بی باک: از عملکرد تیم در گرندپری لندن رضایت دارم

بی باک: از عملکرد تیم در گرندپری لندن رضایت دارم
سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: در رقابت‌های گرندپری با توجه به جایگاه و اهمیتی که دارد هر دوره شاهد حضور پدیده های نوظهوری هستیم. ما نیز همچون دیگر کشورها نیاز به اجرای دقیق برنامه‌ های تدوین شده و سرمایه‌گذاری ویژه داریم تا بتوانیم به هدف نهایی که همان کسب مدال در المپیک هست، برسیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛اردوی تیم ملی تکواندو کشورمان برای حضور در فینال مسابقات گرندپری از روز گذشته (شنبه) با حضور 17 هوگوپوش در مرکز جهانی تکواندو آغاز شد. تیم‌ملی کشورمان در مرحله سوم این رقابت ها موفق شد یک مدال نقره و یک برنز بدست آورد. مهدی بی باک سرمربی تیم ملی در خصوص نتایج کسب شده در این رقابت ها در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت : طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این دوره از رقابت ها در سه وزن شرکت کردیم و خدا را شکر در دو وزن موفق به کسب مدال شدیم هرچند که اعتقاد دارم نمایندگان کشورمان استحقاق مدال طلا را داشتند اما متاسفانه این مهم حاصل نشد.
وی افزود: آرمین هادی پور در مرحله نخست مسابقات گرندپری نتوانست نتیجه بگیرد اما در این مرحله با کسب عنوان نایب قهرمانی نشان داد که بازیکن باهوش و جنگنده ای است و می توان به او اعتماد کرد. در فینال این رقابت ها در سه راند هیچ امتیازی رد و بدل نشد، در راند طلایی نیز پای حریف روس به سر آرمین برخورد نکرد اما سه امتیاز را دادند و اعتراض ما هم بی نتیجه ماند. فرزان هم در مراکش خیلی خوب ظاهر شد اما این جا کمی ضعیف شده بود و به نظرم دلیل اصلی آن کم کردن مداوم وزن است. انشاا... با پیگیری دقیق برنامه هایی که در نظر داریم در این وزن سه نماینده خوب و قدرتمند خواهیم داشت.
بی باک با اشاره به مبارزات اوزان 68- کیلوگرم ادامه داد: ابوالفضل یعقوبی پس از یک برد برابر حریف کرواسی، مبارزه دوم خود را برابر احمد ابوغاش دارنده مدال طلای المپیک 2016 با فاصله‌ای نزدیک واگذار کرد که ابوغاش نیز در پایان مدال طلای این وزن را از آن خودش کرد. میرهاشم حسینی نیز با توجه به اینکه به تازگی در وزن دوم مبارزه می‌کند احتیاج به زمان بیشتری دارد تا خود را با این شرایط هماهنگ کند، البته در این مدت هم شایستگی خود را به نمایش گذاشته است اما به نظرم توانایی او خیلی بیشتر است.
سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان خاطرنشان ساخت: سجاد مردانی با اعتماد به نفس و آمادگی بالا شرکت کرد و در دو مبارزه نخست خود با اختلاف زیاد حریفانش را از پیش رو برداشت. سجاد برای رسیدن به فینال مسابقات رو در روی حریف کره ای قرار گرفت که پیش از این در مرحله اول و دوم مسابقات گرندپری سال 2017 توانسته بود مدال نقره و برنز کسب کند. این دیدار حساس در حالی پیگیری شد که سجاد در هر سه راند از حریف پیش بود اما در نهایت کار به راند طلایی کشید. در این راند نیز هیچ امتیازی رد و بدل نشد تا به دلیل اینکه سجاد در حین سه راند یک اخطار داشت بازنده اعلام شود. نماینده شایسته سنگین وزن کشورمان در این مسابقات نشان داد با تمرکز می تواند موفق باشد.
وی با ابراز رضایت از نتایج کسب شده گفت: اولین اردویی بود که تیم ما با ترکیبی کامل تمرین کرد، بچه‌ها پیشرفت خوبی داشتند و جوان‌تر ها نیز نشان دادند که می‌توان به آنها اعتماد کرد.
بی باک با اشاره برنامه تیم ملی بیان کرد: در ادامه رقابت‌های گرنداِسلم را پیش رو داریم، این پیکارها از اهمیت بالایی برخوردار است و با حضور در تورنمنت انتخابی این مسابقات بچه‌ها را محک می زنیم. طی چند روز آینده در رابطه با نفرات اعزامی تصمیم گیری خواهد شد.
سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان در ادامه افزود: خدا را شکر پیش بینی ما درست در آمد و در گرندپری لندن نتیجه خوبی کسب کردیم. رقابت‌های جایزه بزرگ با توجه به اهمیتی که برای تکواندوکاران جهان دارد هر ساله متفاوت است و در هر دوره شاهد حضور پدیده‌های نوظهور در آن هستیم. ما نیز همچون دیگر کشورها نیاز به اجرای دقیق برنامه‌ های تدوین شده و سرمایه‌گذاری ویژه داریم.
وی با بیان اینکه برد و باخت جزئی از مسابقات است گفت: باید قبول کرد در هر مسابقه نمی‌توان هوگوپوشان را در اوج آمادگی نگه داشت. برای مثال کارلوس ناوارو در فینال گرندپری مراکش با فاصله کمی نتیجه را واگذار کرد اما در این رقابت‌ها در بازی دوم و با اختلاف زیاد باخت. بسیاری از بازیکنان در این دوره دستشان از کسب مدال کوتاه ماند و این موردی است که در رقابت‌ها ممکن است به دفعات شاهد آن باشیم.
بی باک با اشاره به نفرات حاضر در اردو تصریح کرد: با توجه به توانایی و پتانسیلی که تکواندوکاران دارند در آینده روزهای خوشی در انتظار تکواندو کشورمان است و با سرمایه گذاری و حضور در تورنمنت های مختلف و کسب تجربه این نفرات می توانند جز بهترین‌های دنیا باشند.
وی در پایان گفت: خدا را شکر با اضافه شدن نفرات به تیم پیشرفت خوبی داشتیم و با تیم کامل قطعا مدال‌های خوشرنگ‌تری کسب خواهیم کرد. هدف ما کسب سهمیه المپیک و گرفتن مدال در این بازی‌های است و با برنامه‌ریزی دقیق دستیابی به این مهم دور از دسترس نخواهد بود.
۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.