خوزه پرورنا رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی ICF:قایقرانی ایران در مسیر توسعه قرار دارد / شایستگی میزبانی 2021 را داشتید

خوزه پرورنا رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی ICF:قایقرانی ایران در مسیر توسعه قرار دارد / شایستگی میزبانی 2021 را داشتید
رییس فدراسیون جهانی قایقرانی در حاشیه رقابتهای قهرمانی آبهای آرام آسیا با مثبت ارزیابی کردن توسعه این رشته در ایران گفت: شما شایسته میزبانی مسابقات آسیایی سال ۲۰۲۱ بودید.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون قایقرانی، خوزه پروننا رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی یکی از مهمانان ویژه کنگره کنفدراسیون آسیا بود و در این کنگره نیز صحبت هایی داشت. او در این کنگره تاکید داشتکه همه کشورهای آسیایی باید با قدرت در رقابت ها شرکت کنند و در اندیشه تقویت خود برای آینده باشند. او به همه مسوولان تاکید کرد که بیشترین تعداد ورزشکارانشان را برای بازی های آسیایی آماده کنند تا کانو کایاک توانایی هایش را در جاکارتا نشان دهد.
او در جریان رقابت های قهرمانی آسیا با روابط عمومی فدراسیون قایقرانی گفت و گویی مفصل داشت که در ادامه می خوانید:
*کنگره آسیایی را چطور دیدید؟
من خیلی خوشحالم که کنگره خوبی برگزار شد. آسیا شرایط بسیار خوبی دارد و به خوبی برنامه ریزی می کند. این کاملا مشخص است که کشورهای آسیایی در مسیر توسعه قرار دارند و برایشان اهمیت دارد که سطح کیفی خود را بالا ببرند. این نکته مهمی است که آسیا با برنامه پیش می رود. خوشحالم که احمد دنیامالی توانست بازهم نایب رییس آسیا شود چرا که به عنوان یک مدیر توانمند می تواند به پیشرفت قاره کمک کند.
*رقابت های قهرمانی آسیا را چطور می بینید؟
سطح خوبی در قهرمانی آسیا وجود دارد. با توجه به اینکه کشورها خودشان را برای بازی های آسیایی آماده می کنند با قایقران های خوبی در این رقابت ها حاضر شده اند و ما شاهد رقابت ها با کیفیتی بودیم. کاملا مشخص است که همه کشورهای آسیایی به خوبی برنامه ریزی کرده اند و می خواهند که رشد بیشتری داشته باشند.
*به عنوان رییس فدراسیون جهانی چه پیشنهادی برای کشورهای آسیایی دارید که بتوانند قایقرانی خود را به سطح اول دنیا برسانند؟
من در کنگره هم تاکید کردم که باید از تمام زمان های پیش رو به بهترین شکل استفاده کنیم. زمان کوتاهی تا المپیک داریم و همه کشورها باید با برنامه ریزی دقیق پیش بروند. هیچ مسابقه ای نباید نادیده گرفته شود. المپیک جوانان اتفاق بزرگی است که به نظرم کشورهای آسیایی باید برای حضوری قدرتمند در آن تلاش کنند و بتوانند قایقران های جوان را از امروز برای آینده آماده کنند. اکنون کشورهایی در آسیا داریم که در عرصه جهانی هم خوب هستند. چین و قزاقستان پیشرفت چشمگیری در این سال ها داشته اند و قطعا با این شرایط می توانند جزو مدعیان جهانی شوند که البته اکنون هم هستند. نکته دیگر هم ارتباط با قاره ها و کشورهای دیگر است. آسیا خیلی تلاش می کند و واقعا روند رو به رشدی با سرعت بالا دارد و قطعا ارتباط های بین المللی در این راه به نفعش خواهد بود.
*ایران میزبان رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2021 شد. شما در سال 2011 درایران حضور داشتید. شرایط ایران را برای این مسابقات چطور می بینید؟
با توجه به وضعیت خوب قایقرانی ایران چرا میزبان نباشید. ایران تلاش خوبی برای توسعه دارد. می دانم که در قایقرانی تلاش های خوبی انجام گرفته است. من صحبت کردم و گفتم که کشورها تنها بر یک قسمت توجه نکنند و به همه موارد دقت کنند و این در ایران اتفاق اتفاده است. ایران خیلی خوب است و در بانوان و آقایان تلاش می کند. باید بگویم که به آینده ایران خیلی امیدوارم چون می بینم که در قایقرانی فعالیت خوبی دارند.
*توسعه قایقرانی ایران در این سال ها را چطور ارزیابی می کنید؟
ایران برای ما کشوری مهم است و همیشه دوست داریم در مسیر توسعه قرار داشته باشد که اینطور هم بوده است. این میزبانی هم اتفاق خوبی بود. ایران امکانات، ورزشکاران، مربیان و داوران خوبی دارد که باعث رشد شده اند و قطعا کسب میزبانی 2021 نشان دهنده همین توسعه مناسب است.
*تغییراتی در مواد مسابقاتی تغییر پیدا کرده است. مثلا آسیا کایاک تک نفره هزار متر را از بازی های آسیایی حذف کرده است. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟
این به المپیک ارتباطی ندارد و المپیک کاملا برنامه اش مشخص است. اما در منطقه مشخصات براساس خودشان تغییر می کند و ما بر اساس اهدافی که داریم بر آن نظارت می کنیم که این اهداف هم براساس المپیک است. در المپیک شرایط فرق دارد.
*در صحبت هایتان به نقش مهم کمیته های ملی المپیک کشورها تاکید داشتید. درباره این موضوع بیشتر صحبت کنید.
خیلی مهم است چرا که همه ورزش ها برای قدرت باید ارتباط خوبی با کمیته ملی المپیک داشته باشند. کمیته ملی املپیک است که باید از فدراسیون حمایت کند و ورزش های مهم در المپیک موفق باشند. این برای ما مهم است که کمیته های ملی المپیک اعضای ما را حمایت کنند. قطعا با حمایت و ارتباط های خوب رشته های ورزشی موفق می شوند. من در صحبت هایم تاکید کردم که کشورها با تمام قدرت در بازی های آسیایی شرکت کنند تا قایقرانی بتواند قدرت خودش را در میان رشته ها نشان دهد. اکنون هم می گویم که تاکید ما فعالیت فدراسیون های ملی در همه زمینه ها است.

۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.