با حضور توماس باخ و شیخ احمد؛مجمع عمومی انوک برگزار شد

با حضور توماس باخ و شیخ احمد؛مجمع عمومی انوک برگزار شد
مجمع عمومی سالیانه کمیته های ملی المپیک "انوک" با حضورنمایندگان کمیته های ملی المپیک در پراگ برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مجمع سالیانه آنوک با حضور توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک ، شیخ احمد الفهد رئیس شورای المپیک آسیا و نمایندگان کمیته های ملی المپیک دنیا در شهر پراک کشور چک افتتاح شد.
در این مراسم توماس باخ ضمن ارائه گزارش جامعی از پیشرفت مسائل مرتبط با جنبش المپیک به ویژه اقدامات جاری در مورد مفاد و دستور کار 2020 و تصمیمات جدیدی در این ارتباط در خلال اجلاس سالیانه  IOC در پرو  اتخاذ شده بود را ارائه کرد.
رئیس کمیته بین المللی المپیک در این مراسم اظهار داشت: IOCدرچند سال گذشته جایگاه خود را نه فقط به عنوان سازمان مسئول مدیریت بازیهای المپیک بلکه به عنوان یک تشکیلات برخوردار از اهداف انسان دوستانه تثبیت کرده است .
وی ادامه داد:در این ارتباط IOC در حالیکه در تقابل با نابرابری ها، بداخلاقی ها، فساد و در مجموع بر ارزش های المپیک تاکید می کند نمی تواند خود در درون سازمان خود فساد، نابرابری، بداخلاقی و سایر امور مشابه داشته باشد لذا اصلاحات مندرج در دستور کار 2020 براین امر تاکید ویژه ای دارد .
وی برخورد  قاطع با رئیس کمیته  المپیک برزیل که از سوی دولت این کشور متهم به اختلاص شده بود و اخراج او از ioc  و برخورد مشابه با رئیس فدراسیون بین المللی دوومیدانی به جرم فسادرا از جمله این موارد عنوان کرد .
توماس باخ در بخش دیگری از سخنرانی خود در این مجمع به موضوع دوپینگ اشاره کرد و اظهار داشت:در انطباق با تصمیمات مندرج در دستورکار 2020 عزم راسخ در مقابله با دوپینگ در ورزش وجود دارد  . نمونه  آن برخورد با ورزشکاران دوپینگی روسیه در بازیهای سوچی در حد محرومیت ابدی از مسابقات و استفاده از روش های جدید کنترل دوپینگ هم از لحاظ فنی و تخصصی و هم از لحاظ تعداد و روشهای متخب و متنوع تست گیری در خلال بازیهای و خارج از آن، می باشد .
رئیس کمیته بین المللی المپیک سپس به انتخاب همزمان دو شهر برای میزبانی بازیهای المپیک به عنوان دیگر پیشنهاد مطرح شده در دستورکار 2020 اشاره کرد و افزود:در اجلاس ioc در لیما (پرو) با انتخاب پاریس به عنوان میزبان بازیهای المپیک2024  و لس آنجلس میزبان بازیهای المپیک  2028  موافقت شد که این امر قطعاا به ایجاد تعادل و توازن و ثبات بیشتر در برگزاری بازیها منتهی خواهد شد. چون در آینده شهرهای میزبان بیش از ده سال فرصت خواهند داشت که تدارکات لازم برای برگزاری بازیهای انجام دهند از سوی دیگر این امر شرایط را برای IOC که نقش نظارتی و مدیریت خود را در این رابطه ایفا می کند مهیا و مناسبتر خواهد کرد.
 برگزاری بازیهای المپیک و هر رویدادی که تحت پرچم کمیته ملی المپیک و جنبش المپیک فارغ از هرگونه تاثیر گذاری از مسائل سیاسی و هر گونه تبعیض ناشی از دیدگاههای سیاسی از دیگر مواردی بود که رئیس کمیته بین المللی المپیک در سخنرانی مجمع عمومی  آنوک بر آن تاکید کرد .( به خصوص با توجه به برگزاری بازیهای المپیک زمستانی در پیونک چانگ و شرایط ویژه منطقه شرق آسیا )
توماس باخ همچنین از تصمیم و پیشنهاد شورای اجرایی آنوک مبنی بر اعطای حق رای به نمایندگان انجمن های قاره ای که پیش از این بدون حق رای در شورای اجرایی شرکت می کردند ، خبر داد .
رئیس کمیته بین المللی المپیک در بخش پایانی گزارش خود به برگزاری اولین دوره بازیهای ساحلی جهانی اشاره کرد و افزود:آنوک به طور جدی پیگیر برگزاری اولین دوره بازیهای ساحلی جهانی است و بر همین اساس گروه کاری متشکل از یک عضو هئیت رئیسه آنوک، مدیر فنی آنوک،دبیرکل آنوک تشکیل و در حال انجام اقدامات لازم برای برگزاری این بازیها در سن دیگو امریکا می باشند.
وی ادامه داد: این بازیها قرار است در سال 2019 تحت هدایت آنوک با حضور  1800 ورزشکار در 15 رشته طی 6 روز برگزار گردد.بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته دو روز قبل از افتتاح این بازیهای مجمع عمومی آنوک در همان شهر برگزار می گردد. بخش فنی آنوک در حال حاضر در حال هماهنگی با فدراسیون های بین المللی مربوطه جهت تهیه دفترچه های فنی است در نظر است با اتخاذ معیارهای راهیابی ورزشکاران به این بازیها بهترین ورزشکار این رشته ها از پنج قاره به اولین دوره بازیهای ساحلی جهانی راه یابند.همچنین  رعایت برابری جنسیتی در این دوره از بازیهای از موارد مهمی است که آنوک تلاش می کند تا حد امکان حضور ورزشکاران زن در این مسابقات مهیا گردد.
در ادامه این نشست روسای انجمن های کمیته ملی المپیک قاره ای (آنوکا ـ اوکا ـ کمیته های المپیک اروپا ـ کمیته های المپیک اقیانوسیه و پان امریکن ) گزارش خود را در مورد فعالیت های قاره مربوطه در طی سال گذشته از زمان مجمع عمومی آنوک در قطر ارائه کردند.
همچنین وادا،دادگاه حکمیت ، گروه کاری پیشگیری از سو استفاده از ورزشکاران در محیط های ورزشی ، کمیسیون جوانان آنوک ، انجمن جهانی المپین ها  ، کمیسیون ورزش و صلح ، فدراسیون ورزشهای دانشگاهی ، کمیسیون های ورزشکاران ،کمیته روابط بین الملل ، کمیته بازاریابی و منابع مالی جدید وکمیته  رسانه ها به ترتیب گزارش های کاری خود را  ارائه کردند.
در بخش دیگری از این نشست گزارش  کمیته های برگزاری بازیهای المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ کره ، بازیهای المپیک 2020 توکیو و بازیهای المپیک زمستانی 2022 پکن چین ، توسط مسئولین بازیها ارائه شد. علاوه بر آن  نمایندگان کمیته برگزاری بازیهای المپیک پاریس 2024 و بازیهای المپیک 2028 لس آنجلس، بازیهای المپیک نوجوانان 2018 بوینس آیرس آرژانتین و بازیهای المپیک زمستانی نوجوانان نیز در مجمع عمومی آنوک حضور یافتند و گزارشی در مورد فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته، ارائه کردند.

۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.