اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک در هفته گذشته؛برگزاری جلسه 6 دفتر همبستگی المپیک در لوزان سوئیس

شش دفتر همبستگی المپیک (آبوجا ، مکزیکوسیتی،کویت،رم،سووا و لوزان) برای پنجمین بار در تاریخ چهارم و پنجم دسامبر در دفتر مرکزی کمیته بین المللی المپیک در لوزان تشکیل جلسه دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  این اجلاس سالیانه ابزاری حیاتی برای تبادل معلومات و ایده های انسجام یافته در دفاتر مختلف بوده که به موجب آن نیروی تازه شبکه همبستگی المپیک در سطح جهان مورد تائید قرار می گیرد. این جلسه همچنین برای ارزشیابی شماری از طرح های مشترک و شناسایی سلسله پیشنهادات در ارتباط با برنامه های مدیریت همبستگی المپیک فرصتی فراهم آورد. پیشنهادات یاد شده در اجلاس مورخه هفتم دسامبر در لوزان به کمیسیون همبستگی المپیک ارائه شدند.


فعالیت های کمیته بین المللی المپیک
• ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک هفته گذشته برای حضور در پنجمین دوره بازی های شرق آسیا به هنگ کنگ سفر کرد. نامبرده جدای از مراسم افتتاح همراه با "تیموتی تسوت تینگ فوک" رئیس کمیته ملی المپیک هنگ کنگ و عضو کمیته بین المللی المپیک در چندین مسابقه حضور یافت. وی در بازگشت به لوزان مدیریت مذاکرات در آخرین اجلاس سال هیئت اجرائی ، EB ، کمیته بین المللی المپیک را در تاریخ نهم و دهم دسامبر بر عهده گرفت. تخصیص دوباره مدال های کسب کرده توسط "ماریون جونز" در بازی های 2000 در سیدنی و تصویب سیستم راه یابی برای هر رویداد در چارچوب اولین دوره بازی های المپیک زمستانی نوجوانان در سال 2012 در اینسبروک ، YOG ، در میان تصمیماتی قرار داشته که در این اجلاس اتخاذ شدند.
• هیئت اجرائی در ارتباط با برنامه المپیک افزایش رویداد تنیس دو نفره مختلط همچنین تغییرات در برنامه دوچرخه سواری روی پیست را برای بازی ها در سال 2012 در لندن از تصویب گذراند.
• هیئت اجرائی همچنین در جریان پیشرفت طرح های المپیک توسط رؤسای کمیته های برگزاری و کمیسیون های هماهنگی برای بازی ها در ونکوور و لندن قرار گرفت. برای بازی ها در سوچی و ریو دو ژانیرو مدیر اجرائی بازی های المپیک گزارش مختصری ارائه داد. گزارش ها پیرامون امور آماده سازی برای بازی های المپیک نوجوانان ، YOG ، در سنگاپور و اینسبروک  به هیئت اجرائی ارجاع شدند.
• هیئت اجرائی شناسائی موقت کمیته بین المللی المپیک را به فدراسیون جهانی بازی های پیوند عضو ، WTGF ، و شناسایی دائمی را به فدارسیون بین المللی ورزش های صعودی ، IFSC ، و شورای بین المللی کریکت ، ICC ، اعطا کرد. هیئت اجرائی همچنین سازمان "نسل ها برای صلح " را مورد شناسائی قرار داد.
هیئت اجرائی در تاریخ نهم دسامبر اجلاس سنتی خود را با شورای اجرائی انجمن کمیته های ملی المپیک ، آنوک ، برگزار کرد. آقای روگ نشان المپیک را به " مینوس کایریاکو" رئیس سابق کمیته ملی المپیک یونان و آکادمی بین المللی المپیک اعطا کرد. نامبرده از سال 2006 در کمیسیون برای فرهنگ و آموزش المپیک کمیته بین المللی المپیک عضویت داشت.
کمیسیون ها
• کمیسیون رادیو و تلویزیون ، کمیسیون همبستگی المپیک و کمیسیون مالی به ترتیب به ریاست ژاک روگ ، ماریو و اسکوئز رانیا و ریچارد کاریون در این هفته در لوزان تشکیل جلسه دادند.
• در تاریخ چهارم دسامبر نام اولین برنده چالش"بهترین ما" کمیته بین المللی المپیک اعلام شد. این برنده خوشبخت "گرانت جیبونز" از استرلینگ- آمریکا می باشدکه پس از قرعه کشی برای مسافرت به بازی های المپیک در ونکوور در سال 2010 برنده شد. او یک نوار ویدئویی فرستاده بود که نشان می داد که وی چگونه در برابر چالش که "گردکانتر" المپین اهل استونی برپا کرده بود به  مبارزه پرداخت که طی آن مجبور شد دیسک ها را با پای خود جمع کند.  شایان ذکر است که این چالش در تمام مدت سال 2010 ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگانی که نوارهای ویدئویی خود را به پایگاه وب می فرستند در روند مسابقه قرار خواهند گرفت تا جوائز بیشمار دیگری دریافت نمایند. برای این چالش از زمان راه اندازی در ماه اکتبر گذشته بیش از 5/2 میلیون مراجعه کننده از 200 کشور در سراسر جهان به ثبت رسیده است.
 فدراسیون های بین المللی ورزشی
• "فردریک.دبلیو.هولدر" نائب رئیس افتخاری انجمن بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، IAAF ، در تاریخ بیست و یکم نوامبر چشم از جهان فروبست. وی در جریان سابقه اداری ورزشی خویش وظیفه دبیر افتخاری IAAF ، خزانه دار از سال 1970 تا سال 1976 پس از آن خزانه دار افتخاری تا سال 1984 را عهده دار بود. وی همچنین در کمیته های متعدد فدراسیون بین المللی عضویت داشت. متوفی ، عضو افتخاری شورای فدراسیون دو و میدانی اروپا ، همچنین نشان المپیک را در سال 1980 دریافت نمود.
• "ریکاردو فراکاری" از ایتالیا در تاریخ ششم دسامبر در جریان جلسات قاره ای وکنگره فدراسیون بین المللی بیسبال ، IBAF ، بعنوان رئیس این فدارسیون برگزیده شد. او جایگزین "هاردی.دبلیو.شیلر" می شود که ریاست این فدراسیون را از اواسط ماه 2007 عهده دار بود. "فرانکاری" که اخیرا بعنوان نائب رئیس اول کنفدراسیون بیسبال اروپا ، CEB ، مجددا برگزیده شد نائب رئیس قاره ای IBAF برای اروپا همچنین رئیس فدراسیون ایتالیا از سال 2001 بود
• فدراسیون بین المللی هاکی ، FIH ، اسامی بازیکنان سال 2009 خود را اعلام کرده است. در رده بانوان "لوسیانا آیمار" از آرژانتین و "نائومی وان آس" از هلند تعداد آرا مساوی بدست آوردند. این ششمین عنوان برای آیمار می باشد. "جامی دوویر" از استرالیا برای سومین بار عنوان آقایان را ربود. نهایتا ، در رده بازیکن جوان برندگان "کازی ایستهام" از استرالیا و "آشلی جکسون" از انگلستان می باشند.
• اتحادیه بین المللی ورزش های سه گانه ، ITU ، به ما اطلاع داده است که "پیتر هولمز" رئیس ارتباطات اتحادیه در حال صعود از کوهستان در ونکوور-کانادا دار فانی را وداع گفت. هولمز بیست و چهار ساله نه ماه قبل به ITU پس از اشتغال پست مشابه در فدراسیون انگلستان ملحق شد.
• هیئت اجرائی فدراسیون جهانی کرلینگ ، WCF ، در اجلاس خود که در جریان مسابقات قهرمانی اروپا در آبردین ، اسکاتلند برگزار شد اعلام کرد که برگزاری مسابقات قهرمانی کرلینگ آقایان جهان در سال 2012 به شهر بال-سوئیس واگذار شد. این مسابقه از سی و یکم مارس الی هشتم آوریل 2012 برگزار خواهد شد.
کمیته های ملی المپیک
• کمیته ملی المپیک ایالات متحده به ما اطلاع داده است که "کارول زالسکی" رئیس سابق شنای ایالات متحده آمریکا جایزه مدیریت ورزش جورج.ام.اشتاین بنر سوم در مراسمی که در نیویورک در اوائل ماه دسامبر برگزار شد دریافت کرد. این جام هر سال توسط بنیاد المپیک ایالات متحده به افتخار عضو خارق العاده خانواده المپیک که با ورزش از طریق مدیریت تشریک مساعی داشته یا آنکه کیفیات مدیریت ، رفتار اخلاقی و تعهد به ورزش را از خود به نمایش گذاشته اعطا می گردد.
• کمیته ملی المپیک ازبکستان میزبانی "ریچارد فاسبوری" رئیس انجمن المپین های جهان را برعهده داشت. نامبرده ازبکستان را بمنظور بررسی تجربه این کشور برای تعلیم و تربیت المپین های جوان همچنین پشتیبانی از المپین های بازنشسته در روند انسجام اجتماعی آنان پس از سوابق ورزشی مورد بازدید قرار داد. طرح ها و فعالیت های متفاوت تحت مدیریت کمیته ملی المپیک و انجمن المپین های ازبکستان که در سال 2004 تاسیس شد و "ورا دویونووا" ریاست آن را برعهده دارد شامل سیستم سه مرحله ای مسابقات ورزشی را میان دانش آموزان دبستانی و دانشجویان کالج و دانشگاه می باشد. این اقدام مبتکرانه توسط رئیس جمهور ازبکستان راه اندازی شد. "موخا مادالی کریموف" دبیر کل کمیته ملی المپیک و "باربارا توماسی" عضو کمیسیون فرهنگی انجمن المپین های جهان ، WOA ، نیز در مراسم حضور داشتند.
سازمان های برسمیت شناخته شده
• "اوگادوگو" پایتخت بورکینا فاسو در تاریخ پانزدهم و شانزدهم دسامبر سمینار سالانه دبیران کل کمیته ملی المپیک که انجمن کمیته های ملی المپیک آفریقا ، آنوکا ، آنرا سازمان داده برگزار خواهد کرد نمایندگان 53 کمیته ملی المپیک در آفریقا و شرکا آنوکا با موضوع مهم " برای ارتباطات برتر میان دبیر کل و کمیته های ملی المپیک عضو " تشکیل جلسه داده و پیرامون مسائل متنوعی چون سازماندهی دبیرخانه کل کمیته ملی المپیک ، بانوان و ورزش ، دیدگاه های جدید ، بازاریابی ورزشی و آمادگی برای سنگاپور 2010 به مذاکره خواهند پرداخت.

۷ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.