون را کمیسیون های فنی و قوانین ، داوری و پزشکی تصاحب کردند.
• فدراسیون بین المللی قایقرانی بادبانی ، ایساف ، آموزش ویژه ورزش را در دوره قایقرانی بادبانی بمنظور توسعه برنامه آموزش پیشرفته مدیران سراسر جهان راه اندازی کرده است. همبستگی المپیک ، OS ، بودجه این دوره را بعنوان بخشی از برنامه مربیان جهان خود تامین خواهد کرد. دوره مورد بحث در مرکز بین المللی آموزش راکی در انگلستان برگزار خواهد شد. کمیته های ملی المپیک
• کمیته ملی المپیک برزیل دومین واحد از دوره پیشرفته را در چارچوب مدیریت ورزشی از هفتم الی سیزدهم دسامبر برگزار کرد. مجریان در امور اداری و بازاریابی ورزش با مدیران از 23 فدراسیون ملی به مذاکره پرداختند. این دوره سیزده ماهه که توسط انستیتو المپیک برزیل ترویج یافته از حمایت همبستگی المپیک برخوردار می باشد در آوریل سال جاری شروع به کار کرد.
• متجاوز از یکصد ورزشکار در بزرگترین مراسم در ناحیه لوس ریوس در شیلی مورد تمجید قرار گرفتند. این مراسم همچنین تنها مراسمی است که توسط کمیته ملی المپیک شیلی از طریق "بوریس باریا" نماینده ناحیه ای برگزار گردید. بدین ترتیب شهر والدیویا در طول روز دهم دسامبر دارای حال و هوای المپیکی بود. بعلاوه ، ورزشکاران ، مدیران ، مربیان ، کارشناسان ، داوران ، روزنامه نگاران و بازرگانانی که در امر توسعه ورزش در ناحیه تشریک مساعی خواهند داشت مورد شناسایی قرار گرفتند. "خوآن کارلوس کاردناس" دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز در این مراسم حضور داشت.
• کمیته ملی المپیک ایالات متحده در بیانیه خبری خود به ما اطلاع داده است همانطور که بازی های ونکوور نزدیک و نزدیک تر می شود ، گروه آدکوی آمریکای شمالی در جستجوی پیدا کردن "دفتر قهرمانان آمریکا" می باشد. شرکت آدکو تا تاریخ بیست و دوم دسامبر در انتظار بهترین کارمندان از صنایع در سراسر آمریکا خواهد بود. آدکو شریک کمیته بین المللی المپیک برنامه سابقه ورزشکار می باشد.
• کمیته ملی المپیک گوآتمالا از طریق بخش مدیریت و آموزش فنی خود از تاریخ هشتم الی دوازدهم دسامبر دوره ملی سافت بال (درجه - 1) را برگزار کرد. در این دوره   با پشتیبانی سازمان ورزش های پان-امریکن .پاسو ، بیش از سی نماینده از انجمن های ورزشی مختلف همچنین از مدیریت کل تربیت بدنی شرکت کردند. کمیته ملی المپیک افزون بر این ، به پشتیبانی همبستگی المپیک اخیرا دوره پیشرفته ای در مدیریت سازمان ورزش های المپیک راه اندازی کرده که در طول سال 2010 برگزار خواهد شد. متجاوز از 20 نفر از فدراسیون ها و انجمن های ملی و دو تن از کارکنان کمیته ملی المپیک در اولین مرحله از چهار مرحله این دوره شرکت کردند.
• کمیته ملی المپیک لیتوانی در تاریخ چهاردهم دسامبر در وینیلوس چهار مدرس از سنگاپور که اخیرا ناحیه "سیلولیای" از مدرسه مختلط این دو کشور را مورد بازدید قرار دادند به حضور پذیرفت. این بخشی از برنامه بازی های المپیک نوجوانان   Friends @ YOG – 2010  می باشد که در آن هر یک از 360 مدرسه در سنگاپور با یکی از 205 کمیته ملی المپیک ادغام می شود. "آرتوراس پوویلیوناس" رئیس کمیته ملی المپیک و "ویتاوتاس زوبرنیس" دبیر کل در این اجلاس تعدادی از طرح های ورزشی ، فرهنگی و آموزشی را  ارائه دادند.
کمیته های برگزاری برای بازی های المپیک
سوچی 2014
• کمیته برگزاری برای بیست و دومین بازی های المپیک زمستانی در سال 2014 در سوچی (سوچی 2014) در تاریخ دوازدهم رسما علامت تجاری و آرم جدید را برای بازی های پارالمپیک در جریان کنفرانس خبری معرفی نمود. رویداد مهمی پس از آن در میدان سرخ مسکو برای گرامیداشت اولین روز بین المللی پارالمپیک زمستانی روسیه برگزار شد. "فیلیپ کراون" رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک ، IPC ، و عضو کمیته بین المللی المپیک المپیک ، "الکساندر ژوکوف" قائم مقام نخست وزیر فدراسیون روسیه "دمیتری چرمیشنکو" مقام ارشد اجرائی سوچی 2014 ، "یوری لوزخوف " شهردار مسکو ، "ولادیمیر لوکین" رئیس کمیته ملی المپیک روسیه و "ویلفرید لمکه" مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در ورزش برای توسعه و صلح در این کنفرانس و رویداد مهم حضور داشتند.
• بازی های المپیک نوجوانان
• "مایکل کلیم" ، "ورونیکا کمپیل-براون" ، "آسافا پاول" و "دکسترلی" دونده سرعت اهل جامائیکا همگی قهرمانان المپیک هفته گذشته ورزشکاران جوان شرکت کننده در اردوی دوستی را ، رویدادی که بعنوان پیش درآمد بازی های المپیک نوجوانان 2010 در سنگاپور برگزار شد ، مورد بازدید قرار دادند. بیش از 400 ورزشکار نوجوان از سراسر جهان در شهر میزبان بازی های المپیک نوجوانان حضور داشتند تا چندین عامل برنامه فرهنگی و آموزشی را تجربه نمایند . همان برنامه ای که در ماه اوت آینده در جریان بازی ها ارائه خواهد شد. ورزشکاران از 130 کمیته ملی المپیک در بازی ها ، مذاکرات و کارگاه های مختلف با دانش‌آموزان اهل سنگاپور شرکت کردند.

۱۰ دی ۱۳۸۸ ۱۳:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.