پیونگ چانگ رکورد کشورهای شرکت کننده در المپیک زمستانی را زد

پیونگ چانگ رکورد کشورهای شرکت کننده در المپیک زمستانی را زد
تیم های شرکت کننده در بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی سال آینده پیونگ چانگ رکورد بیشترین کشور در این مسابقات را شکستند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ 94 کشور برای شرکت در بازیهای المپیک زمستانی سال آینده اعلام آمادگی کرده اند. در بازیهای دوره قبل در سوچی روسیه 88 کشور با هم به رقابت پرداختند که 6 کشور نسبت به المپیک زمستانی ونکوور 2010 به آن اضافه شده بودند.

لیست نهایی کشورها برای شرکت در پیونگ چانگ 29 ژانویه آینده به طور دقیق اعلام می شود. افغانستان یکی از کشورهایی است که برای شرکت در المپیک زمستانی سال آینده اعلام آمادگی کرده است. قرار است دو اسکی باز افغان راهی پیونگ چانگ شوند.

با این حال هنوز مشخص نیست که کره شمالی ورزشکارانش را به پیونگ چانگ اعزام می کند یا خیر. این در حالی است که دو ورزشکار این کشور ماه گذشته توانستند در رشته اسکی روی یخ مجوز ورود به بازیهای المپیک زمستانی را کسب کنند.

مسوولان کمیته بین المللی المپیک و همچنین برگزار کنندگان بازیهای پیونگ چانگ امیدوارند که کره شمالی اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و نمایندگانش را به المپیک سال آینده اعزام کند. «توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که امید دارد بازیهای پیونگ چانگ ابزاری برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره باشد.

۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.