مسابقات کاراته قهرمانی جهان- اسپانیا؛یک طلا، یک نقره و 2 برنز کاراته کاهای ایران در سومین روز

مسابقات کاراته قهرمانی جهان- اسپانیا؛یک طلا، یک نقره و 2 برنز کاراته کاهای ایران در سومین روز
تیم کاراته ایران در سومین روز رقابتهای کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا به یک طلا، یک نقره و 2 برنز دست یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در سومین روز از دهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان که در تنریف اسپانیا جریان دارد، تیم ایران موفق شد به یک مدال طلا توسط باربد صداقت، یک نقره توسط مجید نیکوهمت، و 2 برنز توسط کاتای تیمی دختران و قاسم خوبرو دست یابد تا مجموع مدالهای کشورمان تاکنون را به عدد 6 برساند.
در وزن منهای 76 کیلوگرم جوانان، باربد صداقت در دیدار فینال مقابل نبیل اچ چابی از مراکش 2 بر صفر به برتری رسید و نخستین مدال طلای تیم ایران در رقابتهای جهانی را ضرب کرد. صداقت تا پیش از رسیدن به فینال ابتدا آنری بیت از گرجستان را پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه در هانتی با چهار پرچم در مقابل یک پرچم برد. در دومین مبارزه با نتیجه 3 بر صفر مقابل دونارت ویتیجا از کوزوو به برتری رسید. سومین دیدار نماینده وزن منهای 67 کیلوگرم تیم ملی کشورمان مقابل آندرس پنا از بولیوی بود که موفق شد این کاراته کا را 4 بر صفر شکست دهد. سپس اشرف محمد عمر از مصر را پس از تساوی یک بر یک با استفاده از قانون سنشو شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله یک بر صفر کرل کوزنتکوف از روسیه را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.
در وزن 76+ کیلوگرم جوانان، مجید نیکوهمت پس از اینکه موفق شد یک بر صفر الیور ریوست از کانادا را که نشان برنز نوجوانان جهان را در ویترین افتخاراتش داشت، شکست دهد، در دومین مبارزه 2 بر صفر جورجیوس لیاتوس از یونان را برد. پس با قانون سنشو برنده مبارزه مقابل روبرت آواکیموف از روسیه شد. او در وقت قانونی مبارزه به تساوی 4 بر 4 رسیده بود. کاراته کا روس عنوان قهرمانی اروپا 2017 را در کارنامه دارد. نیکوهمت چهارمین دیدار را هم 6 بر 3 به سود خود خاتمه داد. او در این دیدار مقابل تارک محمود ازمصر که در کارنامه اش طلا نوجوان جهان سال 2015 به چشم می خورد، قرار گرفت. کاراته کا وزن به اضافه 76 کیلوگرم در نیمه نهایی خوزه رافائل ایبانز حریف اسپانیایی را 3 بر صفر برد و به دیدار پایانی رسید. نیکوهمت در فینال مقابل شیمادا ریکیتو از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره این وزن دست یافت.
قاسم خوبرو در وزن منهای 61 کیلوگرم در دیدار رده بندی با نتیجه 9 بر صفر و پیش از اتمام وقت قانونی مبارزه مقابل کاجیت کاناگا فرانسوی به برتری رسید.حریف فرانسوی عنوان قهرمانی اروپا در سال 2017 را در پرونده اش دارد.
کاراته کا وزن منهای 61 کیلوگرم در مبارزات روز گذشته ابتدا 3 بر صفر جاکا تالر از اسلوونی را برد، در مبارزه دوم موفق شد 3 بر یک صلاح الدین ایت همو از مراکش را شکست دهد در سومین بازی مقابل محمد الاسیری حریف عربستانی و دارنده عنوان سومی آسیا با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. ماکسیمیلیانو فلورز از شیلی چهارمین حریفی بود که خوبرو او را با نتیجه 8 بر یک مغلوب کرد و در نیمه نهایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب همت بخشعلی اف از آذربایجان شد.
کاتای تیمی دختران با ترکیب یگانه شهپری، گلناز شاهزیدی و عرفانه مساح در حالی کار خود را با پیروزی ٤ بر یک مقابل ایتالیا آغاز کرد که در گام های بعدی با همین نتایج از سد کرواسی و یونان عبور کرده و خود را به نیمه نهایی رساندند.
تیم ایران در نیمه نهایی برابر مصر به میدان رفت و ۵ بر صفر نتیجه را واگذار کرد. دختران کاتارو برای کسب مدال برنز جهان در دیدار رده بندی صربستان را پیش رو داشت که با برتری 5 بر صفر به نشان برنز جهان دست پیدا کرد. این برای اولین بار است که تیم دختران ایران در رقابتهای کاراته قهرمانی جهان موفق به کسب مدال در بخش کاتای تیمی می شود.
گفتنی است آخرین بار ۱۴ سال قبل در رقابتهای جهانی ۲۰۰۳ بندر مارسی کاراته ایران در کاتای تیمی پسران موفق به کسب مدال جهانی شده بود.

در بخش پسران هم تیم کاتای ایران با ترکیب محمدمهدی شجاعی، مهدی رضایی و پویا حبیبی که در مبارزه نخست 5 بر صفر مغلوب تیم مالزی شده بود،با شکست تیم مالزی برابر مصر، از دور رقابتها کنار رفت.

در روز نخست هم حدیثه جمال در کاتای انفرادی جوانان و احمدرضا محمودی در کاتای انفرادی نوجوانان به مدال برنز دست یافته بودند.

۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.